-kga- Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Jeg har et 5.1 surund system jeg skal plasere i rommet mit. Jeg innbiller meg at høyttalerne skal plaserar på lik høyde som tv`n, men de bak skal noe over. Jeg har desverre et skap ved siden av TV`n. Vil jeg merke noe serlig i lyden om jeg setter høyttalerne på høyde med taket, når TV`n er MYE lavere? vil det være rart? Kan noe gi meg lit INFO???
Lch Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Dolby har all info du trenger. Se kapittel 3 her: http://www.dolby.com/ht/Guide.HomeTheater.0110.pdf
-kga- Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Skrevet 1. desember 2003 Fant foresten ut hvordan jeg kan jindre det mad at høyttalerne står i tak høyde. Alt som trengs er en lit større ommøbelering av rommet.
bfisk Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 Hvordan høyttalerne står i forhold til tven er i og for seg irrelevant. Mellomtonene/diskantene bør være i eller noe over ørehøyde. Tven har du naturlig nok da mellom frontene. Ellers, google er din venn, og så klart regelen over alle regler: "If it sounds good, it's good." bfisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå