robgar Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Er det noen som har et ca budsjett på hva de forskjellige løsningene ville koste?
rwu Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 (endret) BILLIG: to 10 mbit kort m/bnc- gratis fra et par kasserte pc'er på dynga 2-300 m. 50ohm coxial-kabel - 1-3kr./m to bnc-kontakter til kabel - 2-10kr to t-kontakter - 10-15 kr to 50ohm termineringer - 10-20 kr DYRT: to d-link dwl520+ - kr. 500 pr. stk (skal du ha base også, må du ut men nermere 1000-lappen til...) to antennekabler m/riktige overganger - kr. 500 pr. stk to 21 dbi gridantenner - kr. 713 pr. stk Endret 4. desember 2003 av rwu
robgar Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 (endret) Kan denne brukes? Her Endret 4. desember 2003 av robgar
HawP Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 (endret) For 10Mbit kabel opplegget er det kabler av denne typen (coax) du trenger. Men de hadde bare max. 100m. Men med "BNC skjøter" med vulketape rundt går det kanskje med flere 100m'ere dersom du ikke finner lenger kabler andre steder... Nettverkskortene er det verre å finne, det er kanskje ingen som selger de lenger... du trenger da iallefall kort med en BNC kontakt på ("en slik rund som stikker ut fra metallplaten på siden av kortet"). Ble for 1-2 år(?) siden solgt som combo, dvs. med både BNC og RJ-45 plugger og maks. 10Mbit. Bruktmarkedet, kanskje ? Endret 4. desember 2003 av HawP
robgar Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Jeg tenkte enten å surre den fast i gjerdet eller grave den ned i jorden inni i en hageslnge
robgar Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Kan jeg ikke lage en hjemmlaget antenne som hvist tidligere i denne posten?
CastorFiber Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Nettverkskort kan du få av meg. Skal ikke ha noe for dem. Har helt sikkert noen sånne liggende- problemet er bare at alle sånne kort jeg har sett, er ISA- kort. Kan ikke huske at jeg har vært borti PCI koaks- kort. Ellers er leveringsplasser for ee- avfall fine, men problemet er at det ikke er lov å plukke...
agvg Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Kan ikke huske at jeg har vært borti PCI koaks- kort. Var ikke så uvanlig det, dessuten får du mediekonvertere fot TP og coax.
CastorFiber Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 (endret) Ok. Lærte noe i dag- men jeg har ikke noen PCI- koaks kort. Bare ISA.. Problemet med koaks/TP kort var vel at de var låst til 10 megabit? Brukte faktisk et sånt combo- kort her i huset til i forrige uke. (ISA) Men må innrømme at det finnes- her, for eksempel: http://www.multicom-cs.com/3c900b.html Endret 4. desember 2003 av CastorFiber
agvg Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Ok. Lærte noe i dag- men jeg har ikke noen PCI- koaks kort. Bare ISA..Problemet med koaks/TP kort var vel at de var låst til 10 megabit? Låst og låst, de er bare ikke raskere og teknologien døde ut før 10Mb/s var tregt.
Serqevx Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 har heller aldri sett noen PCI kort med slik, bare ISA kort...
agvg Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 har heller aldri sett noen PCI kort med slik, bare ISA kort... Har da endel liggende her, 3com samt endel eldre billigkort. De første hjemmenettpakkene jeg så var basert coax og PCI.
JKJK Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 har en del coax 10mbit pci kort, men er ganske sikker på at denne planen er dødfødt. Ville heller satset på trådløst, er tross alt ikke SÅ dyrt! (perfekt julegaveønske, fordel gavene på begges foreldre)
OleJ Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Hva med å sette en hub som har coax utgang i begge ender da? Disse er fortsatt å få kjøpt. Da slipper man styret med å få tak i gamle nettverkskort...
CastorFiber Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 For en genial løsning! Det virker helt fint, har en sånn gammel HUB liggende med både coax og RJ 45. 3com, mener jeg at det er. En annen sak er at hvis man skal koble pluggene på enden av en coax- kabel, så trenger man en tang. En spesiell tang.. Det må du man ha tilgang til.
robgar Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Skrevet 5. desember 2003 En nettverkskabel tang? hvor mye skal du ha for den hub da?
bajsmaster Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 og det er vel ikke så kult/lett å strekke strøm 150 meter heller? svitsjene må jo ha det? Joda .... han må bare skaffe seg trådløs strøm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå