Gå til innhold

Moss tingrett hacket


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi IP-telefoni ikke alltid har så god lydkvalitet, elns?

 

Hva er galt med å bruke noe som ellers har fungert bra, inntil hackingen var et faktum? ISDN gir raskere respons enn analoge fastlinjer på betalingsterminaler f.eks. Og klarere lyd enn analoge linjer som gjerne kan ha mye skurring. Men, ja det er vel IP-telefoni som er veien det går.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi IP-telefoni ikke alltid har så god lydkvalitet, elns?

 

Hva er galt med å bruke noe som ellers har fungert bra, inntil hackingen var et faktum? ISDN gir raskere respons enn analoge fastlinjer på betalingsterminaler f.eks. Og klarere lyd enn analoge linjer som gjerne kan ha mye skurring. Men, ja det er vel IP-telefoni som er veien det går.

 

Jeg bruker ip på min jobb basert på Cisco funker knall det både til andre ip og til mobil /analog lyd kvaliteten er heller ikke noe og klage på

Lenke til kommentar

Dette har ikke noe med ISDN- vs IP-sentraler å gjøre. Det har alt å gjøre med udugelig drift. For eksempel aksesser for fjerndrift som ikke beskyttes godt nok, kanskje med fabrikantens standardpassord. Alle telefonsystemer, både ISDN- og IP-baserte, har sperrelister for hvor man kan ringe. Det er neppe behov for å ringe til Haiti eller Cuba fra Moss tingrett, hvorfor var ikke det sperret slik vanlig praksis tilsier?

Lenke til kommentar

@-Night-

 

Det finnes helt sikkert VoIP-baserte telefoniløsninger som er knallgode. Men, så finnes det dårlige løsninger også. Det opplever en faktis på tross av at man ikke selv har valgt å ringe via IP, men bare blir rutet på et IP-basert telesystem. Ringer du enkelte bedrifter så hører en gjerne at en har truffet et dårlig IP-system.

 

Et av de kjente kjennetegn på at man prater på et dårlig IP-system, er når systemet skal ut av "sparemodus/båndbreddebesparelse" igjen. Dvs. at det sendes ikke lyd når det ikke er en stemme som prater. Her er det mye dårlige VoIP, selv på bedrifters sentralbord man ringer inn på, kan man møte dette fenomenet. Systemet er ikke satt opp skikkelig til å takle å slå seg på i tide når stemmen begynner å flyte i mikrofonene igjen.

 

Kan det tenkes at en slik opplevelse er enveis, at det kun er innringende kunder som opplever det? Eller vil de som arbeider i bedriften også rammes, da er det ihvertfall veldig rart hvis det ikke blir rettet på.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...