Gå til innhold

Batteri-levetid på iPod.... og lydkvaliteten...


Anbefalte innlegg

:laugh: ----> Hei.

 

Jeg sikler etter en iPod 20GB, den ser ut til å være perfekt!

Det er kun èn ting som holder meg unna kjøpet....

Batterilevetiden.

Både mellom hver oppladning og i det lange løp.

Hvor lenge kan jeg egentlig regne med å kunne bruke den, ved normal bruk, før jeg må lade den opp igjen? De fleste tester motsier hverandre.

Og jeg har hørt at batteriene bare varer i litt over ett år før levetiden stuper. Og at det, hvis det i det hele tatt går ann, er avsindig dyrt å skifte ut batteriet.

 

Og til slutt...

Er lydkvaliteten virkelig så dårlig som mange skal ha det til?

Jeg bruker Koss Portapro, funker det bra?

 

Mye av dette har vært diskutert her før, men jeg syntes det var vanskelig å trekke noen konklusjon ut i fra det.

 

På forhånd takk! :thumbs:

Endret av ZeroHour
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min nye 10Gigger ligger på effektivt 5-6 timer med endel av og på skruing, noe skipping av spor og sjelden bytting av playlist. Har aldri latt den gå helt ned så jeg vet ikke hvor mye mer jeg kan tyne ut av den

I det lange løp er visst batteriet sucky sucky: http://www.itavisen.no/art/1302398.html

 

Lydkvalitet er mye bedre hvis du bytter propper, men jeg synes appleproppene er helt akseptable når jeg traver rundt i Oslo sentrum

Lenke til kommentar
:laugh: ----> Hei.

 

Jeg sikler etter en iPod 20GB, den ser ut til å være perfekt!

Det er kun èn ting som holder meg unna kjøpet....

Batterilevetiden.

Både mellom hver oppladning og i det lange løp.

Hvor lenge kan jeg egentlig regne med å kunne bruke den, ved normal bruk, før jeg må lade den opp igjen? De fleste tester motsier hverandre.

Og jeg har hørt at batteriene bare varer i litt over ett år før levetiden stuper. Og at det, hvis det i det hele tatt går ann, er avsindig dyrt å skifte ut batteriet.

 

Og til slutt...

Er lydkvaliteten virkelig så dårlig som mange skal ha det til?

Jeg bruker Koss Portapro, funker det bra?

 

Mye av dette har vært diskutert her før, men jeg syntes det var vanskelig å trekke noen konklusjon ut i fra det.

 

På forhånd takk! :thumbs:

jeg har hatt den i ett år å har ikke hatt noe problemer med batteri, den holder

lenge enda.. jeg satt den faktisk på lading i sta.. sist jeg ladet den var for 2 uker siden, og i mellomtiden har jeg reist til og fra jobb med buss nesten hver dag med den.. pluss at jeg har reist tilsammen 6timer med båt.. det synes jeg er bra nok værtfall.. med tanke på at det faktisk er en harddisk som surrer å går.. og som skal ha strøm (den går ikke hele tiden da selvfølgelig :p )

 

flere som har testet lyden sier dette er en spiller som er bittelitt over de andre spillerne når det gjelder lydkvalitet på ørepluggene.. så hvor du har det med at lydkvaliteten er så dårlig i fra.. det vet jeg ikke.. har noe med kvaliteten på mp3ene også seff. men skal du ha bedre er det bare å skifte til headset eller noe.. jeg bruker de stilige hvite ørepluggene og synes de er veldig gode..

 

stikk innom en apple butikk å hør om du får teste den før du kjøper.. jeg

fikk det ivertfall :yes:

 

lykke til, du blir fornøyd, er ivertfall jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt min (10 gB versjon) i snart to år nå og batteriet begynner å bli plagsomt dårlig. Det holder til en spin-up av harddisken (dvs en bruks-økt), neste gang jeg skrur den på er batteriet tomt. Gudene vet hvor et nytt batteri kan kjøpes, ryktene sier at prisen er over 1000-lappen også. Et fint-fint kjøp med andre ord.

Lenke til kommentar
Hei hei!
Jeg fikk min 20GB iPod igår, og er storfornøyd!!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Er også litt nervøs for batteriet, men skitt au!Kan ikke ta sorgene på foskudd!

Om 18 mnd. har det uansett kommet mp3-spillere med kapasitet på 100GB, så da kjøper sikkert alle en ny uansett! :green:

Spørsmålet ditt om det funker fint med Koss Porta Pro:

Bruker selv Porta Pro på iPoden og har brukt det til minidisc i flere år! Har ingenting annet å si enn at lyden er upåklagelig!! :thumbup:
KLART mye bedre enn de øreproppene som gølger med!

Balle3201
Lenke til kommentar

Har akkurat fått min nye lekre 20gb iPod, og er foreløpig storfornøyd. Batteritiden ser ut til å være helt grei, men det blir spennende å se om det varer i 18 mnd.

 

Hadde også bestilt en til faren min, 40gb. Desverre har det vært en del problemer med denne. Først fikk jeg ikke startet den, den bare surret og gikk uten at jeg fikk gjort noe. Etter litt frem og tilbake restartet jeg den og satt den til lading. Deretter plugget jeg den til pcen til faren min og formaterte den. Etter jeg hadde overført et par sanger og testet den litt, var den plutselig nede på to streker... Etter litt mer bruk hoppet den frem og tilbake fra 0 til 2 streker. Virket som den reagerte sinnsykt på hver gang jeg byttet sang (men to streker var jo litt drastisk!). På 1 strek la vi den fra oss og bare lot den spille, for å sjekke hvor lenge den holdt før den ble helt tom. Nå har den spilt ca 45 sanger, men er hvert øyeblikk tom for batt. Fra 1 strek er jo dette helt akseptabelt, men de tre første forsvant jo på et vips. Det må jo gå an å bruke den uten at batteriet tappes helt. Noen som har den samme erfaringen?

I tillegg vil den ikke lade når den står i dockingstasjonen til faren min. Er det noe forskjell på firewire, slik at den lader eller ikke lader?

Lenke til kommentar
Har akkurat fått min nye lekre 20gb iPod, og er foreløpig storfornøyd. Batteritiden ser ut til å være helt grei, men det blir spennende å se om det varer i 18 mnd.

 

Hadde også bestilt en til faren min, 40gb. Desverre har det vært en del problemer med denne. Først fikk jeg ikke startet den, den bare surret og gikk uten at jeg fikk gjort noe. Etter litt frem og tilbake restartet jeg den og satt den til lading. Deretter plugget jeg den til pcen til faren min og formaterte den. Etter jeg hadde overført et par sanger og testet den litt, var den plutselig nede på to streker... Etter litt mer bruk hoppet den frem og tilbake fra 0 til 2 streker. Virket som den reagerte sinnsykt på hver gang jeg byttet sang (men to streker var jo litt drastisk!). På 1 strek la vi den fra oss og bare lot den spille, for å sjekke hvor lenge den holdt før den ble helt tom. Nå har den spilt ca 45 sanger, men er hvert øyeblikk tom for batt. Fra 1 strek er jo dette helt akseptabelt, men de tre første forsvant jo på et vips. Det må jo gå an å bruke den uten at batteriet tappes helt. Noen som har den samme erfaringen?

I tillegg vil den ikke lade når den står i dockingstasjonen til faren min. Er det noe forskjell på firewire, slik at den lader eller ikke lader?

For at den skal lade må firewire-porten (evt. usb) din kunne gi strøm til iPod'en. De fleste kortene klarer dette. Bærbare pcer er det værre med.

 

Når det gjelder den batteri-måleren er det et kjent problem at den fyker opp og ned som en jojo og at et nivå kan vare lengre enn andre. Ikke så mye du kan få gjort noe med, men du kan jo trøste deg med at de gamle iPod'ene var enda værre (om det er noe trøst).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...