Gå til innhold

[Løst] Får ikke VPN til å fungere når det legges inn i router


Bone

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Helt ny på VPN, men mener å ha fulgt instruksjoner nøye. Når jeg aktiverer OpenVPN, så får jeg ikke koblet til nettet.

 

Router: ASUS RT-AC66U_B1 (ganske sikker på at det er siste versjon) 3.0.0.4.380.4164

VPN: ExpressVPN (nettopp abonnert)

 

ExpressVPN fungerer med appen, både på telefon og det programmet i Windows. Kjører Windows 10 Pro.

 

Det fungerer vel slik det skal, men, jeg klarte ikke å se amerikansk Netflix, siden Chromecast ikke støttet når jeg kjørte VPN på telefonen, så tenkte jeg å sette opp routeren slik at VPN ble aktivert derifra (så Canal Digital boksen min kan spille av). Dette får jeg ikke til, og ingen kommer på nett når dette er aktivert.

 

Jeg har fulgt denne:

https://www.ibvpn.com/billing/knowledgebase/288/Set-up-the-OpenVPN-connection-on-Asus-RT-AC66U-router.html

Og også dette litt (men har litt annen router software, små forskjeller)

https://www.expressvpn.com/support/vpn-setup/manual-config-for-asus-router-with-openvpn/

 

 

På ASUS sine sider:

VPN: VPN-klient --> Legg til profil -->

Beskrivelse

minepost@

mittpassord

legger inn fila som jeg fant på ExpressVPN sine sider. Lastet opp(!). Og trykket OK.

 

--> Aktiverer

får så at tilkoblingsstatus er OK (blå ring med hake). Står også tilkoblet når jeg hoverer over med musa.

 

Men, når DETTE er gjort, så fungerer ingen nettsider lengre. "problem ved lasting av side", "server ikke funnet" ..

 

 

Spørsmål 2: Hvis jeg laster ned fra en torrent-side, og til normalt har ca 10 MB/s i nedlasting, så har jeg nå ca 8 MB.. Et tap på ca 20 % .. Er dette normalt?

 

 

Tusen takk for hjelp!! :)

 

 

 

EDIT: Mulig det fungerer nå.. Byttet config-fil fra New York til Washington.. Skal bare dobbeltsjekke her..

 

EDIT 2: Ja, nå fungerer det! :D .. vet virkelig ikke hvorfor New York og Washington skulle ha noe å si..

 

Takk uansett! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...