Gå til innhold

Kurs som gir jobb.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurte på om det er noen kurs som gir muligheter for jobb. Når jeg mener kurs så kan det være 1 års skole(fagskole)? Men det må være slikt at man ikke trenger studiekompetanse.

Sjekker veldig mye rundt, men får ikke bestemt meg og da lurer jeg på om andre har vært igjennom noe slikt og etterpå fått jobb.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit med litt informasjon om alder, utdanningen du har fra før, om du har hatt jobb/isåfall hva du har jobbet med for å kunne svare på et slikt spørsmål. Da kan vi se hvilke muligheter du har videre. Ta gjerne også med interessene dine og hva du kunne tenkt deg og jobbe med.

Lenke til kommentar

Det finnes vell mange slike kurs som gir ein kompetanse som er påkrevd for diverse typar jobbar.

Spørsmålet er berre kva jobb du er ute etter, og korleis jobbmarkedet er i ditt området.

 

Den enklaste forma for kurs som gir slik yrkesretta kompetanse er diverse sertifikat og kvalifikasjonsbevis, som f.eks. billappen, lastebillappen og truckførerbevis, men også sertifikater som godkjent yrkesdykker, pilot, vektar, ambulansearbeidar, osv.

 

 

Det er også mange jobbar rundt om kring som du kan få heilt utan utdanning og kurs, slike arbeidsplassar baserer seg då på å finne gode kandidatar og deretter gi dei nødvendig kompetanse via internopplæring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...