N_R Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 På en link fra en post lenger ned ser det ut som om man kan laste ned 1.16 til 1300'en, noen som har mer info om denne? http://forum.rpc1.org/dl_file.php?site=fir...e=1300a_116.zip Eller er dette slik som 1.21, at den er ment for Toshiba / annen OEM-versjon av 1300? Jeg har en 1300 jeg har Windows-flashet til 1.08 men ikke f"#¤en om den vil brenne verken That's Write eller Princo DVD-r på 4x. Blir alltid bug på slutten. Har ikke prøvd Verbatim-konk-hvis-du-kjøper plater enda, må være noe spesielt når alle andre ser ut til å klare å brenne Princo osv på 4x. Nå fungerer det riktignok helt ok på 2x, men allikevel... :-( Kan det evt være en løsning å "down-grade" til 1.07? Virker lite logisk, men man vet jo aldri..... Jeg fikk "firmware updated" da jeg brukte windows-flasheren, men kan det ha blitt noe bugg slik at jeg fortsatt har 1.05? Hvordan sjekker man dette enklest? (Mulig det står i oppstart men kan ikke boote boksen akkurat nå....:-))
KnutIvars Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 Er ikke helt sikker på dette, men tror at du ikke kunne kjøre innpå siste versjon hvis du hadde firmware under XX versjonsnr. (fra readme fil: "You can update from Firmwareversion version 1.05, 1.06 and 1.07." ... til 1.08) det står også: "this Update works only with NEC ND-1300A (retail&bulk), not with OEM releases. (OEM means part of a full PC package or external USB/FireWire variant of this burner)" Jeg har 1.08 og den brenner fint hos meg. Bruker Traxdata DVD+R spindel (25stk) hos claes ohlson for 449 kr (18 pr stk). De funker fint i min Denon DVD-3800.
Wave Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 (endret) Det jeg har erfart med 1300'en, er at den blir mindre glad i Princo media etter firmware update. Min fungerte best med Princo med 1.06, men er litt mere kresen med 1.08, hender jeg får feil på slutten. 4X plater fra That's write, Traxdata og Verbatim går strykende, og kjapt. Traxdata DVD-R 4X anbefales, de koster 198 for 10 stk hos Clas Ohlson, får med jewelcase med DVD logo på også! Endret 30. november 2003 av Wave
OC-Freak Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 P = Produced R = Really I = Inexpensive N = Not to be used as it's C = crappy media. O = Only usable as wall decorators. Etter min mening: 25% princo plater er bra. 50% princo plater er mer eller mindre dårlige og brenner har mye å si for resultatet. 25% princo plater er søppel uansett brenner. Kjølp ritekG04 media til ca 15 kr platen, det er verdt å betale litt mer for bra plater Tror www.brenner.no skal ha noen ritekg04 plater - ligger de ikke ute på siden så mail dem, kanskje de har noen allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå