Gå til innhold

Har skjerm noe å si for Game Recording?


1EDA70

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en ny pc https://www.komplett.no/product/896019/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-gtx-1060-edition

 

Jeg har snakket med en del folk om hvor bra den kjører forskjellige spill, og den skal hvert fall "klare å takle de fleste spill som for eksempel Battlefield 1". Det eneste jeg ikke har kjøpt enda er en ny skjerm! Den skjermen jeg bruker nå er en veldig gammel TV (kanskje 7—8 år), med 50HZ. Bare for å teste pc—en så prøvde jeg å recorde et gameplay der jeg spilte CS—GO. Når jeg spilte så lagget det ingenting, men senere når jeg så på opptaket så lagget det veldig mye! Jeg testet senere og skrudde ned på laveste kvalitet på opptaks programmet, men det hjalp fremdeles ikke så mye, man kunne fortsatt se tydelig skurring eller lagging på opptaket. Jeg har også begynt å tenke at det kanskje kan være CPU'en min som er for dårlig https://www.komplett.no/product/850033/datautstyr/prosessorer/intel-core-i5-6500-skylake-prosessor , likevel så føler jeg at dette er mest sannsynlig skjermen jeg bruker (som egentlig er en gammel TV), kan det gi mening? (Btw, hvis layouten i dette innlegget blir litt rart, så skrev jeg på mobilen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen har ingenting å si når man tar opp gameplay. Det eneste skjermen påvirker er kvaliteten på bildet man ser (duh?). Opptaket skal også bruke innstillingene du har gjort på PC'en, innstillinger på skjermen skal ikke påvirke farger etc. på opptaket. Har du sett på opptaket på en annen skjerm?

 

Hvilket opptaksprogram bruker du og hvilke settings bruker du? Det kan hende det går på 50fps automatisk og det surrer til, sett recordingen til 30fps og se. CPU'en skal være god nok for opptak, du kan prøve å sette CS til å bare bruke to kjerner og opptaksprogrammet til å bruke de to andre (ikke det at jeg tror det har noe å si, men verdt et forsøk).

 

En annen ting som kan påvirke er fps'en i spillet. Får du 100fps og tar opp med 50fps så må programmet slå sammen frames. Det kan da funke å låse fps'en i spillet til fps'en du tar opp med.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Skjermen har ingenting å si når man tar opp gameplay. Det eneste skjermen påvirker er kvaliteten på bildet man ser (duh?). Opptaket skal også bruke innstillingene du har gjort på PC'en, innstillinger på skjermen skal ikke påvirke farger etc. på opptaket. Har du sett på opptaket på en annen skjerm?

 

Hvilket opptaksprogram bruker du og hvilke settings bruker du? Det kan hende det går på 50fps automatisk og det surrer til, sett recordingen til 30fps og se. CPU'en skal være god nok for opptak, du kan prøve å sette CS til å bare bruke to kjerner og opptaksprogrammet til å bruke de to andre (ikke det at jeg tror det har noe å si, men verdt et forsøk).

 

En annen ting som kan påvirke er fps'en i spillet. Får du 100fps og tar opp med 50fps så må programmet slå sammen frames. Det kan da funke å låse fps'en i spillet til fps'en du tar opp med.

Tusen takk for svar! Det fungerte å slå sammen frames med kommandoen "fps_max 30" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...