Gå til innhold

Samsung S34E790C - ikke skarpt nok


Anbefalte innlegg

Hei, gjør et forsøk her.

Har nettopp kjøpt denne skjermen og koblet til min ganske nye gaming extreme maskin med 1080 skjermkort. Det jeg opplever er at det "flyter" litt rundt bokstaver, merker dette spesielt godt i for eksempel Outlook eller andre tekstprogrammer. Har forsøkt å justere innstillinger, og forsøkt både DisplayPort og HDMI uten at det har gitt resultater.

 

Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få dette bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kjører du skjermen i 3440x1440 oppløsning? Alle dagens skjermer blir litt blurry når de ikke brukes i native resolution.

 

Hva skjer hvis du går i paint og lager en helt rett svart strek med den tynneste line toolen, og kanskje noen snirkler med blyant toolen? blir det samme effekt av det?

Lenke til kommentar

Du trenger bare å ha den på max oppløsning. Du har ikke kommet borti no instillinger eller no sånt på skjermen da? Ser den har instillinger for image size, kanskje den ikke er stilt inn riktig.

Jeg prøvde å lete etter instillinger andre folk har fått til med kalibrering selv, men det var vanskelig å finne. Ser også at det er mange som klager på at det er dårlig bilde "out-of-the-box" men skulle visst være bra etter kalibrering. Det eneste jeg fant var ett knipe settings som jeg egentlig ikke tror gjør noenting med skarpheten, men kan jo prøve.

 

Reset til fabrikkinstillinger.

MagicBright= Custom

Brightness= 38 (according to preferences and lighting)

Gamma= Mode2

R= 50*

G= 40

B= 50

Response Time= Normal

 

I denna reviewen hadde de 2 skjermer, og Red måtte justeres til 42 på den andre skjermen.

Lenke til kommentar

Du trenger bare å ha den på max oppløsning. Du har ikke kommet borti no instillinger eller no sånt på skjermen da? Ser den har instillinger for image size, kanskje den ikke er stilt inn riktig.

 

Jeg prøvde å lete etter instillinger andre folk har fått til med kalibrering selv, men det var vanskelig å finne. Ser også at det er mange som klager på at det er dårlig bilde "out-of-the-box" men skulle visst være bra etter kalibrering. Det eneste jeg fant var ett knipe settings som jeg egentlig ikke tror gjør noenting med skarpheten, men kan jo prøve.

 

Reset til fabrikkinstillinger.

MagicBright= Custom

Brightness= 38 (according to preferences and lighting)

Gamma= Mode2

R= 50*

G= 40

B= 50

Response Time= Normal

 

I denna reviewen hadde de 2 skjermer, og Red måtte justeres til 42 på den andre skjermen.

Resatt og satt til disse innstillingene, må fikle litt mer, er sikkert bare kresen...

 

Tusen takk for du tok deg tid til å hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...