Gå til innhold

Presis Milligrams Vekt - Dosere Venlafaxin


Anbefalte innlegg

I omtrent 2 år nå så har jeg trappet ned på Venlafaxin (Efexor) grunnet flere bivirkninger som har- og fortsatt går svært negativt ut over livskvaliteten min (kaldsvette, utmattelse, svimmelhet ved oppreisning, hodepine, osv.).

 

Jeg har så langt klart å kommet meg ned fra 375 mg til rundt 35-40 mg.

 

I begynnelsen var det ganske problemfritt å trappe ned, da jeg ikke opplevde noe særlig av abstinens. Men helt siden jeg har nådd rundt 75 mg så har abstinensene virkelig begynt å vise seg.

Spesielt nå som jeg tar en daglig dose på 35-40 mg så vill den minste forskjell i reduksjonen av dosen føre til abstinens. Da spesielt i form av depresjon, likegyldighet, slapphet, utmattelse, hjertebank, konstant angst og frykt, med mer.

 

Så det jeg nå er på utkikk etter er en så presis som overhode mulig Milligrams Vekt (som gjerne kan måle opp til 1 gram), som jeg kan benytte til å dosere når jeg nå skal trappe ytterligere ned på Venlafaxin-dosen.

 

Så mitt spørsmål til dere er:

 

- Er det noen milligrams vekter dere vil anbefale mer enn andre for bruk til dette formålet?  :wee:

 

- Foruten at vekten måler så presist som mulig, er i fargen svart, kan måle opptil 500 mg (helst opptil 1 gram) og ikke koster mer enn rundt 500,- (inkludert frakt) så stiller jeg ingen videre betingelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke Effexor i kapsler med små kuler? Da kan du bare fjerne en og en kule i et rolig tempo.

DX har billige og nøyaktige vekter http://www.dx.com/p/portable-digital-pocket-scale-100g-0-01g-1-x-cr2032-81390#.WFfKb1wm1PY

http://www.dx.com/c/electrical-tools-499/measurement-analysis-instruments-426/digital-scales-406

 

Det stemmer det.

 

Dessverre så er det såpass mange kuler i en enkel kapsel (75 mg kapsel) at dette, på nåværende tidspunkt, ville vært svært tidskrevende. Samtidig så er det også fort gjort at 1, 2 eller 5 kuler faller ut av kapselen. Eller at jeg mister tellingen og må telle kulene helt på nytt igjen. 

Jeg vil sannsynligvis benytte denne metoden for dosering når jeg har kommet meg ned til 10-20 mg, men nå som jeg ligger på omtrent det dobbelte så tenker jeg at en Milligrams Vekt vil være det beste alternativet.

En vekt kan jo også komme til nytte i framtiden.

 

Jeg takker deg for tipset. Men dessverre så vil jeg helst unngå å bestille noe fra DX. Hovedsakelig pga. Deres dårlig rykte om å ha produkter av svært dårlig kvalitet.

Men gjerne kom med tips til Milligrams Vektere som  selges hos Ebay, Amazon eller lignende  :wee:

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar

De på Ebay og Amazon er stort sett av samme kvalitet. De vektene jeg har handlet hos DX har alltid vært av god kvalitet og presise, har brukt kalibreringsvekter selvfølgelig og testet opp mot andre vekter, en til ca. tusenlappen også som sikkert skal være av bedre kvalitet... De tåler selvfølgelig ganske lite før de måler feil, men en slik vekt skal man ikke akkurat behandle røfft.

 

Du får bestille fra Norge hvis du vil ha kvalitet :p

https://www.vektekspert.no/finvekter.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp en som har 0.01 gram presisjon, da kan du trappe ned minst mulig av gangen. Det er litt hipp som happ etter min erfaring da alle jeg har testet har vært like presise uansett merke og pris og ingen av de tåler å deise i gulvet.

 

Som sagt så kjøper du selvfølgelig kalibreringslodd https://www.vektekspert.no/kalibreringslodder.html

Det er greit med 2-3-4 lodd. Legg på 1 og 1 lodd for å se at den er presis.

 

Send mail og hør hvilken vekt de anbefaler når du skal måle medisin og hvilke lodd du bør ha, regner med at de har peil :)

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...