Gå til innhold

Galaxy S6 med defekt skjerm.. hente ut data?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Samboeren har en ca 2 år gammel S6, som har falt i gulvet utallige ganger, men igår ble skjermen svart.

Tenkte på å prøve å hente ut data fra den, noe som ikke ser ut til å bli lett..

Hu drev å skulle ringe meg når den datt i gulvet.. så hu fikk ikke gjort noe og prøvde å slå den av.. Når hu slo den på igjen så var det kun ei stripe øverst på skjermen.

Usikker på hva hu har prøvd etter dette, eller om hu bare har latt den ligge.

 

Jeg skulle ihvertfall prøve å slå den på idag, og da var den helt død..

Plugget i laderen, og den lyste rødt.. prøvde så å slå den på etter noen minutter, og da så jeg at det blinka ei stripe øverst på skjermen.. og LED pæra står å konstant skifter mellom mørk blå og turkis..

 

Ikke får jeg slått den av heller virker det som.. Har prøvd å holde inne power + volum ned, men ser ikke ut til å fungere det heller.

Plugger jeg i laderen så skjer det heller ikke noe annet, og pc'n reagerer ikke på mobilen overhodet.

 

*edit*

Fikk delvis kontakt med den mot pc.. Men så ut til å være bootloader eller lignende.. husker ikke helt hva enheten het, men når jeg holdt power inne, så mistet den kontakten, og LED begynte å blinke som før.. 

Tok deretter å koblet den til lader, og etter et minutt eller 2, så begynte den å lyse konstant rødt, så jeg tror den lader nå.. Men den blir også ganske varm, så jeg er usikker på hva den egentlig driver med.

Ved trykk på home knappen, så slukker LED, men begynner å lyse igjen etter ca 30 sekunder, noe som sikkert tyder på at den prøver å vise noe på skjermen.

 

Koblet den til pc igjen nå, og da vises den som "SAMSUNG Mobile USB Composite Device", og mobilen lyser fremdeles rødt.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Samboeren har en ca 2 år gammel S6, som har falt i gulvet utallige ganger, men igår ble skjermen svart.

Tenkte på å prøve å hente ut data fra den, noe som ikke ser ut til å bli lett..

Hu drev å skulle ringe meg når den datt i gulvet.. så hu fikk ikke gjort noe og prøvde å slå den av.. Når hu slo den på igjen så var det kun ei stripe øverst på skjermen.

Usikker på hva hu har prøvd etter dette, eller om hu bare har latt den ligge.

 

Jeg skulle ihvertfall prøve å slå den på idag, og da var den helt død..

Plugget i laderen, og den lyste rødt.. prøvde så å slå den på etter noen minutter, og da så jeg at det blinka ei stripe øverst på skjermen.. og LED pæra står å konstant skifter mellom mørk blå og turkis..

 

Ikke får jeg slått den av heller virker det som.. Har prøvd å holde inne power + volum ned, men ser ikke ut til å fungere det heller.

Plugger jeg i laderen så skjer det heller ikke noe annet, og pc'n reagerer ikke på mobilen overhodet.

 

*edit*

Fikk delvis kontakt med den mot pc.. Men så ut til å være bootloader eller lignende.. husker ikke helt hva enheten het, men når jeg holdt power inne, så mistet den kontakten, og LED begynte å blinke som før.. 

Tok deretter å koblet den til lader, og etter et minutt eller 2, så begynte den å lyse konstant rødt, så jeg tror den lader nå.. Men den blir også ganske varm, så jeg er usikker på hva den egentlig driver med.

Ved trykk på home knappen, så slukker LED, men begynner å lyse igjen etter ca 30 sekunder, noe som sikkert tyder på at den prøver å vise noe på skjermen.

 

Koblet den til pc igjen nå, og da vises den som "SAMSUNG Mobile USB Composite Device", og mobilen lyser fremdeles rødt.

Sikkerhetskopi fra google eller Samsung. Har hun ikke slått på det er data tapt. Har den vært på er det bare å trykke ja når du setter opp den nye telefonen så er alle apper og data tilbake igjen. Du får spørsmål når du logger inn på din google konto om du vil bruke en tidligere sikkerhetskopi i oppsettet.

Lenke til kommentar

Jeg har gått på en smell mer enn en gang.. men denne gangen var det ikke meg :p

Planen var egentlig å sette opp en slags sync server hjemme, som skulle ta backup av begge telefonene automatisk.. men fikk det aldri til å fungere som jeg ville.. så da ble det ikke noe av.. litt synd akkurat nå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har gått på en smell mer enn en gang.. men denne gangen var det ikke meg :p

Planen var egentlig å sette opp en slags sync server hjemme, som skulle ta backup av begge telefonene automatisk.. men fikk det aldri til å fungere som jeg ville.. så da ble det ikke noe av.. litt synd akkurat nå.

Telefonen har en sikkerhetskopifunksjon i skyen, i innstillinger menyen (tannhjulet) :) slå den på i neste samsung mobil! Så slipper dere pønske ut egne metoder for automatisk backup.

Lenke til kommentar

Hvor komfortabel er du med ADB? Dersom "debug mode" er påslått på telefonen, så er det mulig å ta backup, kopiere ut filer osv. med adb selv om skjermen er død.

Har hørt om ADB, og jeg har muligens brukt det litt tidligere.. men ikke noe mer enn det.

Men tror ikke det hjelper her, virker ikke som om telefonen skrur seg på som normalt dessverre.

Får den som sagt til å reagere på forskjellige måter, og får koblet den til i 2 forskjellige moduser, men ingen av dem gir tilgang til filene :(

Og det å levere den inn noe sted blir nok for dyrt.. nå har hu kjøpt seg en brukt s7 edge, og det sprengte vel budsjettet ganske greit :p greit nok.. fikk den billig og med mye utstyr som vi har planer om å videreselge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...