Gå til innhold

OnePlus 3T tråden


Olavxxx

Anbefalte innlegg

Tråden er under arbeid.

 

post-13064-0-34488300-1481882396_thumb.jpg

 

Informasjon om OnePlus 3T

  • Lansert: November 2016
  • Dimmensjoner:152,7 x 74,7 x 7,4 mm
  • Skjerm: 5.5", Full HD (1080x1920 px), Optic AMOLED. Corning Gorilla Glass 4. 447 cd/m2 ved 100% lysstyrke, 0.00 sortnivå og uendelig kontrast.
  • Prosessor: Qualcomm MSM8996 Snapdragon 821
  • Farger: Gun Metal eller Soft Gold
  • RAM: 6 Gb RAM
  • GPU: Adreno 530
  • Batteri: 3400 Mah
  • Vekt: 158 gram
  • Operativsystem: OxygenOS (Android), Marshmellow ved lansering men Android Nougat rullet ut fra 30. Desember 2016 (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1752338&page=2&do=findComment&comment=23649522).
  • Lagringskapasitet: 64 / 128 Gb ved lansering
  • Kamera (bak): Sony 16 MP f/2.0 med fasedeteksjon, OIS og LED flash bak (1/2.8", 1.12 µm pikselstørrelse), touch fokus, ansiktsdeteksjon, panorama og HDR.
  • Kamera (fremme): Samsung 16 MP f/2.0 1.0 µm pikselstørrrelse, 1080P.
  • Lyd: 3.5 mm hodetelefonutgang, Aktiv støykansellering
  • NFC
  • Fingeravtrykkleser i front
  • Sim: dobbel sim
  • Trådløs tilkobling: LTE, HDSPA og LTE-bånd (cat 6, 300 Mbps), blåtann 4.2, 2.4 og 5 Ghz Wi-Fi.
  • Lading: USB-C "dash charger" som er inkludert i esken, lader fra 0-60% på 30 minutter (20 W).
  • Materiale / byggkvalitet: Aluminium hus, ripefritt sapphire glass over kamerabrikke.
Ytelse

Telefonen ligger høyt i ytelse i forhold til konkurrenter som Samsung S7, Huawei P9, ZTE Axon 7, Xiaomi Redmi Pro, Motorola Moto Z og andre. Snapdragon 821 og 6 Gb RAM gjør at telefonen ligger blant de bedre telefonene i ytelse ved lanseringstidspunktet [1]. En test av Tech Trinkets viser at den i aller høyeste grad er en konkurrent selv mot Google Pixel XL som koster nesten det dobbelte [3]

 

Kamera

Optisk bildestabilisator, 16 Megapiksler og pikseltettheten gjør at man får et godt resultat også i skumring / mørket. Kameraet er til stillbilder og video et utmerket valg for de som vil ha en god kameramobil. Det er både HDR og en tilleggsprosessering for støyfjerning som går under navnet HQ som viser seg å fungere bra i mørket [2].

 

Lydkvaliltet

GSMarena har gitt OnePlus 3T veldig gode skussmål for lydkvaliteten, særlig hvis man bruker en ekstern hodetelefonforsterker[1]:

When plugged into an active external amplifier, the OnePlus 3T posted excellent scores top to bottom and garnished them with very high volume levels. A performance easily among the best on the market here.

OnePlus 3 vs OnePlus 3T

En god sammenligningsvideo av JerryRigEverything tar for seg byggkvaliteten på OnePlus 3 og OnePlus 3T [5]. Strengt tatt kan man si at OnePlus 3T er litt raskere (Snapdragon 821 vs Snapdragon 820), har litt bedre batteri (3400 mAh vs 3000 mAh), ripefritt kameraglass bak og en del inkrementelle endringer. I teorien skal OnePlus 3T ta en anelse bedre bilder med bakre kamera og særlig da med frontkameraet som er hele 16 megapiksler med mulighet for å slå sammen pikslene i tilfeller hvor det er lite lys.

 

Eier man en OnePlus 3 fra før, er nok oppgraderingen marginal - men det er nok bedre å kjøpe en OnePlus 3T enn en OnePlus 3 hvis man skal kjøpe en ny telefon.

 

Kjøp

Se tråden "Kjøpe OnePlus 3T" [4], strengt tatt kan man si at den enten må importeres eller kjøpes fra lokale forhandlere. Prisen er flere tusen under tilsvarnede ytende modeller fra Samsung, Apple, Sony, Google og andre som lager premium-telefoner.

 

Referanser

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye og hvordan bestiller dere telefonene? =D

Jeg kjøpte fra oppomart, men du skal ha litt is i magen for å bestille derifra. Skal oppdatere når jeg har mottatt den. Hører mye rart om den siden, Håper jeg er godt nok dekt med paypal og mastercard hvis noe skulle skje.

 

OnePlus 3T Color & Storage 64GB - Gunmetal (In stock) Accessories Clear PC Hard Cover, Tempered Glass Screen Protector Subtotal$468.98 Shipping & Handling$29.99 Grand Total$498.97    

 

ca 4400 .- inkludert deksel ,skjermbeskytter og porto . Ikke inkl mva

Endret av Howard_
Lenke til kommentar

Jeg valgte å kjøpe sandstone deksel (originalt), samt herdet glass skjermbeskytter og enda et deksel.
Total pris ble da 517,96$ hvor av 18,99$ var for sandstone dekselet.

Hvis telefonen fungerer bra tenker jeg å kjøpe skin også, antageligvis fra dbrand ( https://dbrand.com/shop/oneplus-3t-skins ).

Kjøper jeg skin blir det neppe "front skin", men bak og sider.

 

 

Google forteller meg:

 

517.96 U.S. dollars =

4 483.91984 Norwegian kroner

Moms er jo 25%: 4483 * 1,25 = 5604,88

 

Bestilte samme kveld som @Howard i tråden på diskusjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1749371

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Ser det kom en ny test 17 desember av PhoneBuff hvor OnePlus 3T knuser Google Pixel XL og Samsung Galaxy S7 Edge i multitasking/app launching:



Særlig i runde 2 eier den de to andre, på grunn av sine 6 Gb RAM (den har da fremdeles appene i minnet!).
Det er jo imponerende med tanke på prisnivået! S7 edge ligget et par tusen over, Pixel XL ligger nesten dobbelt i pris.
Lenke til kommentar

Da har jeg fått min OnePius 3T:
 

 

20. desember 2016 13.57

(Lokal tid)
BERGEN20. DESEMBER 2016 13.57
Forsendelsen levert i god stand
 
20. desember 2016 13.06(Lokal tid)
OSLO20. DESEMBER 2016 13.06
Forsendelsen i ferd med å bli levert av sjåføren
 
20. desember 2016 12.49(Lokal tid)
STAVANGER20. DESEMBER 2016 12.49
Forsendelsen har ankommet depotet nærmest leveringsadressen
 
20. desember 2016 00.49(Lokal tid)
LIEGE EURO HUB20. DESEMBER 2016 00.49
Forsendelsen er underveis
 
19. desember 2016 21.09(Lokal tid)
LIEGE EURO HUB19. DESEMBER 2016 21.09
Forsendelsen ankom sorteringspunkt
 
19. desember 2016 00.44(Lokal tid)
LIEGE EURO HUB19. DESEMBER 2016 00.44
Det har oppstått en forsinkelse, men vi jobber hardt for å levere i tide
 
17. desember 2016 17.55(Lokal tid)
HONG KONG17. DESEMBER 2016 17.55
Forsendelsen er underveis
 
17. desember 2016 15.46(Lokal tid)
HONG KONG17. DESEMBER 2016 15.46
Forsendelsen ankom sorteringspunkt
 
17. desember 2016 13.16(Lokal tid)
HONG KONG17. DESEMBER 2016 13.16
Forsendelsen er frigitt av tollmyndighetene
 
17. desember 2016 12.31(Lokal tid)
SHENZHEN GATEWAY17. DESEMBER 2016 12.31
Forsendelsen er underveis
 
17. desember 2016 12.31(Lokal tid)
SHENZHEN GATEWAY17. DESEMBER 2016 12.31
Forsendelsen ankom sorteringspunkt
 
17. desember 2016 11.37(Lokal tid)
SHENZHEN17. DESEMBER 2016 11.37
Forsendelsen er underveis
 
17. desember 2016 11.36(Lokal tid)
SHENZHEN17. DESEMBER 2016 11.36
Forsendelsen er nå på depotet nærmest henteadressen
 
17. desember 2016 04.43(Lokal tid)
SHENZHEN17. DESEMBER 2016 04.43
Tilbakeholdt ved TNTs anlegg. Avventer neste avgang
 
16. desember 2016 19.31(Lokal tid)
SHENZHEN16. DESEMBER 2016 19.31
Forsendelsen er nå på depotet nærmest leveringsadressen
 
16. desember 2016 18.57(Lokal tid)
SHENZHEN16. DESEMBER 2016 18.57
Forsendelsen er hentet på henteadressen

 

Initielle inntrykk:
Veldig lite ramme/kant rundt skjermen, veldig fin telefon med god byggkvalitet.
Ligger godt i hånden (fin vekt/balanse), de avrundede hjørnene gjør den veldig behagelig å holde.

Operativsystemet er jo basert på Android, derfor er også overføringen enkel med NFC mellom eksisterende Androidtelefoner.
Den ber deg bare ta baksiden av telefonene mot hverandre, så fikser den alt automatisk (kontoer, apper osv).

Kjører inn systemoppdatering og appoppdateringer nå.
Det fulgte også med en USA->EURO adapter, men vet ikke om jeg tør bruke den.
Kanskje jeg skal kjøpe en reiseadapter fra Clas Ohlson eller Kjell&Co som antageligvis er litt tryggere :-)

Nå kom altså telefonen frem ett døgn for estimert tid, TNT ringte meg når jeg var på jobben.
Heldigvis jobber jeg et par hundre meter fra der jeg bor, så jeg bare tok heisen ned 6 etasjer for å ta i mot telefonen!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lekt litt med min en liten stund og førsteinntrykket er kjempebra.


 


Føltes som et fantastisk hopp fra s4 active ihvertfall. 


Responsiv så det holder.


 


Eneste problemet så langt var å få til mobildata med ice. Måtte sett språk til engelsk for å kunne legge inn manuell apn.


Skal oppdatere når jeg har fått litt mer tid på den.


Lenke til kommentar

Det er en del småting jeg elsker med telefonen. Veldig rask lading,veldig rask prosessor,veldig tynn ramme rundt skjermen, treveis knappen for lydmodus,god batterilevetid :) og ikke minst kjemperask og nøyaktig fingertrykkleser.

 

Liker også at man kan ta hånden over tlf for å se notifikasjoner og at man velger om man vil ha OSD knapper eller ei, samt hva som skjer ved dobbeltklikk eller hold.

 

Mye bra muligheter her. Jeg valgte dobbeltklikk på hjem går til forrige app. Så tok jeg dobbeltklikk på appskuff til å åpne kamera:)

Lenke til kommentar

Fikk regning idag fra tnt som leverte idag. Moms og importavgift. 

 

274 kr....

 

Oppomart hadde satt verdien på pakken til 77usd,slapp billig unna med den.

Ja, jeg antar jeg får samme regning på moms.

Min hadde også 77 USD, keg ba ikke om å få gjort noe med verdien.

 

Det vil vel si at totalprisen ble så vidt under 4500kr.

Må vel så at det er et superrøverkjøp. Jeg er utrolig fornøyd med telefonen! Dash Charge er sinnsykt kjapp og kvalitetsfølelsen er gull! Men kanskje best liker jeg at den er såpass kjapp og nøyaktig med fingeravtrykkleseren.

 

 

Fant forresten ut at dobbeltklikk på strøm = starte kamera, så jeg kan jo bruke dobbeltklikk på appskuffknappen til noe annet :-)

Når man har oppe kamera blir også volumknappene om til fysiske kameraknapper.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg heller, men dette står for øvrig på siden til oppomart:

Kan ellers melde at 4G virker på Telenor i alle fall, jeg har ikke simkort med netcomdekning.

 

 

BAL 4G LTE-FDD BANDS

Enjoy blazing fast and smooth connectivity whether you're around the corner or across the world with OnePlus 3T powered by Qualcomm Snapdragon 821 processor with a 4G LTE multimode modem. Unlocked and contract-free, roam wherever you'd like the Oneplus 3T by your side.

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...