Gå til innhold

Pass og billett


Bettan98

Anbefalte innlegg

Er det noe som vet om navn kan bli forkorter i pass? Altså at "Kari Eline Andersen Johansen" kan bli feks. Kari Eline A. Johansen"?

 

Har akkurat bestilt nytt pass og billetten jeg skal reise med er allerede kjøpt. Her glemte jeg å skrive det ene mellomnavnet mitt og det andre mellomnavnet (som står på billetten) er det som alltid blir forkortet (på bankkort hos skatteetaten osv.) Er redd for at dette kan føre til problemer ved avreise, skal reise til USA. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør med politiet vil tro det er slik fulle navnet passet må stemme med billetten ellers kommer du ikke inn i land uten for EU. Men de kan vel på en annen måte bruker personnnumeret å skille personer på. Er kanskje ikke alle som har lister over ettersøkte personer, så kanskje du blir tatt til side og må forklare hvorfor ikke navnet stemmer? Eller inn på politistasjonen å få deg nødpass?

 

Ellers kunne folk kalle seg for james bond eller noe annet og like vel slippe passkontroll.

Har vært noe slik på tv2 hjelper deg for ikke så lenge siden, innenfor norge var det periode man kunne gjøre det uten å risikere å bli tatt, men fra utlandet risiker man må bestille ny bilett.

 

Skal det først være passkontroll må biletten\passe stemme.

Ellers kan du være en annen person.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...