Gå til innhold

"De meste ekstreme overvåkningslovene som noen gang er foreslått i Norge"


Anbefalte innlegg

http://www.digi.no/artikler/kommentar-snart-lukkes-horing-om-de-meste-ekstreme-overvakningslovene-som-noen-gang-er-foreslatt-i-norge/366289

 

Hvorfor er dette et problem?

 

Metodene som er foreslått bryter med Grunnlovens paragraf 102, som lyder «Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet.»

Og stopper dette kriminelle?

 

Jeg forstår at arb & Sos Dep svarer uten merknad, men forundres at høyesterett ikke ønsker å svare. 
 
Samferds Dep sitt forslag om å benytte Nkom virker fornuftig.
 
Jeg har kun tre ønsker om DGF.  Det må gjøres teknologinøytralt, Strasbourg og Datatilsynet må holdes utenfor!
 
Det skal bli spennende og informativt å følge med i resten av kommentarene til utkastet;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det skal bli spennende og informativt å følge med i resten av kommentarene til utkastet;)

Hvor vanskelig er det med proxy-chaining?

 

Aner ikke hva Proxy-chaining er, men antar at det går ut på å benytte en rad av anonymitets servere.

 

Hvis så er det enkelt å skjule senders og mottagers IP adresser, men hva har det å gjøre ifb. et regelverk som styrer samfunnets rett til å samle og analysere suspekt komunikasjon? Skal vanskelighetsgraden med å tolke data avgjøre hvorvidt data kan samles?

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

 

Så kan man jo diskutere hvorvidt det er ran på høylys dag når Stavanger kommune (mulig det var en av småkommunene rundt, men jeg tror det var Stavanger) velger å ekspropriere et stykke jordbruksland til landbrukstakst for så å omregulere til boligformål og dermed øke markedsverdien omtrent hundregangen. Det var private utbyggere som fikk stykket, og jeg tror ikke de betalte mer enn landbrukstaksten...

Dette skjedde for en fem-seks år siden.

Enkeltindividet slikt da går ut over vil føle at system er kriminelt.

 

Dette skjer fra tid til annen. Det er en måte å finansiere kommunale tjenester på. Jeg har nær kjennskap til mennesker som har mistet bynært jordbruksland via ekspropriasjon (nei, ikke i stavanger) til et kommunalt prosjekt. Et aldershjem ble bygget, resten av tomten- ca 60% av det ekspropierte arealet, ble senere omregulert til bolig og solgt som boligtomter. Dette finansierte i prinsipp bygging av aldershjemmet. Etter en slik opplevelse virker naturlig nok ting som skatt på inntekt, bolig eller formue ekstra urettferdig fordi de som måtte gi fra seg eiendommen. De betalte jo i prinsipp for hele aldershjemmet.

 

Yo, ja du får beregnet minstepris og får kanskje det i fra eiendomsretten! Selv om du kunne solgt for 4x mer. Dette har jeg personelig erfaring med. Møte med borgemesteren som sier "Ja, du kan selge, og få mer penger, ellers så blir det ekspropiert også får du minstepris" Og dman må alltid bruke jordene sine hvert år, slik at folk ikke kan kreve dine eiendommer gratis. Det er nok å kun klippe gress en gang i året og lage traktoregg i fra dette, for å oprettholde loven.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

 

If you have done nothing wrong. Why should you care, if someone is spying on you?

Because it is the spies who determine what is rigt, and what is wrong - you don't!

Vi har også "alternative lover" hvis de mistenker deg for landforræderi osv.

 

Mener du §119 og §120 i straffeloven?

 

Hvis, Ja. Hvordan er de alternative?

Hvis, Nei.Hva er de alternative lovene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...