Gå til innhold

Windows10, update KB3201845 trøbbel


funkweb

Anbefalte innlegg

Er det noen som opplever problemer med denne oppdateringen: KB3201845. ??

Denne oppdateringen ble lagt inn igår, siden da opplever jeg at PC'n rebooter helt sånn uten videre.

 

Først trodde jeg det var pga. en oppdatering men kunne ikke se noe melding om det, da jeg våknet idag hadde den nok en gang rebootet uten noe melding. Litt senere idag gjorde den det igjen og det var først da jeg kunne se en slags blå skjerm før den rebootet.. jeg fikk dessverre ikke med meg alt som sto der.

 

Jeg antar PC rebooter hvert 4-5 time, så nå har jeg uninsitallert denne oppdateringen for å se om det faktisk er det som skaper problemer. Dette vet jeg mer ikveld eller bestefall imorra, må la PC gå en god stund først.

 

Tidligere har jeg ikke hatt problemer inntil denne oppdateringen ble installert.

 

Inntil videre har jeg satt "configure Automatic Update" til å "Notify for download and notify to install".

isteden for automatisk installeringer i Local Group Policy Editor.
 

Jeg ser nå at denne KB3201845 ligger klar til å laste ned og installeres, men velger altså ikke å installere den inntil jeg vet mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idag ser jeg at maskinen fungerer som den skal, ingen plutselig reboot slik jeg opplevde. For meg er det en bekreftelse på at det må være noe galt med denne oppdateringen.

 

Ser at andre opplever mer eller mindre det samme samt andre type utfordringer.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen av de problemene, men så jeg heller ikke taffset i registret eller installert noe ala classic shell crap.

Kjører SSD og UEFI.

 

For analysering av BSOD, så er Nirsoft sitt program ypperlig. 

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Jeg er ganske noob på dette området, har lastet ned og kjørt den. jeg ser jeg hadde 4 crash siden oppdateringen.

Men jeg forstår ikke hva dette betyr og osv... kanskje du har peil.

 

 

Screenshoot av rapporten(Klikk for full bilde):

windows_crash.png

Lenke til kommentar

Ja jeg faktisk inne på dette for moen minutter siden hehe.

Hm ja, det er altså drivere eller 3rd party drivere til skjermkortet som lager krøll eller konflikt.

 

Jeg får se på drivere mine, det er faktisk en god stund siden sist jeg oppdaterte skjermkort drivere, skal også se om det er installert noe tull noe jeg ikke tror har. Får også prøve en fiks i følge linken din.

 

Til slutt får jeg prøve å installere denne Windows oppdatering på nytt å se om dette faktisk løser utfordringen.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...