Gå til innhold

Hvor lenge vil Microsoft Security Essentials bli oppdatert?


Mr.M

Anbefalte innlegg

Jeg starta nettopp opp en harddisk med Win7 og MSE etter å ha brukt Linux en god stund.

 

Ifølge wikipedia

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Security_Essentials

 

"On 21 February 2014, version 4.5 entered beta stage.[34] On the same day, Microsoft announced that starting with this version, Windows XP would not be supported.[11] Older versions would continue to receive virus definition updates until 14 July 2015."

 

Etter å ha oppdatert MSE ser jeg at virusdefinisjonene er datert 10. desember 2016, dvs helt nye. Med andre ord så fortsetter Microsoft å supportere programmet fremover?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har Windows 7 som nevnt.

 

Finner ikke noe spesifikt om dette, så får vel bare anta (og håpe) at det forsetter en god stund. Har tilgang til annen gratis AV, men alltid likt MSE

Tviler på at du finner en 64-bit AV og som er gratis.

MSE funker og vil få oppdatert virus definisjonene enda i lang tid fremover. Er vel de samme definisjonene som trykkes ut til defender.

Lenke til kommentar

Windows 7 får fortsatt support, når det kommer til MSE og selve operativsystemet.  

 

Ja, ifølge denne artikkelen vil såkalt extended support av sikkerhets patches og hotfixer for Windows 7 holde på frem til 14. januar 2020

 

http://www.pcworld.com/article/2452702/dont-panic-yes-windows-7-is-leaving-mainstream-support-but-it-isnt-being-abandoned.html

 

Er vel grunn til å anta at også Security Essentials går hånd i hånd med dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja, har MSE på en laptop med XP og der så får man en beskjed i MSE at whatever er ute av drift eller noe sånt.

Vurderer linux eller noe på den laptopen, orker ikke bruke noe penger på den, w10 blir for tungt uansett tror jeg lol.

Bytt disk til en SSD og kjør Windows 10.

Lenke til kommentar

Ja, har MSE på en laptop med XP og der så får man en beskjed i MSE at whatever er ute av drift eller noe sånt.

Vurderer linux eller noe på den laptopen, orker ikke bruke noe penger på den, w10 blir for tungt uansett tror jeg lol.

 

Windows 10 er jo et av de letteste OSene da. Så lenge hardwaren støttes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...