Gå til innhold

Stryk på alle eksamener..


cenenzo

Anbefalte innlegg

Vet noen hvordan det fungerer om man skulle f.eks stryke i alle fagene på 4.året? Er det slikt at du ikke får ta neste semester, eller kan du ta neste semester og konte eksamene? Er alle fagene like viktige eller er f.eks obligatoriske fag mer viktig enn valgfag om det har noe å si for å ta neste semester?

Har helt noia fordi NTNU kjører ting annerledes, og arbeidskravene er mye hardere = mer tid går til innlevering = mindre tid til å lese..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

I det lange løp er obligatoriske fag mer viktig enn valgfag. Stryker du mange nok ganger i valgfag, er det bare å velge seg noen andre emner som kan innpasses i graden. 

Lenke til kommentar

Antar det er snakk om et ingeniørstudie (den vanskelige overgangen er visst vanlig for de som kommer fra ingeniørbachelor). For å gå opp i årstrinn kan man ikke mangle mer enn 22,5 studiepoeng (3 emner siden det er ingeniørstudie) fra tidligere årstrinn. Dette etter konten i august. Om du stryker i alt dette semesteret kan det jo muligens gå å konte alle til sommeren. Blir det flere stryk i vår tror jeg du må belage deg på en forsinkelse.

 

Dersom man vil starte på masteroppgaven (vår 5., 30 studiepoeng) uten å ha bestått alle tidligere emner må man søke om det, hvor strenge kravene er der vet jeg ikke. Står det kommer an på emnets relevans til oppgaven, så vil jo tro EiT hadde gått enklere enn f.eks fordypningsemnet høsten før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville innstilt meg på å ta ett ekstra år uansett. Stryker du i alle fag er det noe som mangler, enten med din egen arbeidskapasitet/arbeidsmåte eller ved kunnskapene du skulle ha tillegnet deg hittil i studiet. Det er veldig mye bedre om du innstiller deg på å ta et år ekstra for å ta opp igjen disse fagene, i tillegg til at du tar en veldig kritisk evaluering av hvordan og hvor mye du faktisk jobber. Du kan i teorien ta opp igjen nok fag på konten til å få lov til å fortsette, men dette forutsetter at du klarer å stå i alle fag til våren, samt faktisk klarer å stå i fagene i sommer. 

Det beste du kan gjøre her og nå er uansett å ta deg en prat med instituttet. Deretter ville jeg ha evaluert deg selv veldig kritisk. Til våren må du bare klemme til og fokusere på de fire fagene du har da. Gjerne spør hver enkelt foreleser om hva de mener det er lurt du gjør for å få et godt resultat i det faget (dette burde veldig mange flere gjøre). 

Sett deg som mål om å være i alle forelesninger, gjør alle øvinger og vær på alle øvingstimer. Prøv å les litt på siden i tillegg til dette. Dette krever at du er på skolen 8 timer hver dag, og at du er strukturert med å jobbe på øvinger.

Lenke til kommentar

(...) arbeidskravene er mye hardere = mer tid går til innlevering = mindre tid til å lese..

 

Du er klar over at formålet med innleveringene er at du skal lære pensum? Å skylde på at du ikke har tid til å lese fordi du må gjør innleveringer, og dermed ikke klarer eksamen, er å lure seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

(...) arbeidskravene er mye hardere = mer tid går til innlevering = mindre tid til å lese..

 

Du er klar over at formålet med innleveringene er at du skal lære pensum? Å skylde på at du ikke har tid til å lese fordi du må gjør innleveringer, og dermed ikke klarer eksamen, er å lure seg selv.

 

 

Jepp. Har hatt den holdningen selv - men innser i etterkant at jeg lurte meg selv. Arbeider en nok klarer en både å lese og å gjøre øvinger. Trikset er å ligge i forkant på lesinga, så du leser et kapittel - går på forelesning om det samme kapittelet før du gjør øvinga i det. 

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

(...) arbeidskravene er mye hardere = mer tid går til innlevering = mindre tid til å lese..

 

Du er klar over at formålet med innleveringene er at du skal lære pensum? Å skylde på at du ikke har tid til å lese fordi du må gjør innleveringer, og dermed ikke klarer eksamen, er å lure seg selv.

 

 

Jepp. Har hatt den holdningen selv - men innser i etterkant at jeg lurte meg selv. Arbeider en nok klarer en både å lese og å gjøre øvinger. Trikset er å ligge i forkant på lesinga, så du leser et kapittel - går på forelesning om det samme kapittelet før du gjør øvinga i det. 

 

 

 

Ja, men det jeg merket var at øvingene ikke dekket nok... Dekket muligens 40% av eksamens pensum. Var lite teori, og mye koding.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å ta en prat med instituttet. På Gløshaugen har jeg erfaring med at det meste ordner seg.

 

EDIT: Ser nå at vi er studenter ved samme institutt.

OT: Mye tid til innleveringer. Prøvd deg på parallelle beregninger?

 

Hei, ja jeg hadde parallele beregninger i år... Var ganske hardt men interessant fag!

Lenke til kommentar

 

(...) arbeidskravene er mye hardere = mer tid går til innlevering = mindre tid til å lese..

 

Du er klar over at formålet med innleveringene er at du skal lære pensum? Å skylde på at du ikke har tid til å lese fordi du må gjør innleveringer, og dermed ikke klarer eksamen, er å lure seg selv.

 

 

Ja, om du mener innleveringene dekker 100% pensum tar du feil.

Jeg går datalinje, mesteparten av øvingene er koding. Teoridelen må du lese selv, og ja jeg går Artificial Intelligence retningen og er ikke "naturlig smart" så da kan du tenke deg hvordan det er å slite seg gjennom kun "1" fag  :) Men består nok i alle fagene.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...