Gå til innhold

hjelp til valg av skjerm


Gabsterino

Anbefalte innlegg

skal ha meg 3 stk skjermer (24-27)

ønsker et skarpt bilde med fine farger, see mye film og surfer mye på nettet.

 

men spiller en del rocket league, gta mm.

 

skjermkort : asus gtx 1070 dual

 

3 skjermer brukes for det meste til multi tasking, behøver ikke spille på alle 3.

 

hva skal jeg se etter i en skjerm? aldri hatt mer enn 60hz, er det nødvendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ha meg 3 stk skjermer (24-27)

ønsker et skarpt bilde med fine farger, see mye film og surfer mye på nettet.

 

men spiller en del rocket league, gta mm.

 

skjermkort : asus gtx 1070 dual

 

3 skjermer brukes for det meste til multi tasking, behøver ikke spille på alle 3.

 

hva skal jeg se etter i en skjerm? aldri hatt mer enn 60hz, er det nødvendig?

BenQ Zowie xl2411 er et meget godt valg. BenQ serien har veldig bra farger og bilde generelt.

 

Enhver person som har 144hz skjerm, vil fortelle deg at de aldri vil røre en 60hz skjerm igjen.

En 60hz skjerm kan kun vise 60 bilder per sek, mens en 144hz skjerm viser opptil 144 bilder per sek. Det resulterer i at bildet er mye smoothere jo høyere HZ skjermen har. Det er som HDD og SSD egentlig.

Det er selvsagt også et kriterie at skjermkortet da klarer å levere 100fps++ for å utnytte skjermens potensiale, men det klarer ditt 1070 ganske bra i 1080P.

 

Jeg kan med trygghet si at når du først prøver 144hz+++ så er det ingen vei tilbake til 60hz.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Det er deilig med høyere hz på skjerm, men om du ikke føler no behov for det så klarer du deg fint uten. Du legger merke til det på desktop også, og for min del så blir det lettere å lese ting mens jeg scroller nedover f.eks. facebook med høy hz.

 

Støtter også det som Betroz sier, dog kanskje tatt noen andre skjermer på sidene om du trenger det til multitasking, men sett hovedvekt i skjermen i midten. Kjedelig å dele film utover flere skjermer og se en sort strek mellom skjermene f.eks, men funker fint til bilspill og slikt.

 

Generelt multitasking så kommer det jo ann på hvor mye du trenger i multitasking. Tror ikke jeg kjenner noen som trenger no mer enn 1 ekstra skjerm ved siden av hovedskjerm. Siden det høres ut som du driver mye multitasking, ser mye film, og spiller noe spill og har 2x 1070(?) så ville jeg kjøpt en 34" UltraWide, som eksemplene over, og bare kjøpt en skjerm til å ha ved siden av til multitaskin. Browsing f.eks. mens du ser film, etc. Så spørs det hvor mye du vil legge i en eventuelt ekstra skjerm:P

Lenke til kommentar

var innom elkjøp og spillte rocket league (mitt nr1 goto spill) på en Acer predator x34+x35, hadde maks oppløsning og disse har vell bra medet Hz. må si jeg jævlig skuffet. synes ikke grafikken er noe bedre enn min 5 år gamle 1080p skjerm, spillet føltes heller ikke smoothere. mulig dette ikke er verdens beste spill å teste med , men det er det jeg spiller mest. prøvde også multitasking, men synes skjermene ble akkurat for liten for min del, mindre enn to 1080p skjermer. Fikk samtidig sett forskjellen på en høy Hz gaming skjerm (husker ikke hva panelet heter) og en i Ips, ønsker IKKE å ofre så dårlig bilde/farger for gaming :) er det mulig å ha 1x1440p 27" og 2x1080p 27" i nvidia surround uten konsekvenser ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...