Gå til innhold

Komplett Gamer Premium i35 - GTX 106


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er spesifikasjonene:

 
 
Kabinett        Komplett Carbide SPEC-03 Midi Tower
                Made by Corsair, ATX, 2x USB 3.0, Blue LEDs, Black, Window
Strømforsyning  Corsair CX650M, 650W PSU
                ATX 12V v2.4, 80 Plus Bronze, Semi Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 6x SATA
Prosessorer     Intel Core i5-6600K Skylake Prosessor
                Socket-LGA1151, Quad Core 3.5GHz, 6MB, 91W, 14nm, inkl. kjøler, PC-PROD
Hovedkort       MSI Z170-A Pro, Socket-1151
                Hovedkort, ATX, Z170, DDR4, 2xPCIe-x16, CFX, M.2, SATA Express
DDR4 Minne      Kingston Value DDR4 2133MHz 8GB
                2x4GB 2133MHz (PC4-17000) DDR4 CL15
Skjermkort      ASUS GeForce GTX 1060 6GB Dual OC BLACK
                Skjermkort, PCIe 3.0, GDDR5, DL-DVI-D, 2x HDMI2.0, 2x DP, PC-prod only
SSD / Harddisk1 Intel® SSD 600p Series 256GB PCIe M.2
                M.2 NGFF 80mm PCIe 3.0, x2, x4, 3D1, TLC, up to 1570/540MB/s read/write
SSD / Harddisk2 "Seagate Barracuda 1TB 3.5"" HDD"
                "SATA 6.0Gb/s, 7200RPM, 64MB cache, 3.5"""
 
Lenke til kommentar

Kompletts 3 års garanti-vilkår på disse maskinene blir brutt om man selv bytter CPU-kjøler. Da er det med andre ord greit å få den levert med en CPU kjøler det går an å leve med. TX3i er ikke verdens beste, men likevel mange hakk opp fra Intels egen stock vifte på både temperatur og støynivå. Så jeg ville minst gått for den, men gjerne også enda litt høyere om du skal overklokke CPU litt.

 

Når du først går for 16GB RAM, ta det settet på 3000MHz. Så er du så godt sikret for fremtiden som mulig innenfor Kompletts "PC-Bygger".

 

Jeg synes også av støy hensyn det kan være en tanke å gå for en bedre PSU, men om budsjettet er trangt så er det kanskje ikke min første prioritet. Intels stock CPU-vifte bråker mye mye mer enn noen PSU jeg har hørt.

 

GTX1060 er også et litt kjedelig skjermkort. Ytelsen er mer enn "grei nok" i dag. Men AMDs RX480 skjermkort sammen med en Freesync skjerm ville gitt en enda bedre spillopplevelse. Og da minst rundt 1000-1500Kr rimeligere enn et GTX1060 med G-Sync skjerm. Men nå får man ikke velge AMD skjermkort til denne maskinen. Så det er ikke et alternativ. Jeg synes bare det er litt kjipt å velge det alternativet der man blir "flådd" i neste øyeblikk når man skal velge skjerm. I det minste bør man få litt bedre ytelse enn konkurrenten tilbyr da. Så av Nvidia skjermkort ville jeg minst gått for GTX1070..

 

Edit: Når det gjelder kabinett for LAN, så finnes det vel LAN PC-Bag'er med bærestropper og ekstra lommer til ekstrautstyr i de fleste størrelser. Jeg ville valgt et kabinett som er støydempet, og/eller ser bra ut i dine egne øyne. Alt etter hva du prioriterer.  :)

 

Edit 2: Om du virkelig vil ha "Bang for Buck" og skreddersøm på PC. Så er det ingen vei utenom å bygge PC selv. Jeg vil anbefale å ihvertfall ta en titt i denne PC-Bygger tråden. Se på erfaringer som folk legger igjen der om egne forutsetninger. Og så hvor enkelt de likevel syntes det var å bygge maskinen selv når delene kom. Det er egentlig svært enkelt. Nesten mer komplisert å installere Windows en selve byggingen av PC'en. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...