Gå til innhold

Pebble vil ikke koble til Iphone 7


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Pebble time smart klokke for et halvt år siden. Brukte den da knirkefritt til min Samsung note 4.

Har gått over til Iphone i fb.med jobb og nå vil ikke pebble koble seg til lenger.

Det vil si at den kobler til og fungerer på et vis, men viser kun skritt etc. :hm:  Det jeg trenger er sms varsel og ringevarsel, slik at telefonen kan være på lydløs på jobben. Det får jeg ikke til. Den menyen er liksom låst ?  Er det noen der ute som bruker en pebble time på sin iPhone ? Eller andre som har noen tips ? :huh: Blir veldig glad for litt hjelp. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått over til Apple Watch nå, men har brukt både Pebble Classic og Time på iPhone tidligere, uten problemer. Jeg har riktignok brukt den bare på 6S, ikke 7. Har du resatt klokken? Er den oppgradert til nyeste versjon av PebbleOS? Har du nyeste versjon av appen på din mobil?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja har både slettet og lastet ned ny app på mobilen. Men klokken er helt låst. Lar seg ikke rikke. Står bare å henger på et bilde av en app. Når jeg kobler de sammen sier mobilen at klokka ikke er på. ?? Skulle gjerne gått over til Apple watch men det er så dyrt.

Noen flere tips ?

Lenke til kommentar

Høres ut som feil på klokken din, selv om den har virket med en annen mobil tidligere. Har du mulighet til å teste den på en annen telefon enn iPh 7 igjen?

Ja, virker med husets andre Android telefoner. men altså ikke min Iph7 :-(

kanskje jeg må huske meg Apple watch til jul  :huh: Er du fornøyd med den ? Gir den beskjed om sms og anrop og kan man svare sms direkte fra klokken ? Trenger egentlig en klokke som sier ifra om sms og anrop, når mobilen er på lydløs  :)

Lenke til kommentar

Har hatt mange smartklokker, og Apple Watch er den jeg har vært mest fornøyd med. Du setter selv om hvilke varsler du vil ha, du kan svare på sms og meldinger, enten med å velge et ferdig standardsvar, eller å skrive et svar ved å tegne bokstavene på skjermen. Du kan bruke den som søker på kamera, og for å ta bilder med, og du kan vise bilder på den. Du kan betale fra VIPPS, og du kan få boarding passet på den når du skal ut og fly. Når du kjører bil, får du kjøreanvisninger på klokken. Og du kan bruke den som en telefon, den har både mikrofon og høyttaler (men ikke SIM, så telefonen må være innenfor BT-rekkevidde).

 

Så den (1. gen Sport) kostet 2222 på Happy Hour på elkjop.no i går, men det ble fort utsolgt.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Gitt opp min gamle Pebble som ikke vil koble til ios10. Den er nå overlatt til en annen Android i familien.

Så da trenger jeg en ny Smart klokke. Trenger en som kan vise meg varslinger, sms og anrop. Da mobilen står mye på lydløs på jobben. Noen som har noen smart klokker å anbefale utover Apple Watch ? Tusen takk til bruker Zanta som har vært veldig behjelpelig med sin erfaring for Apple watch. Noen som vet om noen andre som lar seg koble til ios 10 ?

Takk for svar :-) :hmm:

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å gå for Apple Watch, skjønner at det er den klokka som passer best for iPhone.

men trenger jeg series 2 eller kan jeg greie meg med series 1 ? Trenger som sagt egentlig kun at klokka varsler meg om innkommende meldinger og anrop. gjerne også svare meldinger rett fra klokka. Så kan det jo være at jeg oppdager noe mer morsomt etter hvert :hmm:  :ohmy: Zanta, kan du hjelpe med det også ? :)

Lenke til kommentar

Dersom du ikke MÅ ha en som er vanntett og med GPS, anbefaler jeg å finne en første generasjon (som IKKE er det samme som series 1!) på finn.no, og brukt denne til å se om dette er noe for deg. Oppgradert til WatchOS 3.x er det ikke så mye forskjell i funksjonaliteten.

 

Gå for en i stålkasse med safirglass, den mest vanlige (og billige) sportsmodellen i aluminium har omtrent vanlig mobiltelefonglass, som ganske lett får riper. Med stål og safir holder den seg pen mye lenger (men koster litt mer). Pass på at du får med lader og ladekabel (med magnetlade"kontakt"), og at den er slettet fra forrige eiers Apple Watch-app og fra dennes Finn iPhone (iCloud-konto). 

Lenke til kommentar

Dersom du ikke MÅ ha en som er vanntett og med GPS, anbefaler jeg å finne en første generasjon (som IKKE er det samme som series 1!) på finn.no, og brukt denne til å se om dette er noe for deg. Oppgradert til WatchOS 3.x er det ikke så mye forskjell i funksjonaliteten.

 

Gå for en i stålkasse med safirglass, den mest vanlige (og billige) sportsmodellen i aluminium har omtrent vanlig mobiltelefonglass, som ganske lett får riper. Med stål og safir holder den seg pen mye lenger (men koster litt mer). Pass på at du får med lader og ladekabel (med magnetlade"kontakt"), og at den er slettet fra forrige eiers Apple Watch-app og fra dennes Finn iPhone (iCloud-konto). 

Det var veldig lurt. Det tror jeg jammen jeg skal gjøre. Har jo som sagt kun brukt varslingsmelding og ikke brydd meg om skritt teller og den slags. Mange takk for gode tips og riktig god jul. :-)

Lenke til kommentar

Jeg bruker heller ikke så mange av funksjonene, men utover det som du nevnre er det fint å få kjøreanvisninger (funker både fra Google Maps og Apple Kart), og å betale med VIPPS. Morsomt å bruke den som søker og utløser for kamera på mobilen, og den funker også fint for QR-kode boardingpass for de flyselskap-appene som støtter Watch. Bruker den også under trening, mest løping utendørs, og tar med mobilen i armbånd dersom jeg vil ha logget ruten min i tillegg til det som klokken registrerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...