Gå til innhold

Asus VG248 Gul-aktig skjerm?


Johnsd

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ny skjerm, har brukt en dell før som funket greit. Bruker nå 2, asus som hoved, og dell ved siden av. Jeg merker at asus skjermen er gul aktig i forhold til dell skjermen. Den blå bakgrunnen på dell skjermen er blå, mens på asus er det gul-grønn aktig. Har sjekket RGB forholdene og de er 100-100-100. På nettsider som da er hvite, blir og litt gul-aktig, noen som har opplevd dette eller vet hvordan man fikser dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet kalles asus. Jeg har hatt asus pg248Q, 278Q og 279Q. De har alle en slags tint som oftest er umulig å få vekk.

Har lest noe om at mange av dem hadde en feil som gjorde dette.

 

Det beste du kan gjøre er å prøve kalibrerings innstillinger fra nettsider, eller røre litt i grøten selv.

Hos meg fikk jeg det aldri 100% vekk, og hvitfarge var ikke hvitfarge på noen av dem, sammenlignet med min BenQ xl2411T.

Asus har vist hvertfall meg at det faktisk er noe de ikke kan, og det er skjerm.

Skjermene dems har skyhøye BLB og feil tall, og bildekvaliteten er ganske så mediocre hvis man har prøvd en BenQ skjerm(min mening).

 

Jeg returnerte skjermene, for bildet var skikkelig "meh", og jeg fikk aldri vekk den farge tint dritten. Kjøp BenQ er mitt råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...