Gå til innhold

TES: Diskuter Morrowind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange på nettet sier at Indoril er Medium hos noen og Heavy hos andre. Ingen har noe forklaring på det.

 

Hvis du har 100 på Medium og bare 10 på Heavy, da er det ikke rart at du får lav Armor Rating, når du har på deg Heavy.

 

Derfor måtte jeg sløse masse penger på Heavy trening.

 

Det er en ganske så alvorlig feil i spellet må jeg si.

Lenke til kommentar

Er altfor få medium armors i spillet til at det er verdt å ha Medium armor som mainskill. Med full dwarven armor ser man jo ut som en innbygger fra Andeby!

Den stjerten er for dum :p

Indoril armor er jo håpløst, da blir man angrepet on sight av alle vaktene i hele spillet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Er altfor få medium armors i spillet til at det er verdt å ha Medium armor som mainskill. Med full dwarven armor ser man jo ut som en innbygger fra Andeby!

Den stjerten er for dum

Indoril armor er jo håpløst, da blir man angrepet on sight av alle vaktene i hele spillet

 

Dweemer armour er heavy, og ja det stygt. Du overdriver når du sier at alle vaktene angriper deg hvis du har Indoril armour. 1. Bare ordinators angriper deg

2. De angriper deg bare hvis du prater tell dem.

 

Og en annen ting, har du BloodMoon og tribunal? Hvis du har det så burde du merke at Royal Guard Armour og Nordic chain mail er sabla bra medium armour, en del bedre en Indoril..

 

Jeg vet ikke om de er bedre en glass, men er jeg synes glass er stygt som fillern, så derfor bruker jeg det ikke. Indoril er nok den tøffeste rustning samlinga av dem alle(synes jeg). Indoril holder fint, det gir mer en nok rating. Medium er rett og slett de tøffeste rustningene.

 

Daedric er jo ikke så sabla tungt, den forrige Orcen jeg hadde hadde 100 Strength og ein hanske som ga 20 strength tell, så jeg kunne bære 600. Tilsammen med hele daedric pluss noen småting(Potions morroheter osv) så ble det 380 ca, ittno problem.

Lenke til kommentar

ZlummGlumm, det går jo forsåvidt greit, men er enkelte ulemper ved å bære "tungt":

 

1) hvis du kommer over noen tunge, veridfulle godbiter ute i ødemarken, men har ikke nok plass til å ta dem med. :roll:

2) du løper tregere og hopper lavere.

 

Personlig bærer jeg kun 150, og med 100 i acrobatics + 260 i speed, går det foooooort unna. :green:

Lenke til kommentar

Har tribunal, men siden jeg bruker heavy armor orka jeg ikke å teste Royal Guard. Prøvde bare å ta den på for å sjekke looken. Liten vits å bruke medium armors når man har 100 i heavy armor :p Litt artig å bøtte innpå med strength potions, kan bære 2000 kg i noen minutter. Stakkar mannen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
ZlummGlumm, det går jo forsåvidt greit, men er enkelte ulemper ved å bære "tungt":

 

1) hvis du kommer over noen tunge, veridfulle godbiter ute i ødemarken, men har ikke nok plass til å ta dem med. 

2) du løper tregere og hopper lavere.

 

 

Vel, det er jeg fullt klar over. Men det haster jo ikke, så hvorfor kjappe seg? Men uansett, så kan man krangle evig om hva som er mest brukelig eller ubrukelig i evigheter.

 

Jeg synes at en fin blanding av medium og heavy ser best ut, og morrowind er ikke det vanskeligste spelet i verden, så bare de gir nok rating så er det greit.

 

Det med å finne godsaker utti vildmarken ække no problem, hvis det blir for tungt er det alltid noe man kan offre, og det er ikke så mange bra ting som er så sabla tunge heller.

 

Det er MIN mening, glass= stygt, medium og heavy = tøft.. enkelt og greit.

 

Light har jo noen tøffe rustninger den og. Når den almektige orcen min vart oppi bloodmoon så ble det litt kaldt, så da måtte jeg lage meg en fin liten blanding av Wolf og Bear armor. Det ser bra ut, og det er ikke akkuratt dårlig heller.

Stalhrim synes jeg ikke no særlig om da.. Det ser nesten litt for kaldt ut.

Endret av ZlummGlumm
Lenke til kommentar

Haster og haster. Altså, selv om man har hele vinterferien på seg, er det ikke morro å bruke lang tid på å komme seg fra et sted til et annet.

 

Prinsippet blir jo det samme som lastingen i et spill. Så lenge du har god tid, gjør det overhodet ingenting om du må vente et minutt per tiende meter du går? :)

Lenke til kommentar

Ja det er jo en forskjell på å kjappe seg å gå 10 meter per minutt.

 

Men jeg er for eksempel en av dem som ikke gidder å bruke Boots of blinding speed sellom jeg har masse magic resistance, det blir rett og slett for dumt.

250-400 er en grei reise vekt mener da jeg, hvis man har 600 i maks vekt.

 

Reising er noe av det som er morro med morrowind(get it?), ikkeno som å ha en personlig vakt/venn og en Guar og reise gjennom store avstander. Jeg prøver å leva meg litt inn i detta serru.

Lenke til kommentar
Synes å huske at det var mulig å enchante et item med feather og at du dermed kunne bære mye mer.

Det er mye bedre å enchante med Strength, fordi for hver poeng du får i Strength, får du bære 5 pounds mer, mens Feather gir 1 pound for 1 poeng. Hvis du enchanter med Constant Effect, får du like mange Feather poeng som Fortify Strength inn i en ring (tror jeg). Derfor er Strength 5 ganger bedre enn Feather.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...