Gå til innhold

Samsung soundbarsystem HW-k960 erfaringer?


Anbefalte innlegg

hei.

 

har akkurat kjøpt meg dette Atmos surround systemet og får kun stereo lyd i det.

koblet chromecast i soundbaren, da fikk jeg opp alternativ dolby 5.1 på netflix.

men når jeg valgte dolby 5.1 isteden for stereo modus så forsvant lyden?

kontaktet Samsung å de sa at jeg måtte koble direkte til tv for å så ta lyden ut fra soundbar. men da fikk jeg ikke opp alternativet 5.1 engang på netflix....frustrert!

noen som kan hjelpe meg med dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du hdmi fra chromecast til tv så til soundbar; eller fra chromcast til soundbar og så tv ?

 

HDMI implementasjonen til mange TV'er returnerer 2 kanalers lyd når enheter spør; så om man bruker ARC fra TV til soundbar så er det ikke sikkert chromecast får opp at enheten støtter 5.1; da sender den ut 2.0.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Fikk min K960 i dag og har koblet mot Samsung TV i 8005 serien.

 

Jeg har ikke dedikert Blu Ray spiller, og ingen planer om å kjøpe.

Jeg har PS4 Pro, Apple TV og Cromecast Ultra som kan brukes som kilde, og abonnement på diverse streaming-tjenester.

Ser også at det snakkes mye om en Samsung Atmos demo disk som kan lastes ned.

 

Er det noen mulighet for meg å få spilt av noe med i Atmos?

Edit: Jeg har nå funnet ut at jeg kan spille av Blue Ray filmer på PS4 i HD kvalitet og Atmos. Må bare passe på at PS4 er stilt inn på å sende ut Bitrate format.

 

Oppdatert spørsmål blir da: Kan jeg spille av 4K film med HDR og Atmos?

 

Tilleggsspørsmål: Er K950 og K960 samme anlegg?

Endret av btbakken
Lenke til kommentar

Fikk min K960 i dag og har koblet mot Samsung TV i 8005 serien.

 

Jeg har ikke dedikert Blu Ray spiller, og ingen planer om å kjøpe.

Jeg har PS4 Pro, Apple TV og Cromecast Ultra som kan brukes som kilde, og abonnement på diverse streaming-tjenester.

Ser også at det snakkes mye om en Samsung Atmos demo disk som kan lastes ned.

 

Er det noen mulighet for meg å få spilt av noe med i Atmos?

Edit: Jeg har nå funnet ut at jeg kan spille av Blue Ray filmer på PS4 i HD kvalitet og Atmos. Må bare passe på at PS4 er stilt inn på å sende ut Bitrate format.

 

Oppdatert spørsmål blir da: Kan jeg spille av 4K film med HDR og Atmos?

 

Tilleggsspørsmål: Er K950 og K960 samme anlegg?

 

PS4 støtter ikke 4K Blu-ray, så du får ikke det. Da er eneste alternativet normal BD med Atmos lydspor.

Lenke til kommentar

Edit: Jeg har nå funnet ut at jeg kan spille av Blue Ray filmer på PS4 i HD kvalitet og Atmos. Må bare passe på at PS4 er stilt inn på å sende ut Bitrate format.

 

Oppdatert spørsmål blir da: Kan jeg spille av 4K film med HDR og Atmos?

PS4 støtter ikke 4K Blu-ray, så du får ikke det. Da er eneste alternativet normal BD med Atmos lydspor.

 

Jeg er klar over at PS4 ikke har 4K Blu-ray støtte så mitt så spørsmålet er kanskje dårlig formulert. Jeg forsøker igjen:

 

Hvilke, om noen, muligheter har jeg med det utstyret jeg har nå til å streame 4K innhold med Atmos lyd? Kan f.eks. Cromecast Ultra eller PS4 benyttes til dette?

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du mener med å streame. Fra en lovlig tjeneste, ingen.

Du kan finne en del demo klipp på nettet, som kan lastes ned, og avspilles hvis de støtter codec'en.

Tenkte å kjøre demo-trailere som fra http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/ for å se hvor bra dette er. Om jeg blir "frelst" får jeg vurdere å kjøpe en Blu-ray spiller som støtter dette. 

 

Men tilbake til opprinnelig spørsmål - om jeg laster ned en 4K Atmos film/demo - hvordan kan jeg få spilt at dette på HW jeg har tilgjengelig i dag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Fikk min K960 i dag og har koblet mot Samsung TV i 8005 serien.

 

Jeg har ikke dedikert Blu Ray spiller, og ingen planer om å kjøpe.

Jeg har PS4 Pro, Apple TV og Cromecast Ultra som kan brukes som kilde, og abonnement på diverse streaming-tjenester.

Ser også at det snakkes mye om en Samsung Atmos demo disk som kan lastes ned.

 

Er det noen mulighet for meg å få spilt av noe med i Atmos?

Edit: Jeg har nå funnet ut at jeg kan spille av Blue Ray filmer på PS4 i HD kvalitet og Atmos. Må bare passe på at PS4 er stilt inn på å sende ut Bitrate format.

 

Oppdatert spørsmål blir da: Kan jeg spille av 4K film med HDR og Atmos?

 

Tilleggsspørsmål: Er K950 og K960 samme anlegg?

 

 

Om det er Apple TV 4K du har så blir det vel Atmos støtte der etter hvert...

 

K960 er europeisk eller skandinavisk versjon av K950 som er US utgaven.

 

Det har også blitt oppdatert en Samsung Buyers guide nå på avsforum.com der det nevnes DTS:X støtte ved flere tilfeller: http://www.avsforum.com/samsung-buyers-guide/movie-and-streaming-content-buffs/samsung-hw-k950-5-1-4-atmos-soundbar

 

Forhåpentligvis er dette noe som kommer i en snarlig firmware update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...