Gå til innhold

Stasjonær PC til skolebruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er på utkikk etter en stasjonær PC som skal brukes i forbindelse med skolearbeid. Går på universitet, og maskinen skal stort sett brukes til vanlige oppgaver + Excel og en del beregningsprogrammer etc. Skal ikke brukes til spillbruk. Hva trenger jeg av ytelse? 

Ønsker selvfølgelig en så rimelig variant som mulig, men må legge nok i det til at den ikke oppleves som treg og at maskinen er pålitelig.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne var ikke dum!

Har sett på en del mini-PC'er og. Av plasshensyn hadde ikke dette vert dumt heller, men hvordan er disse i forhold til ytelse, pris osv.?

Skrevet

Helt grei PC med ca. 21" skjerm.

Intel i5-6500 og 8GB DDR4 minne. + SSD disk. Dog bør du da kjøpe deg en ekstern disk for lagring.(USB 3.0)

Mye for pengene her :)

Mer enn nok ytelse for dine oppgaver, tipper jeg..

Skrevet

Ja, ser bra ut denne. Skal definitivt vurderes. 

Men ønsker noen synspunkter på mini-PC òg. Hva er forskjellene mellom en mini-PC og en "vanlig" PC? Hvordan er disse i forhold til hverandre mtp. ytelse, pris, støy osv.?

Skrevet

Skjønner. Men er vell strengt tatt ikke nødvendig med 8 GB RAM for min del? 4 GB vil vell holde?

Skrevet

Jepp. Enda et spørsmål: hvordan er Intel i3 vs. Intel i5? Hva er forskjellene og hvor store er de?

Hva trenger jeg?

Skrevet (endret)

Mange av minipcene bruker laptop cpu-er, for det meste med 2 kjerner. De fleste av dem er veldig stillegående

Til nettsurfing og Excel bør i3 være godt nok, men vet ikke hva du legger i beregningsprogrammer og hva det krever av prossesorkraft.

Selv har jeg forige generasjon av maskinen i linken under som jeg bruker som mediasenter, er veldig fornøyd med den

https://www.dustinhome.no/product/5010894496/prodesk-400-g2-mini

Endret av Selle
Skrevet

Likte den der. Men ser den mangler HDMI-utgang. Er det ikke vanlig å koble skjerm via HDMI? Eller brukes det noe annet?

Skrevet

Jobber stort sett kun på en plass, så stasjonært rekker for min del. I tillegg bruker vi enkelte tegneprogrammer som krever noe større arbeidsflate enn en vanlig bærbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...