Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stoppet i lyskontroll av SVV, fikk mangel lapp.. kan dette utbedres selv?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Ble stoppet av SVV idag, med et manglende nærlys (forbannede xenon ballaster..).

Slo av og på lyset der nede, og da fungerte den igjen.. men det var ikke godt nok dessverre.

Fått beskjed om at det må utbedres og godkjennes i løpet av en uke.

Kan jeg da utbedre feilen selv, og dra på et verksted eller til SVV å vise bilen?
Og hva koster da evt visning??

 

Gjelder samboerens Toyota Avensis 08, med original xenon..

Har allerede byttet en ballast, og vet godt hvordan det gjøres.. og hvor jeg får den "billig".

Men spørsmålet er som sagt om jeg kan gjøre det selv?

Skal den leveres inn, så vil dem nok bare bytte lykta.. og det koster ca en 0 mer enn hva bare en ballast koster ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men man vet aldri hvor lenge det lyser.. så risken for at det blir mørkt mens dem ser på den, er litt for stor;)

Det som er problemet med ballaster som har begynt å feile dessverre.. det kan fungere en hel kjøretur på en time.. eller kutte etter noen minutter :(

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Da er ballast bestilt fra dioder.no, så får jeg håpe den blir sendt i morgen.

Sendte inn en forespørsel etter at den ble bestilt, om dem kunne sende så fort som mulig :)

 

Men hvordan er det med visning?
Kan jeg dra til biltilsynet og vise den der? Eller må man på et godkjent verksted?
Og til slutt.. dem sjekker bare lyset da?
Har div pærer som lyser i dashbordet, som dem ikke vil være veldig fornøyd med om dem ser det.

Lenke til kommentar

Ok.. i meldingen hu fikk står det at feilen skal være utbedret senest 24.11 og at godkjennelse skal være mottatt av dem, senest ei uke etter der igjen.

Får bare prøve å ringe nærmeste stasjon når jeg har bytta ballast og høre om dem har tid, og håpe det ikke koster noe der.

Økonomien er trang nok fra før om dagen.

 

Men takk for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...