Gå til innhold

Trenger hjelp, har blitt hacket


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger deres hjelp til hva jeg skal gjøre. Jeg har mistenkt i lang tid at nettverket hjemme og min mobil har blitt hacket. Meldinger på min facebook konto er blitt åpnet og samme med en nettdatingtjeneste jeg er medlem av. I tillegg er det en person som plutselig sitter med opplysninger om hva jeg har surfet på o.l. uten at jeg har diskutert dette med noen. Ingen andre har tilgang til mine elektroniske ting. Jeg tenker å sette min telefon tilbake til fabrikkinstillinger. Men hva mer må jeg gjøre? Jeg har ikke peiling på nettverk. Jeg har selvsagt skiftet passord mange ganger på de forskjellige tjenestene, men det hjelper ikke og meldinger blir åpnet senere likevel. Håper på noen tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det på pc jeg skulle laste ned Malvarebytes? Glemte å si at ipaden blir nok også overvåket fordi det er der det surfes mest. Hva burde jeg ha av sikkerhet på den? Som sagt tror jeg det må være noe med nettverket siden alle tre enhetene jeg har nok blir overvåket. Kan jeg gjøre noe spesielt med routeren? Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Var det på pc jeg skulle laste ned Malvarebytes? Glemte å si at ipaden blir nok også overvåket fordi det er der det surfes mest. Hva burde jeg ha av sikkerhet på den? Som sagt tror jeg det må være noe med nettverket siden alle tre enhetene jeg har nok blir overvåket. Kan jeg gjøre noe spesielt med routeren? Tusen takk for svar!

Malwarebytes er til PCen ja.

 

Er ikke så utbredt med virus på iPad og mobiler, men om du bruker Chrome og han har brukernavn og passord der så kan han se historien din på alle devices samt at du kan se det han browser på. Om du bruker Chrome, kan du gå inn her: https://security.google.com/settings/security/activity?pli=1 og se hvilke devices som har koblet seg til din konto. Om du ser noen devices som ikke er kjent, klikk på den og trykk på Remove. Du bør også skru på 2-step verification, da får du en SMS med kode for hver device som skal logge seg på og da holder du han ute. Det kan være at han remote tilgang til PCen din og kan delvis omgå dette, så det er der virus og malware-sjekk kommer inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var det på pc jeg skulle laste ned Malvarebytes? Glemte å si at ipaden blir nok også overvåket fordi det er der det surfes mest. Hva burde jeg ha av sikkerhet på den? Som sagt tror jeg det må være noe med nettverket siden alle tre enhetene jeg har nok blir overvåket. Kan jeg gjøre noe spesielt med routeren? Tusen takk for svar!

Malwarebytes er til PCen ja.

 

Er ikke så utbredt med virus på iPad og mobiler, men om du bruker Chrome og han har brukernavn og passord der så kan han se historien din på alle devices samt at du kan se det han browser på. Om du bruker Chrome, kan du gå inn her: https://security.google.com/settings/security/activity?pli=1 og se hvilke devices som har koblet seg til din konto. Om du ser noen devices som ikke er kjent, klikk på den og trykk på Remove. Du bør også skru på 2-step verification, da får du en SMS med kode for hver device som skal logge seg på og da holder du han ute. Det kan være at han remote tilgang til PCen din og kan delvis omgå dette, så det er der virus og malware-sjekk kommer inn.

 

Jeg er sertifisert om sikkerhet, og jeg kan si at det som RIm skrev er veldig riktig og veldig bra. Gjør hva Rim sa. I tilleg du kan slå på brannmuren inne på ruteren. om ipaden er det bra hvis du reset to factory instillingene. Også det er mulghet hvis hakeren gikk inn på wifi, du kan bytte passordet, og sette MAC akses lister bare for dine devices og slå av dhcp med static ip addresser på devices. sette streng passord, 10-14 karaktere plus tall, små og stå... etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...