Gå til innhold

Kjøpe med Swap?


Miss_star

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-405938

SWAP er et tilbud til Telenors kunder. Du må derfor bestille et FRIHET eller UNG abonnement når du oppretter er SWAP avtale. Hvis du senere ønsker å bytte abonnement eller operatør kan du gjør det uten ekstra kostnader. Det er ingen bindingstid på abonnementene, bortsett fra at du må betale for den første måneden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SWAP er et tilbud til Telenors kunder. Du må derfor bestille et FRIHET eller UNG abonnement når du oppretter er SWAP avtale. Hvis du senere ønsker å bytte abonnement eller operatør kan du gjør det uten ekstra kostnader. Det er ingen bindingstid på abonnementene, bortsett fra at du må betale for den første måneden

Må ikke bet for en mnd abn dette kan sies opp etter 7 dager så man betaler kostnaden for de dagene..

Lenke til kommentar

du betaler innværende måned, dvs kjøper du den 30. November blir det bare noen få kroner for abb

 

Husk at nytt telefonnummer må gjøres om til kontantkort og ikke avsluttes.

 

Vist ikke får du en full faktura for telefonen da du har avsluttet swap avtalen

I følge Telenor var ikke dette nødvendig for Swap ble lagret på deg som person, ig ikke nummer. Men riktig at man må kjøpe med telenorabb da.?

Lenke til kommentar

SWAP er et tilbud til Telenors kunder. Du må derfor bestille et FRIHET eller UNG abonnement når du oppretter er SWAP avtale. Hvis du senere ønsker å bytte abonnement eller operatør kan du gjør det uten ekstra kostnader. Det er ingen bindingstid på abonnementene, bortsett fra at du må betale for den første måneden

Ble også anbefalt av telenor (siden jeg har binding) og bestille med nytt nummer, deretter si det opp umiddelbart. Men usikker om man må betale første mnd, trodde også det siden det er et kriterie.

Lenke til kommentar

 

SWAP er et tilbud til Telenors kunder. Du må derfor bestille et FRIHET eller UNG abonnement når du oppretter er SWAP avtale. Hvis du senere ønsker å bytte abonnement eller operatør kan du gjør det uten ekstra kostnader. Det er ingen bindingstid på abonnementene, bortsett fra at du må betale for den første måneden

Ble også anbefalt av telenor (siden jeg har binding) og bestille med nytt nummer, deretter si det opp umiddelbart. Men usikker om man må betale første mnd, trodde også det siden det er et kriterie.

 

Du må ikke det som beskrevet ovenfor...

Lenke til kommentar

 

du betaler innværende måned, dvs kjøper du den 30. November blir det bare noen få kroner for abb

 

Husk at nytt telefonnummer må gjøres om til kontantkort og ikke avsluttes.

 

Vist ikke får du en full faktura for telefonen da du har avsluttet swap avtalen

I følge Telenor var ikke dette nødvendig for Swap ble lagret på deg som person, ig ikke nummer. Men riktig at man må kjøpe med telenorabb da.

 

 

 

Det er feil, du må ha et tlfnummer linket til swap avtalen. Det er halve poenget med en swap avtale.

 

Jeg har nå et kontantkort på swap avtalen, når jeg da skal swap bytte mobil  etter 1 år må tlfnummer aktiveres til et fullverdig telenor abb. og så legges til kontantkort igjen

 

Har du andre tlfnummer fra telenor med binding feks, kan disses linkes til swap avtalen du allerede har når bindingen er over

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

 

du betaler innværende måned, dvs kjøper du den 30. November blir det bare noen få kroner for ab

 

Husk at nytt telefonnummer må gjøres om til kontantkort og ikke avsluttes.

 

Vist ikke får du en full faktura for telefonen da du har avsluttet swap avtalen

I følge Telenor var ikke dette nødvendig for Swap ble lagret på deg som person, ig ikke nummer. Men riktig at man må kjøpe med telenorabb da.

 

Det er feil, du må ha et tlfnummer linket til swap avtalen. Det er halve poenget med en swap avtale.

 

Jeg har nå et kontantkort på swap avtalen, når jeg da skal swap bytte mobil etter 1 år må tlfnummer aktiveres til et fullverdig telenor abb. og så legges til kontantkort igjen

 

Har du andre tlfnummer fra telenor med binding feks, kan disses linkes til swap avtalen du allerede har når bindingen er over

Er nok ikke feil og gjøre om til kontant.men tror ikke det er krav til dette,slik som du sier

Lenke til kommentar

 

 

du betaler innværende måned, dvs kjøper du den 30. November blir det bare noen få kroner for abb

 

Husk at nytt telefonnummer må gjøres om til kontantkort og ikke avsluttes.

 

Vist ikke får du en full faktura for telefonen da du har avsluttet swap avtalen

I følge Telenor var ikke dette nødvendig for Swap ble lagret på deg som person, ig ikke nummer. Men riktig at man må kjøpe med telenorabb da.

 

 

 

Det er feil, du må ha et tlfnummer linket til swap avtalen. Det er halve poenget med en swap avtale.

 

Jeg har nå et kontantkort på swap avtalen, når jeg da skal swap bytte mobil  etter 1 år må tlfnummer aktiveres til et fullverdig telenor abb. og så legges til kontantkort igjen

 

Har du andre tlfnummer fra telenor med binding feks, kan disses linkes til swap avtalen du allerede har når bindingen er over

 

 

 

Det stemmer ikke at det linkes direkte på nummer. SWAP bli linket til kundekonto i systemet deres og ikke direkte til et mobilnummer så selv om man sier opp telenonummeret og avtalen vil den forsette som før. Dette er ikke noe jeg har synset meg frem til på noe vis, men som jeg har skriftlig fra Telenor.

 

Men ved opprettelse av ny avtale i forbindelse med SWAP må man riktig nok opprette/flytte over et mobilnummer til dem og betale for første mnd, så er nok lettest å ha et liggende slik som du sier. Poenget er bare at dette ikke er et krav og at det ikke linkes direkte til et mobilnummer.

Endret av Miss_star
Lenke til kommentar

 

jau.

Står d med liten skrift?

 

 

Jeg har snakket med telenor og fikk beskjed om dette:

 

Man kan opprette nummer for så å si det opp rett etterpå. SWAP avtalen knyttes opp mot kundekonto i systemet og ikke direkte mot nummeret. Så avtalen vil forsette som før selv om abbonnementet blir sagt opp. Men man må jo bytte over nummeret sitt ved ny opprettelse av avtale etter et år tenker jeg.

Endret av Miss_star
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

 

jau.

Står d med liten skrift?

 

 

Jeg har snakket med telenor og fikk beskjed om dette:

 

Man kan opprette nummer for så å si det opp rett etterpå. SWAP avtalen knyttes opp mot kundekonto i systemet og ikke direkte mot nummeret. Så avtalen vil forsette som før selv om abbonnementet blir sagt opp. Men man må jo bytte over nummeret sitt ved ny opprettelse av avtale etter et år tenker jeg.

Evt bare ha telenor kontant på lur?

Lenke til kommentar

 

 

 

jau.

Står d med liten skrift?

 

 

Jeg har snakket med telenor og fikk beskjed om dette:

 

Man kan opprette nummer for så å si det opp rett etterpå. SWAP avtalen knyttes opp mot kundekonto i systemet og ikke direkte mot nummeret. Så avtalen vil forsette som før selv om abbonnementet blir sagt opp. Men man må jo bytte over nummeret sitt ved ny opprettelse av avtale etter et år tenker jeg.

Evt bare ha telenor kontant på lur

 

 

Jada selvsagt. Sier ikke noe på at det er lettest, men poenget var bare at det ikke er et krav som det virket over og at det linkes ikke direkte på nummer men på kundekonto. :)

Endret av Miss_star
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

 

 

 

jau.

Står d med liten skrift?

 

Jeg har snakket med telenor og fikk beskjed om dette:

 

Man kan opprette nummer for så å si det opp rett etterpå. SWAP avtalen knyttes opp mot kundekonto i systemet og ikke direkte mot nummeret. Så avtalen vil forsette som før selv om abbonnementet blir sagt opp. Men man må jo bytte over nummeret sitt ved ny opprettelse av avtale etter et år tenker jeg.

Evt bare ha telenor kontant på lur

Jada selvsagt. Sier ikke noe på at det er lettest, men poenget var bare at det ikke er et krav som det virket over og at det linkes ikke direkte på nummer men på kundekonto. :)

. Da er vi enige og har lest det samme
Lenke til kommentar

Slik jeg ser dette så er Swap en genial avtale for Telenor. De binder sine kunder i 2 år til et abonnement som er dyrere enn andre tilsvarende. Om du forlenger avtalen så binder du deg for to nye år. Tror mange overser denne bindingen ved fornyelse. Du vil uansett alltid ha en lang bindingstid på "halen" av denne kontrakten. Å bryte bindingstiden er sikkert ikke billig. For denne lojaliteten mot Telenor får du ny telefon hvert år til en pris som er ok. I tillegg så er skjermforsikring, som du ikke behøver, påtvunget og inkludert i prisen.

Det MÅ være billigere å kjøpe telefon ny til fullpris, velge billigere abonnement og selge telefonen privat etter ett år.

Når det er sagt så betaler man jo for en service fra Telenor, og du får det du kjøper. Men dette er nok en pengemaskin for Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...