Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC Starter Ikke


Anbefalte innlegg

Jeg burde ha testet hovedkort med cpu og vannkjøler før jeg monterte noe inn i kabinettet.

men jeg monterte selfølgelig alt inn før jeg prøvde.  

Det jeg gjorde var å koble hovedstrømmen til PSU og slo på bryteren. Alt var stille ingen vifter startet, pumpa startet ikke, ram led lyste ikke. de eneste som lyste var "power led nede på hoved kortet og strøm led på skjermkortet (se Billde)

 

Det jeg har er Asus Z170 Pro Hovedkort, I7 6700k, Corsair 2x8 GB Vengeance ram, H100i V2 vannkjøler, Asus GTX 1070 Skjermkort,  EVGA Supernova 750W G2 Gold

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få

 

post-414161-0-33280300-1478628605_thumb.jpg

post-414161-0-82219000-1478628700_thumb.jpg

post-414161-0-68435500-1478628733_thumb.jpg

pcbygg2.mov

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke koblet til strøm på skjermkortet ditt? Burde ha stått en kabel foran helt til høyre...

 

Etter at bilde med skjermkortet var tatt koblet jeg til strøm både til hovedkort, cpu og skjermkort. det øverste bilde ser du den hvite kabelen som går til skjermkort og led lyset som lyser på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hovedkortet da?

Joda både 24 pin til hovedkortet og 8 pin til cpu er koblet til. ingen vifter starter og ikke vannkjøleren. får heller ikke ram led på?

Jeg byttet også de hvite kablene med de originale for å sjekke at det ikke var kablene

Endret av hberg1
Lenke til kommentar

 

Hovedkortet da?

Joda både 24 pin til hovedkortet og 8 pin til cpu er koblet til. ingen vifter starter og ikke vannkjøleren. får heller ikke ram led på?

Jeg byttet også de hvite kablene med de originale for å sjekke at det ikke var kablene

 

Virker som at hovedkortet ikke får strøm. Sjekket at 24pin sitter godt i PSU?

 

Dobbeltsjekket at powerknappen er koblet riktig? Prøvd å starte via knappen på hovedkortet?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

Hovedkortet da?

Joda både 24 pin til hovedkortet og 8 pin til cpu er koblet til. ingen vifter starter og ikke vannkjøleren. får heller ikke ram led på?

Jeg byttet også de hvite kablene med de originale for å sjekke at det ikke var kablene

 

Virker som at hovedkortet ikke får strøm. Sjekket at 24pin sitter godt i PSU?

 

 

ja 24 pinnen sitter godt. trodde kanskje at det var noe galt med psu men et grønt diode lys nederst på hovedkortet er på. Og  på strømmingangen på skjermkortet er det også en diode som lyser.

Lenke til kommentar

1) Har du kobla disse rett?

 

https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/Carbide_500R/images/innercablecase.jpg

 

2) Hvis ja, så må du ta ut skjermkort og ram. Du må teste en og en ting.

 

Jeg fjernet ram og skjermkort og den startet opp og alle viftene startet opp. slo av og satte tilbake skjermkortet og alt var dødt igjen. Skiftet den hvite kabelen og satte inn den originale svarte kabelen som kom med psu og alt startet opp. skal koble til skjermen og se om den poster nå. så gjenstår det bare å laste inn win 10 og oppdatere drivere :)

 

tusen takk for hjelpen  :)  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...