Gå til innhold

Hvor mye mer krever 3440*1440 vs 2560*1440 ?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jeg har en skjerm, Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT som sluttet og fungere i dag, Jeg vet ikke hvorfor. den fungerte rett før jeg la meg, den fungerte helt fint for under 12 timer siden. Om du kan hjelpe se DENNE tråden.

 

Jeg regner med at jeg får igjen på reklamasjon siden jeg har ikke selv vært "bidragsyter" til at skjermen ikke fungerer. Og siden det er en god slump penger som må returneres så vil jeg heller legge på noen kroner og kjøpe en enda bedre skjerm.

 

Så da tenkte jeg på denne: Asus 34" LED G-Sync Rog Swift som da er hakket over når det kommer til oppløsning.

 

Evt denne skjermen som igjen krever enda mer: Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG27AQ

 

da blir det altså 3840*2160 vs 2560*1440 på et 1080 kort.

 

Hva tenker du ? Hvor mye mer krever det og kjøre et spill i 3440*1440 vs 2560*1440 ? Jeg har et 1080 kort og ellers en bra data ( Se signaturen min for info ).

 

 

Fps messig, hvor mye mindre fps vs hvor mye bedre bilde. Går stort sett i Battlfield 1 og overwatch om dagen, Blir vell litt mafia 3 og siden det følger med på kjøp av skjermen (Om jeg gjør det)

 

Takk for tips ;)

 

Jeg ser nå at Acer også har en serie med skjermer som er nokså like Asus sine skjermer, Er det noe nevneverdig forskjell og finne der ? Acer predator curved får du til samme prisen men den har vell kanskje ikke gsync osv ?

 

SORRY ! : Av en eller annen grunn valgte min asus skjerm og fungere igjen..... Ikke vet jeg hvorfor. Men jeg er fortsatt veldig takknemlig for svar på tråden siden jeg vurderer og bytte ut eller kjøpe en skjerm til ( Har fått bonus på jobben og de penga skal gå til moro )

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var hos en kompis i helga som har en Predator X34 og ett GTX 980 kort. Jeg var der for å teste om G-sync hadde noe for seg, siden det var en her inne som var veldig påståelig på at det stort sett bare var en gimmik. Har planer om å kjøpe ny skjerm.

 

Vi testa Battlefield1 (campaign). Han kjører alt på max (jeg så ikke på settings, han sa det bare) og 3440x1440p oppløsning og det gikk for det meste i rundt 80-90fps. Vet ikke hvor stor forskjell det er over til multiplayer.

 

Fant også ut at det ikke er mulig å kjenne forskjell på G-sync on/off fra min side heller. Ble ganske skuffa når det blir priset over skyene av stort sett alle om hvor utrolig bra det er og hvor stor forskjell det gir:P

Lenke til kommentar

Jeg var hos en kompis i helga som har en Predator X34 og ett GTX 980 kort. Jeg var der for å teste om G-sync hadde noe for seg, siden det var en her inne som var veldig påståelig på at det stort sett bare var en gimmik. Har planer om å kjøpe ny skjerm.

 

Vi testa Battlefield1 (campaign). Han kjører alt på max (jeg så ikke på settings, han sa det bare) og 3440x1440p oppløsning og det gikk for det meste i rundt 80-90fps. Vet ikke hvor stor forskjell det er over til multiplayer.

 

Fant også ut at det ikke er mulig å kjenne forskjell på G-sync on/off fra min side heller. Ble ganske skuffa når det blir priset over skyene av stort sett alle om hvor utrolig bra det er og hvor stor forskjell det gir:P

 

Det er mulig han kameraten din er troll... 89-90fps med alt i 3440x1440 i bf1 skjer ikkje ;)

 

Ja det ER stor forskjell på g-sync på og av. Den testen dere gjorde må være full av brukerfeil :p

Lenke til kommentar

Jeg var hos en kompis i helga som har en Predator X34 og ett GTX 980 kort. Jeg var der for å teste om G-sync hadde noe for seg, siden det var en her inne som var veldig påståelig på at det stort sett bare var en gimmik. Har planer om å kjøpe ny skjerm.

 

Vi testa Battlefield1 (campaign). Han kjører alt på max (jeg så ikke på settings, han sa det bare) og 3440x1440p oppløsning og det gikk for det meste i rundt 80-90fps. Vet ikke hvor stor forskjell det er over til multiplayer.

 

Fant også ut at det ikke er mulig å kjenne forskjell på G-sync on/off fra min side heller. Ble ganske skuffa når det blir priset over skyene av stort sett alle om hvor utrolig bra det er og hvor stor forskjell det gir:P

 

Kan aldri tenke meg at det er max settings han har med et 980 kort med den fps'en i BF1. Sitter selv med X34A og har et 1080 (Zotac Amp Extreme) og ligger på alt mellom pluss/minus 90fps i gjennomsnitt med max settings (i MP).

Og ja, etter min klare mening så er G-sync definitivt verdt kronene sine når man ser hvor "rent" bildet er heletiden uansett fps.

Lenke til kommentar

Det blir nok en G-sync skjerm på meg selv uansett, har lyst på 27" IPS panel med minst 140hz og da er det oppi rog swift og predator skjermene, men for meg så blir ikke G-sync den store greia for meg før jeg får testa det skikkelig ut. Første intrykk var i hvertfall ikke mulig for meg å oppfatte (slo av og på g-sync i nvidia driveren og starta spillet på nytt mellom hver gang, og hadde på vsync når g-sync ikke var på)

 

Var ikke meninga å hijacke tråden om til g-sync diskusjon btw

Kan godt hende han kompisen min f.eks. ikke hadde på AA eller slikt, Han er bare en casual gamer med mye penger:P Kan også hende han har ett TI kort også, men jeg så 80-90fps på ingame fps overlay i hvertfall, for målet mitt var å ha mindre fps enn hz på skjermen for å teste g-sync'en. Husk også at detta var singleplayer campaign, med mye mindre partikkel effekter og eksplosjoner enn i multiplayer. Så stort sett utover ett landskap bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...