Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Meklingsmøte med eks.partner med barn under 16 år:


infoerbra

Anbefalte innlegg

Jeg jeg er mannen i forholdet og skal på møte med eksen som er mor til våre felles barn under 16 år.

 

Jeg er nødt til å stille på møte etter loven noe jeg gjør til tross for at er sykemeldt og på krykker for tiden. Ønsker å hjelpe slik at eksen kan få orden på livet sitt om komme videre.

 

Planen er at det kun skal bli et meklingsmøte.

 

Jeg har lav inntekt ca. 329.000 brutto før skatt. 

 

Hva er det jeg bør ha tenkt gjennom før møtet? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg går til.

 

Jeg tenker så klart å erkjenne fortsatt forsørgeransvar. Men jeg har ikke helse til å ha småbarna så mye. Kalles dette da delt omsorg?

 

Noen råd om hva jeg bør sette meg inn i før et slikt møte?

 

 Jeg er på krykker for tiden, symlmeldt og med hjemmehjelp-behov og for meg er det stress å reise til et slikt møte. Altså derfor kun et møte for min del og trenger oversikt. før møtet.

Endret av infoerbra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delt omsorg er at man har like mye å si på avgjørelser i barnas liv og har ikke noe med hvor mye man har dem, høres litt merkelig ut kanskje. De fleste som har delt omsorg har 50/50. Det er noen "rare" regler der, men det er ikke noe hastverk med å finne ut alt på en gang. Er det et standard meklingsmøte fordi dere skiller dere så er det bare en samtale om fremtiden, en person som forteller dere om ting og hvordan dere kan/bør samarbeide videre.

 

Gå på møtet og ta ting videre derfra, så spør du her om det er noe du lurer på etter møtet :)

Lenke til kommentar

Delt omsorg er at man har like mye å si på avgjørelser i barnas liv og har ikke noe med hvor mye man har dem, høres litt merkelig ut kanskje. De fleste som har delt omsorg har 50/50. Det er noen "rare" regler der, men det er ikke noe hastverk med å finne ut alt på en gang. Er det et standard meklingsmøte fordi dere skiller dere så er det bare en samtale om fremtiden, en person som forteller dere om ting og hvordan dere kan/bør samarbeide videre.

 

Gå på møtet og ta ting videre derfra, så spør du her om det er noe du lurer på etter møtet :)

Hei og takk :-) Jeg er på krykker for tiden, symlmeldg og med hjemmehjelp-behov og for meg er det stress å reise til et slikt møte. Planen er å ta alt på et møte og bli ferdig. Derfor skriver jeg her. (Skal oppdatere trådsens start).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...