Gå til innhold

Ny telefon til fruen, iPhone 7 "verdt det" - rimeligere alternativer?


jakja83

Anbefalte innlegg

Fruens galaxy s5 har fått sparken da den har blitt meget treg med årene. 

 

Hun ønsker en ny, kjapp telefon med god skjerm og godt kamera (Meget godt kamera).

 

Jeg ser 6s ligger tett mot 7 i pris, men er den "verdt" 7400 kroner?

 

Finnes det alternativer mellom 3-4500 som kan levere varene i stedet for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huawei Nexus 6P koster "bare" 3489,-(32GB) og 4189,-(64GB) nå. I motsetning til 5999/6499,- som den gjorde for 10 måneder siden.. Kjempe gode telefoner.

 

netonnet.no

Jeg har tenkt på den, men er redd den blir litt stor - og så virker det som en del eiere ikke er helt happy? 

 

Jeg er avhengig av å kjøpe noe man ikke må "dille" så mye med. Blir dårlig stemning av ting som må resettes/reinstalleres og strykes med hårene for at skal virke.

Lenke til kommentar

 

Huawei Nexus 6P koster "bare" 3489,-(32GB) og 4189,-(64GB) nå. I motsetning til 5999/6499,- som den gjorde for 10 måneder siden.. Kjempe gode telefoner.

 

netonnet.no

Jeg har tenkt på den, men er redd den blir litt stor - og så virker det som en del eiere ikke er helt happy? 

 

Jeg er avhengig av å kjøpe noe man ikke må "dille" så mye med. Blir dårlig stemning av ting som må resettes/reinstalleres og strykes med hårene for at skal virke.

 

 

Jeg hadde ikke holdt den i hånda før jeg fikk den i posten. Første jeg tenkte var "dæven den var svær". Var ikke barebare å gå fra iPhone 4 til 6P.

 

Det eneste jeg har opplevd med telefonen som kan telles som negativt var at batteriet ble litt dårlig i en periode, men det ble bedre etter oppdateringer på telefonen. Nå er det helt bra. Typ 50% igjen etter en dags bruk.

 

Man må ikke dille hvis man ikke vil. Men som med alle androidtelefoner så er muligheten der. Nexustelefonene er og levert med et helt rent androidOS, så den har ikke bloatware som kommer med telefonene til Samsung, Sony og HTC. 

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

 

Huawei p9? Expert har den til 4490 :)

Will investigate, Huawei er ikke så kleint som før - er kameraet på høyde med Samsung S6, S7?

Huawei P9 er noe bedre enn Samsung Galaxy S7 og S7 edge på stillbilder, Samsungene er en del bedre på video. P9 gir klart mest verdi for pengene, og buet skjerm på S7 edge kan være krunglete i bruk.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

 

Huawei p9? Expert har den til 4490 :)

Will investigate, Huawei er ikke så kleint som før - er kameraet på høyde med Samsung S6, S7?

Ingen mobilkamera er virkelig gode, men innenfor de fysiske begrensninger som naturlig ligger på mobilkamera så er både Samsung og Huawei gode nok for folk flest. Spesielt siden 99,9% likevel kun bruker kameraet til bilder på sosiale medier, og dette bruket vil jeg påstå at samtlige kamera på toppmodeller leverer vesentlig mer enn man har bruk for.

 

Mao jeg mener folk flest overfokuserer på kamerakvalitet. Uansett er både Huawei og Samsung blant de beste innen mobilkategorien.

 

Uansett kan det være greit å vite om dette tilbudet og få kjøpt før lørdag om du har tilgang på DnB mastercard.

https://m.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/supertilbud.html

Lenke til kommentar

 

 

Huawei p9? Expert har den til 4490 :)

Will investigate, Huawei er ikke så kleint som før - er kameraet på høyde med Samsung S6, S7?
Ingen mobilkamera er virkelig gode, men innenfor de fysiske begrensninger som naturlig ligger på mobilkamera så er både Samsung og Huawei gode nok for folk flest. Spesielt siden 99,9% likevel kun bruker kameraet til bilder på sosiale medier, og dette bruket vil jeg påstå at samtlige kamera på toppmodeller leverer vesentlig mer enn man har bruk for.

 

Mao jeg mener folk flest overfokuserer på kamerakvalitet. Uansett er både Huawei og Samsung blant de beste innen mobilkategorien.

 

Uansett kan det være greit å vite om dette tilbudet og få kjøpt før lørdag om du har tilgang på DnB mastercard.

https://m.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/supertilbud.html

Har planer om å benytte meg av det tilbudet selv, p9 til 3600 er en utrolig god pris og veldig mye for pengene!

Lenke til kommentar

Fruens galaxy s5 har fått sparken da den har blitt meget treg med årene. 

 

Hun ønsker en ny, kjapp telefon med god skjerm og godt kamera (Meget godt kamera).

 

Jeg ser 6s ligger tett mot 7 i pris, men er den "verdt" 7400 kroner?

 

Finnes det alternativer mellom 3-4500 som kan levere varene i stedet for?

Min s4 er liker rask som da jeg kjøpte min. Prøvd resett? Prøvd smart manager. Min har kjørt ute restart i 7682 timer :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, vi kom frem til at en iPhone 7 var det beste valget. Hun var lei av å vente på appene i Android og en decent Android 5" eller mindre med kamera på høyde med iPhone koster for 5K+.

 

Jeg ser også på brukten at iPhone nesten stiger i verdi....folk er jo helt gale. Kjøper brukte 6S med slitasje for 1500 mindre enn den koster ny. Da er det lite omløp...

 

Satte den opp for henne i går, meget flott telefon, svært kjapp. Move to iOS-appen fungerte også knirkefritt. Lite forskjell fra min 6S, men siden hun ikke bruke hodetelefoner er det lite poeng i å gå for 6s.

 

Vi får håpe på 3-4 år uten telefonmas nå.

Endret av jakja83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Om den er verdt 7.390 kr? Nja, sannsynligvis ikke. men den holder seg som du sier godt i verdi. Og den er (foruten mangelen på minijack) en av de beste på absolutt alt. Kanskje er det den telefonen som gir deg en best all-round opplevelse.

 

Samsung lager også mye bra, men skal man ha en av disse koster de fort masse penger de også, og de holder seg dårlig i verdi ved et eventuelt videresalg.  Og du må også huske at de er en del større enn iPhone fysisk.

 

Huawei skal jeg ikke si for mye om, for da starter hylekoret fra Huawei-gutta, men det er jo klart at de må ta noen snarveier her og der for å lage telefonene så billig som de gjør. Så jeg ville ikke gått for Huawei om du er opptatt av å ha noe som varer en stund.

Lenke til kommentar

Om den er verdt 7.390 kr? Nja, sannsynligvis ikke. men den holder seg som du sier godt i verdi. Og den er (foruten mangelen på minijack) en av de beste på absolutt alt. Kanskje er det den telefonen som gir deg en best all-round opplevelse.

 

Samsung lager også mye bra, men skal man ha en av disse koster de fort masse penger de også, og de holder seg dårlig i verdi ved et eventuelt videresalg.  Og du må også huske at de er en del større enn iPhone fysisk.

 

Huawei skal jeg ikke si for mye om, for da starter hylekoret fra Huawei-gutta, men det er jo klart at de må ta noen snarveier her og der for å lage telefonene så billig som de gjør. Så jeg ville ikke gått for Huawei om du er opptatt av å ha noe som varer en stund.

 

Nei, jeg synes det er dyrt, men jeg synes egentlig det er mer for pengene enn iPader til 4-5 tusen og vi har ikke så mange andre luksusutskeielser så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...