Gå til innhold

Ødelagt printer etter 2 år, 2 mnd.


Nimrad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Brother MFC4710DW som plutselig sluttet å fungere. Jeg ringte MPX, de henviste meg til Brother.

 

Siden de norske agentene var opptatte fikk jeg prate med en utenlandsk agent. Problemet var at printeren etter en restart ikke startet opp. Han ba meg ta ut strømmen, dra ut papirskuffene og sette inn strømmen igjen. Da startet den opp igjen. Agenten på tråden kunne fortelle meg at jeg kunne bruke printeren, men at det var noe fysisk galt med selve printeren, så til slutt ville den slutte helt å fungere. "Tilfeldigvis" gikk garantien ut for 2 mnd siden (den er 2 år, 2 mnd gammel), så de skulle ta kontakt med meg igjen for å opplyse om pris på reparasjon.

 

Vil dette være en reklamasjonssak som går under 5 års reklamasjonsrett her i Norge? Jeg har ikke helt kontroll på dette med garanti vs reklamasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det vil jeg si. De må nok ta den inn for å utsette selvdestruksjonsmekanismen med tre år.

 

Ja, jeg håper på det. Kjøpte med vilje en printer beregnet på bedriftsmarkedet for å prøve og unngå disse selvmordene.

Skrevet (endret)

Bedrifter er ikke beskyttet av forbrukerkjøpsloven, så der er nok utløpsdatoen fremskyndet. Ikke at det skal ha noe å si for deg her.

Endret av Isbilen
Skrevet

Kommer veldig an på hva som er gale, har hatt ett par saker med brother printere der ett gummihjul som skal dra papiret gjennom maskinen er slitt ned så det ikke får tak lenger, dette gikk ikke på reklamasjonsretten da dette er definert som en slitedel. Så det er ikke gitt at reklamasjon dekker dette. Men som sagt så er det umulig og si uten og vite mer om hva som er gale.

Skrevet

At noe er en slitedel er ikke i seg selv grunn til å avvise reklamasjon. Alt blir jo slitt, men hvis noe er produsert slik at det blir utslitt for fort, er det en mangel.

Skrevet

At noe er en slitedel er ikke i seg selv grunn til å avvise reklamasjon. Alt blir jo slitt, men hvis noe er produsert slik at det blir utslitt for fort, er det en mangel.

Kanskje ikke i teorien, men i praksis så er det etter vår erfaring sånn det fungerer. Tipper nok saken må tas videre til en annen instans om det er dette som er feilen (som jeg på ingen måte vet om det er).

Skrevet

Saken endte kjapt nå via mail fra en nordmann med at det blir en reklamasjonssak pga privatkjøp. De sender meg den nye modellen MFC-J5720DW kostnadsfritt.

  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...