Tjohei Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Jeg vet dette har vært tatt opp før, men folk sier forskjellige ting, så nå spør jeg: Skriver DVDStrax.com på tullepriser på pakkene slik at man slipper å betale moms?
Tjohei Skrevet 28. november 2003 Forfatter Skrevet 28. november 2003 Det er flere som påstår at DVDStrax skriver på f.eks. "DVD film 199,-" på pakken (og dermed slippe moms) selv om du har kjøpt et spill til 400,- På sidene deres skriver de noe annet, og det er også noen her på forumet som sier at de ikke gjør det. Derfor vil jeg gjerne høre fra de som har bestilt fra dvdstrax relativt nylig for å høre om de måtte betale moms eller ikke.
Litraphy Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Jeg også har hørt noe om det at de gjør det. Skriver at det som er i pakka ikke koster mer enn 200,- Jeg bestilte et spill forrige uke derfra for å teste. Så det blir moro å se når den kommer i posten snart.
Tjohei Skrevet 28. november 2003 Forfatter Skrevet 28. november 2003 Jeg bestilte et spill forrige uke derfra for å teste. Så det blir moro å se når den kommer i posten snart. Forrige uke? :yikes: Det var da voldsomt til lang leveringstid, da... Men for all del, let us know når du får pakka, da.
Desdichado Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Sikkert en forhåndsbestilling av et spill som har blitt utsatt litt. Min erfaring er at når man bestiller fra dvdstrax.com så har man det 3 til 4 dager etter, uavhengig om det er en forhåndsbestilling eller ikke. Nå i disse juletider hadde det jo vært genialt bra om de hadde skrevet såkalte "donald duck" priser, men tror nok (uten at jeg vet dette) at de kan få en smekk på fingeren hvis de driver med en slik praksis og blir tatt for det, men jeg venter også i spenning på svar her... des,OUT!
Tjohei Skrevet 28. november 2003 Forfatter Skrevet 28. november 2003 Min erfaring er at når man bestiller fra dvdstrax.com så har man det 3 til 4 dager etter, uavhengig om det er en forhåndsbestilling eller ikke. Vil det si at du har bestilt derfra, eller?
Desdichado Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Helt riktig, men aldri over 200kr,- Derfor er jeg også nysgjerrig på dette... des,OUT!
Tjohei Skrevet 28. november 2003 Forfatter Skrevet 28. november 2003 Helt riktig, men aldri over 200kr,- Derfor er jeg også nysgjerrig på dette... des,OUT! Aha... Tenkte du måtte vite siden du hadde bestilt, men jeg tenkte ikke på det med under 200,-. Hadde ikke blitt noe Sherlock pris på meg, nei... Mens vi venter, er det noen andre som har bestilt fra DVDStrax?
Hawkmoon Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Jeg har bestilt fra dvdstrax 2 ganger, begge gangene over tollgrensa. Første gangen så slapp jeg toll (ca 7-8 mnd siden), men når jeg bestilte igjen for bare noen uker siden så måtte jeg betale toll Jeg ville ikke gamblet på å slippe unna tollen, hvis du ikke har råd til å betale toll la vere å bestille...Bedre å forvente å få toll og ikke få den enn omvendt
Athelas Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Bestilte Collector's Edition av Fellowship of the Ring der i fjor; det endte opp med å bli en dyr (og tidkrevende) fornøyelse (ca. 900kr)... Det er gambling uansett om pakken blir stoppet i Posten, så det lureste er kanskje å bruke den billigste butikken (fraktmessig etc.) Athelas
HappyStabby Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 dvdstrax holder seg til gjeldenede regler, og vil da merke pakkene med korrekt verdi.
zaico Skrevet 29. november 2003 Skrevet 29. november 2003 dvdstrax holder seg til gjeldenede regler, og vil da merke pakkene med korrekt verdi. Rart at alle x-box spillene jeg har bestil er merket, "dvd film 199,-" på pakken da. Har bestilt uttalige ganger fra dvdstrax.com og enda ikke betalt moms!
Litraphy Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 Kult.. håper det spillet jeg har bestilt blir tollfritt.
Tjohei Skrevet 30. november 2003 Forfatter Skrevet 30. november 2003 Det er altså et spørsmål om hva dvdstrax skriver på pakka. Til dere som måtte betale toll, hva skrev de? Skrev de "DVD film 199,-"?
Litraphy Skrevet 1. desember 2003 Skrevet 1. desember 2003 jeg har ennå ikke fått spillet jeg hadde bestilt derfra.. men det er fordi jeg fant plutselig ut av at releasen på spillet hadde blitt utsatt til 5-6 desember. Så jeg regner med at jeg kan komme med en tilbake melding i løpet av denne uka
Tjohei Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Skrevet 5. desember 2003 jeg har ennå ikke fått spillet jeg hadde bestilt derfra.. men det er fordi jeg fant plutselig ut av at releasen på spillet hadde blitt utsatt til 5-6 desember. Så jeg regner med at jeg kan komme med en tilbake melding i løpet av denne uka Har du fått spillet enda? Hvilket spill var det, forresten?
Raimop Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Jeg har bestillt PS2 spill 3 ganger ifra DVDstrax.com, og samtlige har sluppet gjennom tollen uten problem og samtlige har vært merket med 199,- Dersom tollerne skulle finne på å åpne konvolutten, vil de se den reelle prisen på spillet på fakturaen, og du må da betale toll.... Mvh Raimo
Mulch Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Dersom det blir toll på pakken må du ut med kr 149,- for behandling til posten, pluss 24% av verdien til pakken, inkludert porto. Det er egentlig ikke toll på filmer, spill og slikt, kun moms og behandling av pakken.
Tjohei Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Skrevet 8. desember 2003 Raimop: Takk for svar. Det høres jo bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå