Gå til innhold

Noen som jobber natt her?


Anbefalte innlegg

vell om du jobber 6 dager i måneden og tjener 10.000 etter skatt vil jeg si du har greit betalt , gitt normal arbeidslengde er det jo 222kr i timen før skatt , men det og oppgi lønn ETTER skatt er ganske urelevant da ingen vet hva du betaler i skatt. 

 

men om du hadde jobbet en 7/7 rotasjon som andre her ville du jobbet 14 dager i måneden og tjent 23000 etter skatt, eller 245000 i året uten ferie penger , etter skatt.

 

nå kan det jo være at lønna du har for natt har en høyere timelønn en de som som jobber dag , altså at tilegget allerede er beregnet i lønna ? ( det burde jo komme fram i kontrakten din hva du er betalt uansett )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jobber natt nu og da! Synes det er greit. Men vil helst ikke jobbe natt over lengre tid, slik som deg. Håper du tjener godt! Surt å ikke ha skikkelig fritid sånn at du får nyte av lønna på en god måte.

Vel etter å ha betalt alle utgifter som leie, internett og diverse så sitter jeg igjen med 27000. Men det hjelper ikke å tjene penger når det eliminerer muligheten for å være sosial.

 

hei, har netopp søkt på en stilling nattresepsjonist, 7 dager på vakt, 7 dager fri. Det står at det er 100% stilling. Hvor mye er det betalt da lurer jeg på?! Hvis du sitter igjen, etter alle utgifter, med 27000, hvor mye tjener du i timen? Ville vært takknemlig hvis du svarer. Jeg jobber netter på et hotell, helg, har ingen tillegg, jobber bare 2 dager i uka og tjener etter skatt max 10 000 kr :(

 

 

Jeg jobber denne turnusen som vekter, og nattillegget er bare på 26 kr i timen. Samlet gir det 36000 kr brutto hver måned. Nesten 200 kr i timen om man ser bort fra tilleggene. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jobber natt nu og da! Synes det er greit. Men vil helst ikke jobbe natt over lengre tid, slik som deg. Håper du tjener godt! Surt å ikke ha skikkelig fritid sånn at du får nyte av lønna på en god måte.

Vel etter å ha betalt alle utgifter som leie, internett og diverse så sitter jeg igjen med 27000. Men det hjelper ikke å tjene penger når det eliminerer muligheten for å være sosial.

 

hei, har netopp søkt på en stilling nattresepsjonist, 7 dager på vakt, 7 dager fri. Det står at det er 100% stilling. Hvor mye er det betalt da lurer jeg på?! Hvis du sitter igjen, etter alle utgifter, med 27000, hvor mye tjener du i timen? Ville vært takknemlig hvis du svarer. Jeg jobber netter på et hotell, helg, har ingen tillegg, jobber bare 2 dager i uka og tjener etter skatt max 10 000 kr :(

 

 

Jeg jobber denne turnusen som vekter, og nattillegget er bare på 26 kr i timen. Samlet gir det 36000 kr brutto hver måned. Nesten 200 kr i timen om man ser bort fra tilleggene. 

 

Tusen takk for svar :) Jeg jobber bare 2 dager i uka, 165 kr per time, uten natt tilliegg, resepsjonist. 

Lenke til kommentar

 

 

Jobber natt nu og da! Synes det er greit. Men vil helst ikke jobbe natt over lengre tid, slik som deg. Håper du tjener godt! Surt å ikke ha skikkelig fritid sånn at du får nyte av lønna på en god måte.

Vel etter å ha betalt alle utgifter som leie, internett og diverse så sitter jeg igjen med 27000. Men det hjelper ikke å tjene penger når det eliminerer muligheten for å være sosial.

 

hei, har netopp søkt på en stilling nattresepsjonist, 7 dager på vakt, 7 dager fri. Det står at det er 100% stilling. Hvor mye er det betalt da lurer jeg på?! Hvis du sitter igjen, etter alle utgifter, med 27000, hvor mye tjener du i timen? Ville vært takknemlig hvis du svarer. Jeg jobber netter på et hotell, helg, har ingen tillegg, jobber bare 2 dager i uka og tjener etter skatt max 10 000 kr :(

 

Hei. Jeg tjener vel rundt 190 kr timen. Jeg jobber til tider ekstremt mye. Da snakker vi 224 timer natt på en måned. Der jeg bor er det også billig å leve, så jeg slipper billig unna der. 

 

Går nå inn i en ny sesong, hvor jeg skal blandt annet betale høyere skatt, betale billån samt at jeg har flyttet til en dyrere leilighet, så jeg regner med å sitte igjen med mindre i løpet av hver måned, men lønnen blir omtrent den samme :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jobber natt nu og da! Synes det er greit. Men vil helst ikke jobbe natt over lengre tid, slik som deg. Håper du tjener godt! Surt å ikke ha skikkelig fritid sånn at du får nyte av lønna på en god måte.

Vel etter å ha betalt alle utgifter som leie, internett og diverse så sitter jeg igjen med 27000. Men det hjelper ikke å tjene penger når det eliminerer muligheten for å være sosial.

 

hei, har netopp søkt på en stilling nattresepsjonist, 7 dager på vakt, 7 dager fri. Det står at det er 100% stilling. Hvor mye er det betalt da lurer jeg på?! Hvis du sitter igjen, etter alle utgifter, med 27000, hvor mye tjener du i timen? Ville vært takknemlig hvis du svarer. Jeg jobber netter på et hotell, helg, har ingen tillegg, jobber bare 2 dager i uka og tjener etter skatt max 10 000 kr :(

 

 

Jeg jobber denne turnusen som vekter, og nattillegget er bare på 26 kr i timen. Samlet gir det 36000 kr brutto hver måned. Nesten 200 kr i timen om man ser bort fra tilleggene. 

 

Tusen takk for svar :) Jeg jobber bare 2 dager i uka, 165 kr per time, uten natt tilliegg, resepsjonist. 

 

Regner med at du ikke får tillegg fordi du kun jobber 2 dager i uken

Lenke til kommentar

Jeg jobber natt og det er veldig greie penger. Man får mye ekstra for å være våken nattevakt.
Man sover gjerne mellom 8-15, så har man jo kvelder sammen med venner og familie uansett. Og man har mye fri totalt i løpet av en

måned. Den eneste ulempen må være at det er slitsomt for kroppen over tid. Jeg har jobbet natt nå i 3-4 år og tenker å fortsette med i noen år til. Når økonomien tilsier det ønsker jeg jo selvfølgelig å gå tilbake til dagvakter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg jobber også natt, men da 7 dager på og 7 dager av. Og ha jobbet over 200 timer per måned hadde jeg ikke taklet særlig bra.

Det hadde blitt alt for slitsomt. Det er jo heller ikke lov, men det får nå være så. 

 

Men jeg har og noe jeg lurer på om noen har peiling. Jeg har jobbet mandag til mandag annenhver uke fram til nå. Nå har de funnet ut at jeg skal jobbe Fredag til fredag. Jeg foretrekker mandag til mandag, men de begrunner det med at det ikke er lov å jobbe 7 dager per uke at jeg ikke kan ha det lengre. Stemmer det på nattarbeid? Har jobbet mandag til mandag i flere nattevaktstillinger jeg har hatt tidligere også. 

Lenke til kommentar

En liten oppdatering på min status! Etter noen måneder med lavsesong i vinteren fikk jeg muligheten til å bli sosial. Jeg ble kjent med veldig mange, og har på dette tidspunktet også veldig god kontakt med en bartender som jeg har fått veldig troen på (dame). Dette hjelper på humøret mitt veldig! Har også fått en relativt god plass å bo. 

Jeg sparte opp 70 000 i sparepenger på de 4 første månedene jeg bodde her, og brukte disse til å ta lappen. I Juli skal jeg kjøpe bil.
Dette hjelper også ekstremt mye. 

I år så jobber jeg ikke så mye som jeg gjorde i fjor, selv om jeg har en del måneder med mye arbeid. Bare i Juni nå så har jeg 20 arbeidsdager i strekk (men dette pga at jeg jobber korte skift som piccolo mellom nattevaktene). Det er blir slitsomt, men jeg har tatt til meg et tips fra tråden her, om at jeg har en god mulighet for å skape en grobunn for fremtiden økonomisk sett.

En erfaring jeg har fått fra å jobbe her, er at ikke alle arbeidsplassen følger arbeidsmiljøloven. Å fra tråden og dømme, er det flere som har den samme erfaringen. Det er veldig viktig å stå opp for sine rettigheter i arbeidslivet, men det er også veldig viktig å veie alternativene, dersom dere velger å ta dette opp med arbeidsgiver. 

I mitt tilfelle, så vet jeg at det er vanskelig å få det akkurat slik jeg vil ha det. Det er også ikke bare meg på denne arbeidsplassen som sliter seg gjennom månedene med alt for mye arbeid og overtid. Denne plassen har en tradisjon av å ernære seg på folk som kommer fra utlandet for å jobbe. Disse jobber kun i 3 måneder, før de reiser, og har dermed ingen problem med å jobbe over det som er lovlig. Siden infrastrukturen rundt arbeidstidene er bygd opp rundt disse over 60 år, vil vi som jobber fast også bli påvirket av dette. 

Hadde jeg sagt at jeg ønsker rimelige arbeidstider og gunstige fri-perioder (som f.eks fri annenhver søndag, som er lovpålagt for nattarbeid), så ville blitt byttet ut med en gang, eller i verste fall fått en strekk av ledelsen. Da måtte jeg startet på scratch med jobbsøking, hyppige nav-søk og en lusen inntekt fra nav på 6000-7000kr måneden. 

Jeg ser også i avisene og leser artikler om mennesker i dette landet som sliter i jobbmarkedet. Enten om man mangler utdanning, og ikke er attraktiv nok, eller om man har høy utdanning, men ikke får jobb pga nedskjæringer eller out-sourcing.
Jeg burde egentlig være meget tilfreds med situasjonen jeg er i, og mulighetene jeg har fremover. 

For er det noe som er mer deprimerende en å jobbe alt for mye nattevakter en hva som er lovlig, så er det å ikke jobbe i det hele tatt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Godt å lese at du høster godt av å jobbe til ugunstige tider. Har en del nattarbeid coming up selv denne sommeren, og deler ditt synspunkt: Det er bedre å ha jobb i det hele tatt enn å være utenfor arbeidslivet. Håper selvsagt at du og kollegene dine klarer å løse utfordringer ift arbeidsmiljøet du er i, dersom du planlegger å jobbe der videre. God sommer!

Lenke til kommentar

Godt å lese at du høster godt av å jobbe til ugunstige tider. Har en del nattarbeid coming up selv denne sommeren, og deler ditt synspunkt: Det er bedre å ha jobb i det hele tatt enn å være utenfor arbeidslivet. Håper selvsagt at du og kollegene dine klarer å løse utfordringer ift arbeidsmiljøet du er i, dersom du planlegger å jobbe der videre. God sommer!

Takk det samme!

Lenke til kommentar

Kan jeg bare spørre av ren nysgjerrighet: hvordan er døgnrytmen til en som jobber natt? Typisk 08:00-16:00?

Døgnrytmen? Jeg står opp kl 15.00, henter barna fra barnehage og SFO, og drar på jobb igjen kl 22.00. Null problem, har gjort det i ti år. I dag stod jeg opp kl 07.00, og jeg skal på jobb 22.00 uten å sove i mellom.

Lenke til kommentar

Interessant. Hvis du klarer å opprettholde den livsstilen med en solid familiesituasjon og uten alt for tunge poser under øynene: mega-creds!

 

Har også snust litt på noen typer nattarbeid som sommerjobb, men aldri søkt. Kanskje det er på tide i år.

Joda, det går overraskende bra. I forrige uke skulle jeg på kurs i Forsvaret. Hadde stått opp kl. 15.00 dagen før, men fikk ikke sove den natta på grunn av lite tid til omstilling. Det endte dermed opp med at jeg var våken hele natta, kjørte til øvelsesstedet kl 06.00 neste morgen, og hadde kurs frem til 18.00. Da hadde jeg vært våken 27 timer før jeg kjørte hjem, som er en tur på fire timer hver vei. Galskap vil mange kalle det. :p

Lenke til kommentar

I nord er det enklest å opprettholde en slik livsstil, da det aldri blir mørkt om natta. Om vinteren er det mørketid og kaldt 24/7, og det er definitivt vanskeligere. Fordelen er at det er deiligere å legge seg mens naboen skraper is av bilen sin, i motsetning til i dag, hvor jeg var nødt til å sove mens det var knallsol og 25 grader ute (og inne).

Lenke til kommentar

Har tatt på meg litt ekstravakt som Piccolo. Denne vakten varierer. Kan starte 0645 om morgenen, bli ferdig kl 12, for deretter å møte på jobb igjen kl 1600 og jobbe til 2000. Dette gjorde at da jeg skulle på jobb igjen som nattevakt natta etter, sovnet jeg tidlig og våknet 0500 om morgenen samme dag som jeg skulle på jobb 2230. Endte med at jeg var våken i 31-32 timer før jeg endelig sovnet igjen :p 

Men dette er ikke noe problem for meg egentlig. Hadde det vert sån når jeg startet som nattevakt, så ville det blitt et problem, men jeg har rett og slett, etter et år i denne jobben snart, vendt meg til det.

MEN! Og det er et stort men. Det er så ufattelig viktig at du trivest på fritiden og i livet generelt. Du burde ha ting på plass for å si det sån. For når du jobber ensom nattevakt, så blir det ufattelig mye tenking, samtidig som at du blir klar i hodet av bare det å være våken om natta og sove om dagen. Så om du mistrives i livet generelt, så vil du begynne å overtenke livssituasjonen din og du kan bli mildt-svert deprimert.

Da jeg startet jobben hadde jeg svert lite. Jeg hadde ikke så mange venner her, jeg hadde ikke lappen eller bil. Jeg hadde ingen dame i livet mitt osv. Dette har jeg nå (dog jeg har ikke bil enda, men bare tanken på at jeg skal kjøpe en i livet gjør meg glad).

Så jobben gjorde meg sliten, mildt deprimert og ensom i starten, til at jeg faktisk ikke tenker over det en gang, for jeg har det så bra ellers! 

Så om du sliter litt med noe av dette, så ikke søk nattevakt. Fokuser på en dag-jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...