Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2x Zyxel P8720N, et som ruter og et som AP


Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått tilsendt et ekstra P8720N fra telenor som skal brukes som AP for å forlenge nettverksdekningen i huset her.

 

Men har litt problemer med oppkobling.

Tror problemet at en del av kabelen mellom dem er splittet, da denne også måtte før DSL signalet frem til ruter nr 1, så på dette strekket vil det jo kun være 100mbit, og et av dem 2 andre parene brukes for DSL, mens siste paret ikke er i bruk.

Og jeg har ikke nok kabel til å legge opp et ekstra strekk på denne strekningen.

 

Men over til problemet.. det er at ruterene ikke får tilkobling mellom seg.. hvis jeg slår ruter nr 2 av og på, så viser den at en av LAN portene er tilkoblet, med gult lys, som bør tilsvare at det kun er 100mbit tilkobling.. men innen ruteren er ferdig oppstartet så slukker pæra.. akkurat som om den bare dropper tilkoblingen.

 

Men, om jeg prøver å koble laptop rett på den samme kabelen, så funker det fint.

Så.. er det noen her som vet om disse rutermodemene er kresne på LAN signaler??

 

Alternativt kan jeg nok få lagt opp et ekstra strekk med kablene jeg har.. men da må dem skjøtes.. og da er det vel kanskje best å skjøte DSL kabelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke sett den før nå nei, men har muligens fått løst problemet :)
En kamerat av meg hadde 10-15meter kabel liggende i bilen, som han ikke trengte.. så da la jeg opp den i tillegg til den gamle kabelen.. så nå er det en kabel for DSL linja inn, og en gbit link tilbake til samme rom.. Når jeg da koblet nr 2 på den andre kabelen, så lyste den grønt på lan porten, som indikerer gbit, og den falt ut under oppstart, men var bare noen sekunder så var den tilbake.. og da fikk jeg tilgang til web interface på den :)

Og ja, den står i AP modus inne i settings, samt at WAN porten har blitt omgjort til LAN port.. Så da skal det være i orden, bare vi får lagt kabelen opp til riktig rom, og koblet det ferdig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...