Gå til innhold

Middels høy "annen inntekt", noe jeg må føre?


theRebel

Anbefalte innlegg

Hei!

På DNB sin mulighet til å se hva pengene brukes til er det også oversikt over inntekt. Det er to kategorier, Lønnsinteker og Annen inntekt.

Jeg har en "annen inntekt" på over 200 000 både i fjor, og over 200 000 hittil i år. Vanlig inntekt er betydelig lavere. 

Det jeg lurer på er om noe av dette må skattes av, det er mange små beløp på rundt 500-3000 kroner. Noe av det er gaver, noe av det er ting jeg har solgt, fått vrakpant på bil eller at noen har lånt penger av meg, for senere å ha betalt det tilbake, men jeg har ikke oversikt over hva alt dette er.. Jeg er overrasket over at det er over 200 000 i "annen inntekt". Ikke noe av dette er lønn for arbeid.

Er det noe jeg må gjøre? Bør jeg være bekymret for å få uventet ekstra skatt?

Edit: De høyeste innbetalingene under "annen inntekt" i år er en på 50 000, og en på 54 000. De 50 er fra eksen min. (Lånte penger før en tur, noe av det betalte jeg tilbake på turen ved å legge ut for hotell og leiebil etc etc) De 54 er fra salg til en kompis.

Mvh,
-theRebel

Endret av theRebel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en funksjon DNB tilbyr, og er ikke noe som blir rapportert til staten. Du trenger heller ikke å oppgi dette som inntekt da dette er lån og diverse "personlige" transaksjoner. Et og annet bilsalg i ny og ne er ikke det man kan kalle næringsvirksomhet, så lenge det gjøres i forbindelse med ditt personlige behov.

Lenke til kommentar

Dette er en funksjon DNB tilbyr, og er ikke noe som blir rapportert til staten. Du trenger heller ikke å oppgi dette som inntekt da dette er lån og diverse "personlige" transaksjoner. Et og annet bilsalg i ny og ne er ikke det man kan kalle næringsvirksomhet, så lenge det gjøres i forbindelse med ditt personlige behov.

Takk for raskt svar! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...