Gå til innhold

finner ikke hardisk når xp skal instaleres


neon king

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Serial-ATA har ikke master/slave systemet. Det er bare en av de geniale tingene med S-ATA.

 

Hvis du finner disken i bios så er i hvertfall det i orden, hvis ikke: Sjekk biosen, og se på boot-rekkefølgen. Står det "Highpoint .... ATA controller" eller noe sånnt der? I så fall skal det stå på det valget.

 

Har du husket å trykke F-tasten for innstallasjon av driveren helt i starten av WinXP-innstallasjonen? Og satt i driver-CD'en osv?

Lenke til kommentar

Du må inn med en diskett med drivere for s-ata kontrolleren helt i begynnelsen av innstallasjonen av xp. Du trykker F6 for å innstalere driverne når xp innstallasjonen ber om det.

Sjekk også med manualen for hovedkortet om hvor disken skal kobles til når du bare bruker 1 disk.

 

Bukks

Lenke til kommentar

Jeg har ikke samme hovedkort som deg og vet dermed ikke nøyaktig hva det heter i din bios. Jeg kan dermed ikke gi noe bedre veiledning enn det jeg skriver her. Prøv å slå opp i manualen for å sjekke hvordan man stiller inn at man skal boote fra S-ATA kontrolleren.

 

PS. Jeg spør igjen: Er du sikker på at du trykket den F-tasten (tror det var F3 eller F6) for å legge inn drivere til S-ATA (eller SCSI eller RAID-kontrollere) så WinXP finner S-ATA disken ?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Boot WinXP cd, trykk F6.

Dytt inn disketten med driverne som du fikk med når du kjøpte hovedkortet.

Du må nok kopiere driverne fra CD'n til en diskett, da XP spør om en diskett..

 

Har noe lignende, men det er pga. min RAID controller tror jeg, RAID'n min finner ikke den ene disken jeg har med engang, som mildt sagt er utrolig irriterendes..

 

Har letet en del etter BIOS oppgraderinger som kan fjerne denne "søkingen" etter disken, men uten hell.. Noen som vet? P4B533-E HK forresten.

Lenke til kommentar

Er det noen som har samme hovedkortet eller har en disket det står "Silicon Image SiI 3112 SATALink Driver Installation Disk" på så hadde det vært veldig bra om noen kunne så lagt den ut her et sted. Den fulgte ikke med kortet jeg kjøpte og det er den jeg trenger. På forhånd takk.. håper på svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...