Gå til innhold

Apple AirPort express/extreme


Anbefalte innlegg

Har en sak jeg håper noen kan hjelpe meg med. Sliter med dårlig rekkevidde på WiFi, og vurderer div løsninger.

 

Kan noen forklare meg hvordan produktene til Apple fungerer. Er det en ruter som tilkobles line fra leverandør, eller kan de også fungere som "range extender?"

 

Er det et greit valg selv om man ikke utelukkende har Apple produkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en veldig bra løsning, men går vel under proffutstyr og annet oppsett enn vanlig hjemmeutstyr. Tenkte med på å sette opp en vanlig ruter som AP. RT-AC 66U o.l. er veldig grei til sånt. Men var litt kjapp istad, Netgear Nighthawk Extender kan også settes opp som kablet AP.

Lenke til kommentar

Det der kan jeg få til :-) Tror jeg da går for Asus RT-AC68U i teknisk rom, og flytter 66U til en bod midt i boligen. 

 

Jeg har en switch i denne boden (kablet forbindelse til PS4, TV bokser osv) men regner med at det går greit, eller at jeg evt finner en løsning.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til evt. andre som vurderer produkter i denne tråden:

 

Tilbudet på Asus forsvant, så det ble en Netgear Nighthawk EX7000. Bruker kabel frem til denne - plassering midt i boligen. 

 

Endelig har jeg stabil WiFi med svært god dekning. Kan ikke sammenliknes med tidligere løsning, dvs Asus 66U i 1 etg (svakstrømskap med åpen dør)  og en rimelig Zyxel extender midt i boligen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...