Gå til innhold

GUIDE: Ett av disse batteriene ga vår gamle iPhone 5 en skikkelig boost


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv variert erfaring med erstatningsbatterier til iphone fra eBay. Har hatt no-name batterier til 30 kroner som fungerer bedre enn original. Og "dyre" batterier (rundt 100 kroner) som går tomme etter en halv dag. Anbefaler å bruke en app for å se på antall cycles på batteriet når du bytter til et nytt, flere resellers spekulerer i å selge brukte batterier i ny pakke på ebay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I motsetning til skjermer, så er jo batterier relativt enkle å lage, og ganske standard. Er ikke så mye forskjell på å kjøpe et batteri direkte fra fabrikken i Kina, i forhold til å betale Apple eller andre produsenter masse for å få en versjon med deres merke på.

 

Skjermer derimot har jo lavere kvalitet, da LG ikke selger iPhone skjermer til andre enn Apple og driver ikke med praksis der de produserer ekstra skjermer for eget salg etter at de har sluttet å lage skjermer for Apple for dagen.

 

Så ser ikke noe galt i å kjøpe billige batterier, så lenge de ikke brenner opp da :p

Lenke til kommentar

Har erfaring med diverse tredjeparts batteri til kamera og dem tilsier at så snart man har ladet billig-batteriet mer enn 10 ganger så er det egentlig bare å kaste. Når man da i tillegg legger til risikoen for at batteriet plutselig blåser seg opp, endrer form, eksploderer eller på andre måter ødelegger duppeditten din er det ikke verdt det lengre.

Så min erfaringer er at man får ofte det man betaler for når det kommer til batteri.

 

Kunne vært interessant om dere veide de ulike batterien. Skulle også likt å se at noen brukte telefon i en mnd med OTB-batteriet for så å sammenligne varigheten.

Lenke til kommentar

Ödela ganske raskt batteriet til min galaxy s4 da jeg spillte et dumt spill.

 

Har skaffa meg 2 nye batterier som ser ut som orginale, men begge to har vaert helt elendige.

 

Fungert fint med god batteritid i noen uker, men etter noen måned så var ytelsen nesten på samme nivå med mitt gamle batteri som var 1,5-2 år gammelt.

 

Synes det er orntlig elendig at samsung ikke engang selger batterier i sine butikker. Må ta meg til service stedet dems som dem har 1 av i hele landet for å kunne vaere sikker på å få en med grei kvalitet.

 

Så har dem jo en god margin, men 200 eller hvis det var 250kr er jo forsatt ikke like ille som apple da.

Lenke til kommentar

Har selv variert erfaring med erstatningsbatterier til iphone fra eBay. Har hatt no-name batterier til 30 kroner som fungerer bedre enn original. Og "dyre" batterier (rundt 100 kroner) som går tomme etter en halv dag. Anbefaler å bruke en app for å se på antall cycles på batteriet når du bytter til et nytt, flere resellers spekulerer i å selge brukte batterier i ny pakke på ebay.

Det kan vel nullstilles i firmwaren på batteriene? Uten at jeg er noe ekspert på det området.

Lenke til kommentar

 

Har selv variert erfaring med erstatningsbatterier til iphone fra eBay. Har hatt no-name batterier til 30 kroner som fungerer bedre enn original. Og "dyre" batterier (rundt 100 kroner) som går tomme etter en halv dag. Anbefaler å bruke en app for å se på antall cycles på batteriet når du bytter til et nytt, flere resellers spekulerer i å selge brukte batterier i ny pakke på ebay.

Det kan vel nullstilles i firmwaren på batteriene? Uten at jeg er noe ekspert på det området.

 

Er vel ikke noe poeng i det. Om du kjøper et batteri for 100 kr, og du finner ut at det var et brukt som ble solgt nytt, hva skal du gjøre? Det blir mye jobb å få en erstatning for det. Mye mer jobb enn 100 kr er verdt.

 

Med mindre en kan kreve tilbake penger via PayPal eller lignende?

Lenke til kommentar

Kunne vært interessant om dere veide de ulike batterien. Skulle også likt å se at noen brukte telefon i en mnd med OTB-batteriet for så å sammenligne varigheten.

 

Det finnes tredjeparts leverandører som faktisk har kvalitetskontroll.

De farligste er de som lager falske batterier som ser ut som orginalbatterier.

 

Hvis du noterer deg ned alle disse batteriene du selv har kjøpt og skriver dim erfaring med dem så er det veldig nyttig for oss alle sammen.

Lenke til kommentar

 

 

Har selv variert erfaring med erstatningsbatterier til iphone fra eBay. Har hatt no-name batterier til 30 kroner som fungerer bedre enn original. Og "dyre" batterier (rundt 100 kroner) som går tomme etter en halv dag. Anbefaler å bruke en app for å se på antall cycles på batteriet når du bytter til et nytt, flere resellers spekulerer i å selge brukte batterier i ny pakke på ebay.

Det kan vel nullstilles i firmwaren på batteriene? Uten at jeg er noe ekspert på det området.

 

Er vel ikke noe poeng i det. Om du kjøper et batteri for 100 kr, og du finner ut at det var et brukt som ble solgt nytt, hva skal du gjøre? Det blir mye jobb å få en erstatning for det. Mye mer jobb enn 100 kr er verdt.

 

Med mindre en kan kreve tilbake penger via PayPal eller lignende?

Har fått tilsendt ny vare eller fått penger igjen flere ganger fra selgere på eBay hvis det er noe som ikke har vært som det skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norsk og norsk nettbutikk. Alt fra Mytrendyphone sendes fra Danmark. så bestiller du over grensa så må du betale mva og fortollings gebyrer. da prisende dem har der ikke er oppgitt med mva.

er det ikke slikt att norske butikker skal det alltids være oppgitt med moms?

 

Hei! Selv om MyTrendyPhone er et dansk selskap og sender derfra, er siden Mytrendyphone.no stadig like norsk. Siden moms tilkommer produkter som koster fra 350 kroner m/ frakt og oppover, har siden en tydelig advarsel om dette når man kjøper produkter derfra. All den tid dette også er opp til den enkelte å vite og produktene i denne guiden ikke er over grensen ser vi ingen grunn til ytterligere presisering.

 

– Torstein

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Til info.

Ikke mindre enn to stk av dette anbefalte batteriet (til 5s) har gått i dunken etter omtrent 2 ukers bruk. Nekter å lade.

Samme fabrikat, dog modellen til 4s fungerer enda.

Blir OEM heretter.

 

Edit:

sistnevnte står i en telefon som blir brukt meget lite og i hovedsak kun til SMS og ringing. Mulig dette forklarer den relativt sett "gode varigheten". (Omtrent brukt i 1mnd as we speak).

Endret av lumfong
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...