Gå til innhold

Nå kommer «verdens raskeste ruter» i salg i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha lest Cat6 klarer 50-30 meter på 10 gigabit.

Kjenner til lite om NBASE-T

Men mener 2.5 gigabit trenger kun duplex for å fungere (2 ledere) mens 5 gigabit krever half duplex.

Mens 10 gigabit krever 8 ledere.

Med fiber kan man bruke en kabel og bruke forskjellige bølgelende så tror fiber blir mere vanlig jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha lest Cat6 klarer 50-30 meter på 10 gigabit.

Kjenner til lite om NBASE-T

Men mener 2.5 gigabit trenger kun duplex for å fungere (2 ledere) mens 5 gigabit krever half duplex.

Med fiber kan man bruke en kabel og bruke forskjellige bølgelende så tror fiber blir mere vanlig jeg.

Here we go again.

Slutt å mene ting helt vilkårlig.

> Mener å ha lest Cat6 klarer 50-30 meter på 10 gigabit.

Så les, og ha fakta, så kan du uttale deg. Hva slags verdi gir dine meninger om noe som er fakta?

> Kjenner til lite om NBASE-T

Bra, da har du noe du kan lese om!

> Men mener 2.5 gigabit trenger kun duplex for å fungere (2 ledere) mens 5 gigabit krever half duplex.

Blablabla duplex. Du tror du veit hva duplex betyr, men det gjør du helt tydelig ikke.

> Her var det plutselig noe som stemmer - Bra!

> Med fiber kan man bruke en kabel og bruke forskjellige bølgelende så tror fiber blir mere vanlig jeg.

Altså, her later det til å være snakk om host-to-switch (switch kan da være switchedelen på en ruter, trådløs eller ei)-kommunikasjon. Fiber blir nok ikke vanlig på dette strekket på veldig mange år. Og ihvertfall ikke når 2.5GbaseT og 5GbaseT blir mer utbredt på markedet. Uansett blir det feil å prate om bølgelengder her, da det aldri (les: 10-20år++) kommer til å bli vanlig med fiber med WDM-signalering mellom host-to-switch

Skrevet

Så du mener de som kjøper produkter må være Nettverk Ingeniør eller Dataingeniør?

For du leser sikkert som meg at mange lar seg lure å kjøpe Wireless AD kun fordi der høres så bra ut.

Men forstår ikke hvordan den kan gi over 1 gigabit\s trådløs hvis man har 1 gigabit\s altibox?

Viser seg senere Asus AC 87 er like bra som TP-Link AD7200.

Går for så for åpenkjøp? Ganske skitten industri vil jeg kalle det.

Nei, man må ikke være ingeniør i et relevant fagfelt, men det er nyttig å kunne litt om saken. Jeg jobber ikke i noen av fagfeltene, men vet mer enn nok til å vite at det du sier ikke gir mening.

AtW

• Liker 3
Skrevet (endret)

For du leser sikkert som meg at mange lar seg lure å kjøpe Wireless AD kun fordi der høres så bra ut.

Men forstår ikke hvordan den kan gi over 1 gigabit\s trådløs hvis man har 1 gigabit\s altibox?

Jeg har 150/150 altibox linje. Som ett eksempel kjører jeg trådløst 480 Mbps (om jeg husker tallet helt rett) likevel

Endret av FranZe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...