Gå til innhold

TEST: DJI Phantom 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk produsenten "konkurrenten" 3D Solo trukket seg ut av forbrukermakedet. Produsenten kan vel også være på vei mot konkurs.

 

http://www.marketwatch.com/story/drone-maker-3d-robotics-reboots-by-cutting-jobs-refocusing-on-corporate-market-2016-03-23

 

Det er kun "rest lageret" av 3D solo droner som nå selges. Som forbruker journalister bør en opplyse lesere om dette.

Lenke til kommentar

Bildekvaliteten er jo helt ræva (elendig sortnivå, svært grumsete grønnfarger, grove komprimeringsartefakter, flares av en annen verden og nesten alltid utbrente skyer). Kanskje til og med verre enn mange kompaktkameraer med samme sensorstørrelse. Så dette er jo ikke akkurat noe foto/video-verktøy, men mer et flyvende leketøy med grunnleggende foto/video-assistanse for navigeringen sin del. Og akkurat det er den jo knallgod på. Navigeringsmuligheter.

Det store spørsmålet blir hvorvidt det er mulig å montere et skikkelig kamera på det roterende hodet sånn at man får god bilde-/video-kvalitet på opptakene?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Phantom 4 siden den kom. Faktisk min første kameradrone. Veldig enkel å fly og da mener jeg ikke med "tap to fly" osv.

 

Det første jeg gjorde var å slå av "3D noise reduction" - skaper mye støy ved bevegelse og "panning" - er vel ment å ha på i mørke eller i dårlige lysforhold - mulig den virker bedre da - har ikke testet det. Videokvaliteten er ganske grei og stillbildene ok. "Tap to fly" og "course lock" er ganske grei for videoer med fine, rolige bevegelser.

Lenke til kommentar

Denne er knall. Beste drona DJI har kommet med til dags dato. Kamera film er bra nok for de aller fleste. Man får utrolige filmer fra 60-70 meters høyde. Denne drona har fått kjempe kritikker og det fortjener den virkelig. Kommer i en koffert, lett og sett opp på noen få minutter. Stabil som FY! batteri på ca 20 minutter + -. Mulig man får litt bedre bilde kvalitet på Inspire 1 men så koster den snart det dobbelte også. Mye større og tar lengre tid og klargjøre. Litt seint og komme med en test nå etter mange måneder, men bedre sent en aldri. Enig i at bilde kvaliteten er ikke all verden. Men video er bra! Fantastisk drone dette! Bare fra Phantom 1 til denne nummer 4 er det lysår i utvikling og det bare på noen få år. Så spennende og følge med i årene som kommer. Yuneec har også bra drone i H.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...