Gå til innhold

Glupeste måte å plassere 250 000 på, og: tips til indeksfond?


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Som sagt ville jeg nå aldri selv ha investert alt i fond eller indeksfond, men for folk som ikke har peiling er jo fond ganske greit.

Finnes det folk som har peiling, da?

 

 

Ja. Men ikke mange. Totalt sett er det ikke mange nordmenn blant folket som investerer pengene sine i aksjer eller slike ting i det hele tatt. Det er snakk om noen få prosent av den Norske befolkningen. Og langtfra alle som investerer i slike ting har peiling. En stor del gjør som andre sier de bør gjøre, eller investerer i ferdige produkter som ikke krever spesiell kunnskap.

 

Det er dog ikke så vanskelig å forstå seg på investeringer og aksjer(etc.) om man vil, så det er innenfor hva flertallet av nordmenn kan klare om de er interessert.

 

Jeg har ikke noe statistikk på hvor mange nordmenn eller prosent av nordmenn som investerer pengene sine i finansprodukter og heller ingen statistikk på hvor mange av de som har peiling på hva de gjør, men jeg vil gjette at rundt 50% av de som holder på med slik har en viss peiling eller god peiling på hva de gjør og den andre halvdel overhode ikke.

 

Jeg medregner selvfølgelig ikke eksperter og folk med utdanning i faget når jeg snakker om disse tingene.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

CastorTroy: takk for det! :)

 

Og arven, den har kommet :fun: BSU er maksa for i år, lånet har jeg satt inn 120 000 i, har søkt om avdragsfrihet for to år (har det skriftlig at jeg kommer til å få det, så da var ikke det noe problem) og i går gjorde jeg mitt første innskudd i DnB Global Indeks.

 

Så moro det er å ha penger igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...