Gå til innhold

Index i FTP side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at den siden kommer opp er fordi at serveren ikke finner en index-side å vise. Derfor går den til neste steg og browser alle filene som finnes.

 

Det du trenger å gjøre er å IKKE ha en index-fil i mappen som skal browses.

 

Edit: Jeg tar forbehold om at NGT muligens ikke har den funksjonen, og i det tilfellet er det nok php som er tingen. Så kanskje, men bare da, er denne tråden riktig plassert! :p

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
om du får en sånn side eller ikke, er avhengig av hvordan du har satt opp din webserver.

 

(eller mente du virkelig ftp-server?)

det er sånn hjemme side plass fra NGT.. jeg har ikke noe peil på det nesten.. tenkte jeg skulle sette opp en sånn browser, men når jeg laster opp masse sånn mapper så kommer det ikke noe opp på siden. jeg bare lurte på om man skulle sette opp en ekstra fil inn der for å få det opp.

 

(ikke en ftp server... men en browser av mappene og filene mine)

Endret av JVD
Lenke til kommentar

Det er nok oppsett av webserver som gjør det av sikkerhetsmessige grunner, ja.

Du kan prøve (men jeg er ikke sikker på om det går) å lage en mappe som heter f.eks "ting" og legge alle undermapper i denne. Deretter lager du en fil som heter "index.html" og laster den rett opp i rota på "webserver-plassen" din. I index.html skriver du følgende:

<html>
<body>
<a href="ting">ting</a>
</body>
</html>

Dersom dette ikke går, blir du nødt til å finne et php-script som lager en slik liste som du vil ha. Det burde finnes et eller annet sted, kanskje påwww.hotscripts.com.

Lenke til kommentar
Det er nok oppsett av webserver som gjør det av sikkerhetsmessige grunner, ja.

Du kan prøve (men jeg er ikke sikker på om det går) å lage en mappe som heter f.eks "ting" og legge alle undermapper i denne. Deretter lager du en fil som heter "index.html" og laster den rett opp i rota på "webserver-plassen" din. I index.html skriver du følgende:

<html>
<body>
<a href="ting">ting</a>
</body>
</html>

Dersom dette ikke går, blir du nødt til å finne et php-script som lager en slik liste som du vil ha. Det burde finnes et eller annet sted, kanskje påwww.hotscripts.com.

nei, det gikk dårlig med deg... men ellers takk for hjelpen.. da er det bare å klage litt til NGT så håpe på at de fikser det.. hehe... :thumbs:

Lenke til kommentar

Grunnen til at han kameraten din får opp slik struktur er at webserveren han bruker kjører på Apache(web server). Apache Tomcat har også denne funsjonen bare at det ser litt mer fancy ut. Kan hende dette er disablet hos ngt hvis de overhodet kjører Apache.

Dette må ikke forveksles med ftp. Men jeg regner med at du sikkert bruker ftp for å legge opp filene på denne web serveren.

 

Eks(min server):

Apache share

Apache Tomcat share

Lenke til kommentar

Fant et script som gjør tilsvarende jobb.

Lag en fil som heter index.php og fyll den med dette:

<?php 
unset($dir); 
if(!empty($HTTP_GET_VARS['dir'])&&!strpos($HTTP_GET_VARS['dir'],'..')&&!strpos($HTTP_GET_VARS['dir'],'\.\.')) 
{ 

   $dir=$HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'].'/'.$HTTP_GET_VARS['dir']; 
   $d=&$HTTP_GET_VARS['dir']; 
} 
else 
{ 
   $dir='.'; 
   $d='.'; 
} 
clearstatcache(); 
if($a=@opendir($dir)) 
{ 
   $dir=htmlspecialchars($dir); 
   $d=htmlspecialchars($d); 
   while(false!==($b=readdir($a))) 
   { 
       if(ereg("^\.",$b)) 
           continue; // ignore hidden files 
       echo (is_dir($b))?"<li> <a href=?dir=$d/$b>$b</a>":"<li> <a href=$d/$b>$b</a>"; 
   } 
   closedir($a); 
} 
else 
{ 
   echo 'unable to open directory'; 
} 
?> 

last den opp til serveren, og viola. håper, jeg... :thumbs:

Lenke til kommentar
JVD: HAr du en link til siden din? Eller vil du ikke offentliggjøre den? Får du beskjed om at browsing ikke er tillatt når du åpner siden?

 

Pass på at det IKKE ligger en index.html på siden!

har en link til siden... når jeg ikke har index.html så får ikke jeg tilgang til siden... så jeg tror det at det er bare egnet til hjemmesider og ikke filer... :p

Lenke til kommentar
Fant et script som gjør tilsvarende jobb.

Lag en fil som heter index.php og fyll den med dette:

<?php 
unset($dir); 
if(!empty($HTTP_GET_VARS['dir'])&&!strpos($HTTP_GET_VARS['dir'],'..')&&!strpos($HTTP_GET_VARS['dir'],'\.\.')) 
{ 

   $dir=$HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'].'/'.$HTTP_GET_VARS['dir']; 
   $d=&$HTTP_GET_VARS['dir']; 
} 
else 
{ 
   $dir='.'; 
   $d='.'; 
} 
clearstatcache(); 
if($a=@opendir($dir)) 
{ 
   $dir=htmlspecialchars($dir); 
   $d=htmlspecialchars($d); 
   while(false!==($b=readdir($a))) 
   { 
       if(ereg("^\.",$b)) 
           continue; // ignore hidden files 
       echo (is_dir($b))?"<li> <a href=?dir=$d/$b>$b</a>":"<li> <a href=$d/$b>$b</a>"; 
   } 
   closedir($a); 
} 
else 
{ 
   echo 'unable to open directory'; 
} 
?> 

last den opp til serveren, og viola. håper, jeg... :thumbs:

nei det funka ikke heller... sikkert NGT som har sperret et eller annet... men takk for hjelpen... :thumbup:

Lenke til kommentar
Grunnen til at han kameraten din får opp slik struktur er at webserveren han bruker kjører på Apache(web server). Apache Tomcat har også denne funsjonen bare at det ser litt mer fancy ut. Kan hende dette er disablet hos ngt hvis de overhodet kjører Apache.

Dette må ikke forveksles med ftp. Men jeg regner med at du sikkert bruker ftp for å legge opp filene på denne web serveren.

 

Eks(min server):

Apache share

Apache Tomcat share

ja jeg bruker ftp//: for å legge inn filene... har det noe å si? åssen ellers skal jeg gjøre det? :)

Lenke til kommentar

Ser på siden din nå og det funker jo nesten. Har du lagt noen andre mapper der enn "ting"? I så fall kan du egentlig bare fjerne ting og legge de andre mappene i rota, sørg for at det er noe innhold i mappene, og at det er leserettigheter på mappene. Dette kan fikses vha ftp-programmet du bruker til å laste opp filene.

Lenke til kommentar
ja jeg bruker ftp//: for å legge inn filene... har det noe å si? åssen ellers skal jeg gjøre det? :)

Kan bruke wsftp eller cuteFtp. Det førstnevnte er helt gratis, men cuteFtp er mye bedre. Da kan du se om du har satt riktig filrettigheter. Jeg prøvde forresten scriptet som jeg la ut og det funket helt fint på min hjemmeside.

Lenke til kommentar
Ser på siden din nå og det funker jo nesten. Har du lagt noen andre mapper der enn "ting"? I så fall kan du egentlig bare fjerne ting og legge de andre mappene i rota, sørg for at det er noe innhold i mappene, og at det er leserettigheter på mappene. Dette kan fikses vha ftp-programmet du bruker til å laste opp filene.

jeg bruker ikke ftp prog for å legge det inn noe... bruker bare ftp//: på adresse linja...

 

det ligger to mapper inne på "ting" men jeg får dem ikke opp.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Grunnen til at han kameraten din får opp slik struktur er at webserveren han bruker kjører på Apache(web server). Apache Tomcat har også denne funsjonen bare at det ser litt mer fancy ut. Kan hende dette er disablet hos ngt hvis de overhodet kjører Apache.

Dette må ikke forveksles med ftp. Men jeg regner med at du sikkert bruker ftp for å legge opp filene på denne web serveren.

 

Eks(min server):

Apache share

Apache Tomcat share

ja jeg bruker ftp//: for å legge inn filene... har det noe å si? åssen ellers skal jeg gjøre det? :)

tror dem har en ganske gammel apache server eller.no hehe

Apache/1.3.26 Server at home.broadpark.no Port 80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...