Gå til innhold

LCD-Display fra Hammar.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke på hammar.no, men www.microplex.no har ett, med det koster 1190,- og tar opp to 5.25" -plasser.

Så vanskelig er det egentlig ikke, bare lodde på ledninger. Plassering blir en annen sak, men det skulle heller ikke være noe stort problem, bare borre og sage litt.. :)

 

Selvgjort er velgjort. :love:

Lenke til kommentar
spørsmål fra en noob...

 

Hva kan en bruke et slikt LCD display til? Hvordan er det koblet til maskinen? Kan man koble f.eks temperaturmålere direkte til displayet?

Det er med et program som man kan skriva hva man vil på det, ellers så kan det brukes til å vise sangene som spilles i Winamp osv ...har også sett at noen har brukt det til temeratur ja.. (men jeg har bare sett det til CPU da)

Lenke til kommentar

I teorien kan du få alt som du kan få opp på skjermen ut på LCD-displayet, f.eks winamp-status, Tempratur, oppetid, CPU-hastiget, stats i spill (CS, Q3 f.eks). Dette mens du gjør andre ting ..

Vil tro at AC-displayet kommer ferdig montert, da det koster så mye som det gjør..

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en LCD fra hammar.no men den er 40x4

 

tipper at 20x4 får plass i 2x 5,25" bay, min er for stor, så jeg har heller bare lagt den oppå logitech MX700 ladern, da jeg bruker annen lader for å lade batterier...

 

Deksel blir litt vanskeligere å lage, men spør 3dfxcool om du bare kan få kjøpe et deksel?

 

får å fikse lcd diplayet, så trenger kan du lese ocshoot sin guide, og du trenger veldig basic lodde erfaring

 

dette var den første gangen jeg lodda, og alt gikk greit til slutt...

husk å kjøpe elektro tang, hvis du ikke har det! gjør jobben 10 ganger enklere

 

EDIT: æsj! nå har jeg ikke 1337 poster lenger!

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Har bilde hvordan jeg satte den i fronten min. 4x20display. Samme type som på hammar, men kjøpt i england. Loddet på samme måte. finnes en guide på www.gideontech.com/lcd tror urlen var det.. ellers er nok den på ocshoot den beste.

 

Ellers kan du jo bare kjøpe kabinettet mitt så er du ferdig. Har akkurat laget en side om at jeg skal selge det idag. =)

 

Bildene

 

er også en video der (litt stor. 4mb bare la den inn fra stillbildekameraet)

hvordan lcd displayet ser ut i funksjon.... bare satt den opp kjapt, så ingen fancy ting der, men man ser hvordan greia er.

 

er det ellers noe annet du lurer på er det bare å sende en mail.

 

Skal forresten kjøpe en crystalfontz lcd display nå. Enten bestille fra de direkte eller kjøpe fra microplex.

Endret av milkwood
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...