Gå til innhold

Outlook 2016 forstår ikke en døyt av passord med ikke-engelske tegn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ekstremt irriterende ting med Outlook 2016 til MacOS er Microsoft sitt password-prompt meny ikke registrerer når jeg trykker alt/optn + ¨ tasten. Dette skal normal genere tegnet "~", men i Microsoft sine password-prompts så gjør det av en eller annen merkelig grunn ikke dette så jeg må dra frem et TextEditor, skrive inn passordet mitt for deretter kopiere det over...

Lenke til kommentar

En ekstremt irriterende ting med Outlook 2016 til MacOS er Microsoft sitt password-prompt meny ikke registrerer når jeg trykker alt/optn + ¨ tasten. Dette skal normal genere tegnet "~", men i Microsoft sine password-prompts så gjør det av en eller annen merkelig grunn ikke dette så jeg må dra frem et TextEditor, skrive inn passordet mitt for deretter kopiere det over...

 

Office 2016 for Mac INNEHOLDER EN LANG LISTE MED GRAVERENDE BUGS, SOM GJØR PRODUKTET OMTRENT UBRUKELIG. DET ER SÅ MYE FEIL I DEN VERSJONEN, AT DET VIL FYLLE DIGI MED LESESTOFF I FLERE UKER.

 

Når du dykker i felmeldingene, finner du office programmer som prøver å finne filer i Programfiles x86 og andre Windows spesifikke referanser. Disse mappene eksisterer selvfølgelig ikke på en Mac med OSX. Det er tydelig at Office 2016 for Mac, er portet på værst tenkelige måte for å tjene raske penger. Det er så lav kvalitet på den programvaren, at det er en SKAM at Microsoft ikke har trukket tilbake produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ekstremt irriterende ting med Outlook 2016 til MacOS er Microsoft sitt password-prompt meny ikke registrerer når jeg trykker alt/optn + ¨ tasten. Dette skal normal genere tegnet "~", men i Microsoft sine password-prompts så gjør det av en eller annen merkelig grunn ikke dette så jeg må dra frem et TextEditor, skrive inn passordet mitt for deretter kopiere det over...

 

Dette med passord og spesialkarakterer er helt vanlige microsoft-problemer. De eksisterer spesielt i deres flåte med betaprodukter også kalt microsoft middleware

Lenke til kommentar

Jeg lærte i dag at office 365 også ikke takler å ha en 'Å' i passordet, sansyndligvis prblem med både æ, ø og å.

 

Tok endel passord resets til for å finne det ut da man ikke får noen feilmelding, passordet fungerte bare ikke etter at man hadde opprettet det.

 

ja, det er merkelig hvordan de klarer å kløne det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men skyldes det fordi selve passord-prompt vinduet ikke lar deg skrive inn ting som æ, ø, å via tastaturet. Lignende det problemet jeg har med å skrive inn ting som "~" på Mac-en. Eller skyldes det en underliggende feil i hele systemet? Hva skjer om du har et passord som inneholder æ, ø eller å og skriver inn passordet i Notepad og deretter kopierer det inn i passordfeltet. Fungerer det da?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Lurer på hvor mange hundre millioner i tapt effektivitet Outlook er årsak til hver eneste dag. Ville vært fint om redaksjonen tok seg bryet med å teste E-POST klienter som faktisk virker, og som en kan sende og lese e-post i og være produktiv i. Jeg bruker KMAIL, når skal "nye" MS slippe til skikkelige e-post klienter som fullverdige medlemmer i den horrible Exchange verdenen?

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange hundre millioner i tapt effektivitet Outlook er årsak til hver eneste dag.

 

Det er bare én grunn til å bruke Outlook, det er kalenderen. Epost-modulen har så mange og alvorlige designfeil at gjør vondt å tenke på de mange som må slite med dette rundt om i verden.

 

365 er et eget kapittel. Får støtt og stadig mailer fra kunder midt på natten. Stakkars dem, tenker jeg, som må jobbe kl 03:35. Men så er det bare outlook.com som har forsinket utsendelse av mailen deres med 10-15 timer.

Lenke til kommentar

 

Lurer på hvor mange hundre millioner i tapt effektivitet Outlook er årsak til hver eneste dag.

Det er bare én grunn til å bruke Outlook, det er kalenderen. Epost-modulen har så mange og alvorlige designfeil at gjør vondt å tenke på de mange som må slite med dette rundt om i verden.

 

365 er et eget kapittel. Får støtt og stadig mailer fra kunder midt på natten. Stakkars dem, tenker jeg, som må jobbe kl 03:35. Men så er det bare outlook.com som har forsinket utsendelse av mailen deres med 10-15 timer.

 

 

Bruker Office365 på jobben, og som regel fungerer det greit. Prøvde å sende epost fra jobbmailen til min private mailkonto (har egen mailserver), og observerte at Office365 har en helt hjernedød måte å sende ut mail på nytt på (mailen kommer fra en ny server hver gang), så for de som har greylisting på, må man konfigurere slik at man whitelister samtlige av Microsofts servere for å unngå flere timers ventetid.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Hosted-Exchange ifra Micorsoft, som jo er Office 365, bare det kun er e-post og ingenting annet. Har vært svært godt fornøyd med dette og det har fungert gull mot Apple Mail på iOS og MacOS, samt Outlook-app til iOS og Android. Outlook 2016 til MacOS er jeg litt mer to-delt om. Føler det er Microsoft svar på iTunes, altså en programvare som har blitt så tunggrodd og forsøker å gjøre så alt for mye at det bare blir uoversiktlig og mye tullball av hele greia. Det samme er det jo egentlig med Outlook 2016 til Windows men jeg har endt opp med å bruke det til både MacOS og Windows fordi det er så greit å få satt opp mot Exchange/Office365.

 

 

Har ikke hatt noe som helst problemer med verken sending eller mottagelse av epost. En av grunnene til at jeg betaler noen få kroner per mnd for hosted-exchange er nettopp fordi Exchange ActiveSync virker langt mer stabil hva gjelder levering og sending av epost på de plattformene jeg benytter (Windows, MacOS og iOS) enn hva tjenester som epost via Domeneshop (IMAP), Gmail, Apple Me/iCloud, Fastmail osv gjorde.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg betaler noen få kroner per mnd for hosted-exchange er nettopp fordi Exchange ActiveSync virker langt mer stabil hva gjelder levering og sending av epost på de plattformene jeg benytter (Windows, MacOS og iOS) enn hva tjenester som epost via Domeneshop (IMAP), Gmail, Apple Me/iCloud, Fastmail osv gjorde.

 

Det er utrolig at man må betale for å sende epost "stabilt" i Microsoft-verden i 2016, mens alt bare fungerer uproblematisk og gratis med løsninger fra Google og Apple

Lenke til kommentar

 

En ekstremt irriterende ting med Outlook 2016 til MacOS er Microsoft sitt password-prompt meny ikke registrerer når jeg trykker alt/optn + ¨ tasten. Dette skal normal genere tegnet "~", men i Microsoft sine password-prompts så gjør det av en eller annen merkelig grunn ikke dette så jeg må dra frem et TextEditor, skrive inn passordet mitt for deretter kopiere det over...

Office 2016 for Mac INNEHOLDER EN LANG LISTE MED GRAVERENDE BUGS, SOM GJØR PRODUKTET OMTRENT UBRUKELIG. DET ER SÅ MYE FEIL I DEN VERSJONEN, AT DET VIL FYLLE DIGI MED LESESTOFF I FLERE UKER.

 

Når du dykker i felmeldingene, finner du office programmer som prøver å finne filer i Programfiles x86 og andre Windows spesifikke referanser. Disse mappene eksisterer selvfølgelig ikke på en Mac med OSX. Det er tydelig at Office 2016 for Mac, er portet på værst tenkelige måte for å tjene raske penger. Det er så lav kvalitet på den programvaren, at det er en SKAM at Microsoft ikke har trukket tilbake produktet.

 

Hva er det du utsetter programmene for da ? Jeg har brukt Word og Excel 2016 for Mac siden det ble tilgjengelig for Insider Preview. Aldri hatt slike feil som du beskriver.... aldri hatt feil egentlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...