Gå til innhold

Ny pc for gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du klarer deg med et billigere hovedkort. PSU'en er også i dyreste laget, en EVGA SuperNova 750W eller 850W blir bra.

Blir ca en tusenlapp spart

 

32GB RAM er også unødvendig til de spillene, spilling generellt bruker ikke så mye RAM.

 

Bortsett fra de kronene du kan spare så er det et knall oppsett, kjør på :)

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Nei tanken med 2x ssd var og ha en for windows og en disk for spill. Utenom har jeg en 2tb mekanisk disk til alt annet. 

Hvilken ram ville du anbefalt da? Samme typen bare med 16gb ?

 

Joda ikke dumt tenkt det. Altså har du pengene, så kan du jo gå for det 32GB settet. Men pengene du sparer kan du jo legge i noe annet f.eks. Proshop.no har bedre utvalg i RAM. Jeg kjøpte mine Corsair LPX 3600 Mhz fra der.

Lenke til kommentar

Jeg har selv samme PSU og nesten samme cpu kjøler som jo er kjempebra, og jeg synes du har tatt gode valg ellers, men du kan spare ca. 2k på billigere PSU, hovedkort og/eller kabinett og cpu kjøler, for så å gå for GTX 1080, som du vil kunne utnytte godt med skjermen du har valgt.

Endret av SpaceLemon
Lenke til kommentar

Jeg har selv samme PSU som jo er kjempebra, men du kan spare ca. 2k på billigere PSU og hovedkort for så å gå for GTX 1080, som du vil kunne utnytte godt med skjermen du har valgt.

 

Han kunne valgt et Asus hovedkort som koster mindre ja, men PSU bør være av god kvalitet. Det er en komponent man ikke bytter så ofte, så den skal vare en stund. Skjermkort derimot bytter man oftere.

Lenke til kommentar

 

Jeg har selv samme PSU som jo er kjempebra, men du kan spare ca. 2k på billigere PSU og hovedkort for så å gå for GTX 1080, som du vil kunne utnytte godt med skjermen du har valgt.

 

Han kunne valgt et Asus hovedkort som koster mindre ja, men PSU bør være av god kvalitet. Det er en komponent man ikke bytter så ofte, så den skal vare en stund. Skjermkort derimot bytter man oftere.

 

 

Er enig i resonnementet, men så er spørsmålet hva som er god nok kvalitet. Dette er da også en god PSU. Hovedforskjellen blir en litt mer strømeffektiv og stillegående psu med AX. G2 har eco mode som hjelper en del, men viften vil starte før AX. Forøvrig smart å vurdere AX over AXi, da AX lages av SeaSonic og AXi av Flextronic. Mange som rapporterer problemer med AXi. 

 

Uansett ville jeg ha sammenlignet dette med dette før du velger AX860 over AX760.

(Oppsettet over vil trekke under 400 watt.)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har vudert 21:9 skjerm men siden jeg spiller så mye fps spill så tror jeg at jeg går for 16:9, er allerede skeptisk til 27" skjerm.

 

Nå er lista mi oppdatert https://www.komplett.no/wishlists/a47579d0-76fd-4583-9932-0313e391b332

Hvordan tror dere det blir med plass ? Er vifta jeg har valgt for stor for dette kabinettet ?

 

Takk for alle innspill

 

Ser bra ut. Ville kanskje valgt noen andre RAM brikker da. Proshop.no har bedre utvalg.

 

Så burde du sette den bakvifta som følger med kabinettet frem under den som står der, så du har 2 stk i front. Så kjøper du en 140mm vifte extra til å ha bak.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ok, har du noen tips til ram fra den  siden ? 

https://www.komplett.no/category/10462/vifterkjoelingvannkjoeling?subcategory=10464_Vifter&manufacturer=Noctua&cnet=Viftediameter_A02202%20%20%C2%A7140%20mm hvilken av disse viftene burde jeg gått for ? Siden jeg er i gang skulle jeg byttet ut alle viftene med noctua ?

 

Corsair LPX DDR4 3600 Mhz er bra eller Trident.Z til G.Skill. Om du får 3600 Mhz hastighet ut av brikkene varierer litt ut i fra hva hovedkort og CPU klarer. En sweetspot er nok 3200 MHz CL14 brikker.

 

Noctua NF-A14 FLX vifter er jo bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...