Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ukjent Beep-Lyd hva kan det være?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva type PC er dette? Mer info.

Gaming Pc // R9-390x gpu // cpu i7-4770k  //  32gb Corsair Ram // Asus z87 gaming motherboard // 850 W Silver Power PSU. 

 

Koblet ut alt inn og fjernet støv, skal se om det fremdeles kommer ulyd forsåvidt er tempene alltids under 60 grader synes det er litt merkelig. 

Lenke til kommentar

Hvis ulyden fortsetter så kan det være en harddisk som holder på å feile. Litt vanskelig å høre av klippet men. Jeg har holdt på å sjekke smart data og stressteste noen gamle disker de siste dagene for å finne ut om jeg stoler nok på de til å putte de inn i arrayet mitt. Uansett, en av de begynte å lage en "beepe-lyd" ikke ulikt det jeg hørte i klippet her. Ikke helt frisk med andre ord..

Endret av strike_
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at dette er en varsellyd frå Hovedkort, da jeg ikke har hørt om noen andre PC-komponenter som gir fra seg lyd, når noe går galt..

 

Jeg ville gjort som strike_ sa i posten over, å stressteste systemet og sjekke SMART-informasjonen til disken din. Her kan du bruke CrystalDiskInfo, som du kan laste ned her: http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

 

Dersom denne er ok, bør du sjekke hendelsesloggen på PCen din, for en mer detaljert oversikt over hva som skjer i systemet ditt. (For å finne denne, klikker du WIN + R på tastaturet, og skriver eventvwr, forså å klikke "Windows Logger", også klikke på System. Du skal da få opp alle system-relaterte hendinger.)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...