Lixxon Skrevet 10. august 2016 Skrevet 10. august 2016 Ukjent Beep-Lyd hva kan det være? legger ved et lite 3 sekunders klipp av hvordan lyden høres ut, usikker på hva det kan være for noe. En ting er sikkert, det har hvertfal ikke vært slik før. https://www.dropbox.com/s/bvc7fr0bbi1vztt/Cpuu.m4a?dl=0 Føler det kanskje kan være PSU, men ingen anelse.
Lixxon Skrevet 10. august 2016 Forfatter Skrevet 10. august 2016 Hva type PC er dette? Mer info. Gaming Pc // R9-390x gpu // cpu i7-4770k // 32gb Corsair Ram // Asus z87 gaming motherboard // 850 W Silver Power PSU. Koblet ut alt inn og fjernet støv, skal se om det fremdeles kommer ulyd forsåvidt er tempene alltids under 60 grader synes det er litt merkelig.
strike_ Skrevet 10. august 2016 Skrevet 10. august 2016 (endret) Hvis ulyden fortsetter så kan det være en harddisk som holder på å feile. Litt vanskelig å høre av klippet men. Jeg har holdt på å sjekke smart data og stressteste noen gamle disker de siste dagene for å finne ut om jeg stoler nok på de til å putte de inn i arrayet mitt. Uansett, en av de begynte å lage en "beepe-lyd" ikke ulikt det jeg hørte i klippet her. Ikke helt frisk med andre ord.. Endret 10. august 2016 av strike_
Khrathrox Skrevet 15. august 2016 Skrevet 15. august 2016 Jeg vil tro at dette er en varsellyd frå Hovedkort, da jeg ikke har hørt om noen andre PC-komponenter som gir fra seg lyd, når noe går galt.. Jeg ville gjort som strike_ sa i posten over, å stressteste systemet og sjekke SMART-informasjonen til disken din. Her kan du bruke CrystalDiskInfo, som du kan laste ned her: http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html Dersom denne er ok, bør du sjekke hendelsesloggen på PCen din, for en mer detaljert oversikt over hva som skjer i systemet ditt. (For å finne denne, klikker du WIN + R på tastaturet, og skriver eventvwr, forså å klikke "Windows Logger", også klikke på System. Du skal da få opp alle system-relaterte hendinger.) Lykke til
Lixxon Skrevet 16. august 2016 Forfatter Skrevet 16. august 2016 Koblet inn og ut diverse/cleanup, har ikke hørt lyden de siste dagene så foreløpig hjalp vel det. ser an fremover om den kommer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå