Gå til innhold

Vil styrketrening bidra til å stramme opp magen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hva målet ditt er. Jeg har "beskrevet" metodene her, her og her.

 

Kan du svare på dette spørsmålet:

 

Vil du bli kvitt valkene "fort", eller vil du bli sterkere og få mer muskelmasse, men bli kvitt valkene tregere?

Egentlig den første men likegjerne den andre metoden også.

 

Skal jeg ligge i underskudd så må jeg ligge på 1300-1400 kcal pr dag som er fryktelig vanskelig

Lenke til kommentar

Ok, først må du bestemme deg. Ellers blir det bare halvveis.

 

Nå kjenner jeg ikke til hverken alder, vekt, kjønn osv på deg, men 13 - 1400 kalorier pr. dag er fint mulig, det er her en kostholdsplan kommer inn i  bildet som viser deg hvilke muligheter du har med måltidene.

 

Selv ligger jeg på rundt 2000 - 2500 kcal  når jeg skal ned i vekt. Det går ikke lynkjapt, men det er ikke målet mitt.

 

Anbefaler deg å ta rådet mitt: oppsøk enten en personlig trener som også har kunnskaper om ernæring og kan sette opp både treningsplan og kostholdsplan, eller en kostholdsekspert.

Lenke til kommentar

Ok, først må du bestemme deg. Ellers blir det bare halvveis.

 

Nå kjenner jeg ikke til hverken alder, vekt, kjønn osv på deg, men 13 - 1400 kalorier pr. dag er fint mulig, det er her en kostholdsplan kommer inn i bildet som viser deg hvilke muligheter du har med måltidene.

 

Selv ligger jeg på rundt 2000 - 2500 kcal når jeg skal ned i vekt. Det går ikke lynkjapt, men det er ikke målet mitt.

 

Anbefaler deg å ta rådet mitt: oppsøk enten en personlig trener som også har kunnskaper om ernæring og kan sette opp både treningsplan og kostholdsplan, eller en kostholdsekspert.

Jeg er 20 år og 186 cm og 85 kg. Det blir 1300-1400 kcal pr dag

 

Så hvordan får du da til 2000 kcal pr dag for å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar

Ditt daglige behov, om du er helt stille (dette er kun energien kroppen din trenger for å leve, ikke bevegelse) er da 1918kcal pr døgn. Hvis du få scroller litt lenger ned så ser du at du kan velge, som jeg har skrevet tidligere, din dagssituasjon, som vil påvirke ditt daglige behov for å holde vekta. Hvis du har stående arbeid og trener 4-5 ganger i uka ca 60 min så er behovet ditt økt til 4000 ca. Pr døgn, hvis du leser litt lenger ned på siden. Dette er for å vedlikeholde vekta di. Om du inntar færre kcal enn det så vil du gå ned i vekt, logisk nok.

Lenke til kommentar

Ditt daglige behov, om du er helt stille (dette er kun energien kroppen din trenger for å leve, ikke bevegelse) er da 1918kcal pr døgn. Hvis du få scroller litt lenger ned så ser du at du kan velge, som jeg har skrevet tidligere, din dagssituasjon, som vil påvirke ditt daglige behov for å holde vekta. Hvis du har stående arbeid og trener 4-5 ganger i uka ca 60 min så er behovet ditt økt til 4000 ca. Pr døgn, hvis du leser litt lenger ned på siden. Dette er for å vedlikeholde vekta di. Om du inntar færre kcal enn det så vil du gå ned i vekt, logisk nok.

Så jeg som ikke er særlig aktiv og vil ned i vekt og vil ha er underskudd, må altså leve på 1350 kcal pr dag for å gå ned i fettprosent?

Lenke til kommentar

Da vil, hvis du hadde brukt nettsiden, dette bli ditt forbruk ca. ila. et døgn, hold deg under det så vil du gå nedover. Jo mer du er under pr. døgn jo fortere vil det gå.

 

leiRQOI.png?1

Ja, det det betyr altså at jeg må være på 1400 kalorier for at jeg skal gå ned i vekt, sant?

 

Hvor mye vekt det er snakk om står det ikke.

Lenke til kommentar

Ehh? Nei? Tror ikke du skjønner hvordan energi fungerer. Så lenge du har mindre inn en det som forbrennes så vil gå ned i vekt. Så, teoretisk, ligger du på 2685 kcal i døgnet så vil du gå ned i vekt, ligger du på 2684 går det fortere osv. Så nei, du MÅ ikke ligge på 1400 for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar

Ehh? Nei? Tror ikke du skjønner hvordan energi fungerer. Så lenge du har mindre inn en det som forbrennes så vil gå ned i vekt. Så, teoretisk, ligger du på 2685 kcal i døgnet så vil du gå ned i vekt, ligger du på 2684 går det fortere osv. Så nei, du MÅ ikke ligge på 1400 for å gå ned i vekt.

Ja? Jeg har jo tatt den kalori kalkulatoren jo. Og der står det oppgitt at jeg må ligge på 1359 kcal for å miste 1 kg pr uke.

 

http://www.calculator.net/calorie-calculator.html?ctype=metric&cage=25&csex=m&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=160&cheightmeter=180&ckg=60&cactivity=1.375&printit=0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...