Gå til innhold

Tegnebrett til pc


Anbefalte innlegg

Jeg er på utskikk etter et "tegnebrett til pc. Det er slik jeg har forstått det en penn som lar deg tegne på en plate slik det du tegner overføres til pcen.

 

Jeg noterer mye på skolen, og har må ofte tegne tegninger på paint med touchpad'en. Som dere sikkert skjønner er det meget tungvint. Vil ikke et slikt tegnebrett fungere mye bedre? Jeg har ikke store krav, men ønsker å lage enkle illustrasjoner uten at de ser ut som de er laget av en 2-åring. Om det er andre nyttige bruksområder vet jeg ikke, men som sagt er ikke kravene store. Men jeg vil ikke kjøpe noe som er dårlig. Midt på treet er ypperlig Liten størrelse er ypperlig.

 

Noen som har erfaringer med slike tegnebrett?

 

Ser de har diverse hos komplett.no. Noen av disse som vil passe meg? (www.komplett.no --> søk --> tegnebrett

 

Håper på gode hjelp og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at alle slike brett er gode. Mitt tips er å kjøpe det billigste du kommer over med usb tilgang. De gode, dyre brettene er for profesjonelle tegnere.

 

Det er forresten ingen dum idè det du sier her. Kanskje noen burde komme med en liten notatblokk størrelse tegnebrett til akkurat slike notater du snakker om. Kanskje det finnes allerede, hva vet jeg. :)

Lenke til kommentar
Mener den skal holdes som en penn. Tror det var en test av den hos pcworld.no for veldig lenge siden.

Så litt tykk ut synes jeg...

 

menne er det trykksensitiv? Da er det en penn.

Nå har jeg prøvd ut Wacom Graphire 3 Studio XL i hele dag, og å si meg SVÆRT fornøyd. Bruker riktignok ikke musen som følger med, men den er trådløs, og trenger heller ikke batterier.

Lenke til kommentar

Zeptor er en fjernkontroll. PC World hadde en test av elektronisk penn og papir i fjor (men å finne noe i arkivet deres på pcworld.no er som alltid komplett umulig...). Pennen fungerte sammen med spesiell type papir. 3M husker jeg skulle lage papiret. Pennen lagret det du hadde skrevet/tegnet, så kunne det overføres til PC. Jeg lurer på om ikke pennen var fra Nokia...?

Lenke til kommentar
Mener den skal holdes som en penn. Tror det var en test av den hos pcworld.no for veldig lenge siden.

Så litt tykk ut synes jeg...

 

menne er det trykksensitiv? Da er det en penn.

Nå har jeg prøvd ut Wacom Graphire 3 Studio XL i hele dag, og å si meg SVÆRT fornøyd. Bruker riktignok ikke musen som følger med, men den er trådløs, og trenger heller ikke batterier.

Virker musen på alle underlag, eller må den brukes med tegneplaten som "musematte"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...